دورزدن مشتریان بانکی از طریق حسابهای پشتیبان!

چهارشنبه ، 24 شهریور 1389 ، 09:00

 

دور زدن مشتریان توسط برخی بانکها این روزها داغ تر شده و آنها تمام تدابیر خود را برای جذب سود بیشتر حتی از طریق حسابهای پشتیبان به کار می‌گیرند.

ارائه سرویسها و خدمات به مشتریان توسط بانکها این روزها به عرصه رقابتی برای آنها به منظور جذب بیشتر سپرده ها تبدیل شده است و برخی بانکها برای جذب مشتریان بیشتر، راهکارها و خدمات نوینی را راه اندازی و معرفی می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مهر ایجاد حسابهای پشتیبان در بانکها از جمله خدماتی است که برخی از بانکها برای رضایت بیشتر مشتریان و به اصطلاح راحتی آنها معرفی کرده اند، اما بانکها اخیرا از طریق این حساب و با ترفندهایی جدید سودهای کلانی را به جیب می زنند.

 

 

براساس شرایط معرفی شده توسط بانکها، حساب پشتیبان برای مشتریان بانکی امکانی را فراهم می کند که پولی که در بانک قرار می دهند، برای آنها درآمدزایی داشته باشد.

مشتریان می توانند با معرفی سپرده کوتاه مدت خود به عنوان پشتیبان حساب جاری نه تنها از سود روز شمار سپرده کوتاه مدت، استفاده کنند بلکه در صورتی که موجودی حساب جاری در موقع پاس شدن چکها با مشکل کسر مواجه شود، از موجودی سپرده کوتاه مدت برای جبران آن می توان استفاده کرد.

به عبارت دیگر، بانکها مطرح می کنند که با اینگونه حسابها نه تنها چکهای افراد برگشت نمی خورد، بلکه وجوه پس انداز شده و سود نیز به آن تعلق می گیرد.

همچنین سیستم حسابهای دومنظوره و پشتیبان، این امکان را فراهم می کند که مشتریان موجودی حساب خود را بین چند حساب (به استثنای سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت) شناور و جابه جا کنند.

در این حالت ضمن تامین به موقع وجه چکهای صادره عهده حساب جاری خود، از مزایای سایر حسابها همانند پرداخت سود به حسابهای کوتاه مدت و شرکت درقرعه کشی همانند حسابهای قرض‌الحسنه پس انداز نیز بهره‌مند شوند.

با وجود اینکه بانکها عنوان می کنند اینگونه حسابها را برای راحتی مشتریان خود ایجاد کرده اند و به عبارتی، مشتریان بانکی باید در اولویت باشند، اما از سوی دیگر اخیرا برخی از آنها با اتخاذ ترفندهایی سعی می کنند سودهای بیشتری از طریق همین حساب کسب کنند.

پیش از این در این سیستم بانکها موجودی حساب جاری مشتری را تا جایی که امکان داشت به حساب کوتاه مدت که به آن سود تعلق می گرفت، منتقل می کردند، اما اخیرا زمان واریز این وجه را به بعد از ساعت 24 منتقل کرده اند تا یک روز سود کمتری پرداخت کنند که همین یک روز تاخیر برای هر حساب سود کلانی را برای بانکها به همراه دارد.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند!

ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس)

رتبه بندی بانک های خصوصی ازنظر سود آوری

اثبات بی طرفی/سوئیس حساب ایرانی ها را مسدود کرد

100 هزار شِكِل هزينه سالانه بَزَك نتانياهو!

گزارش تصویری/ هنوز هم دود از کنده بلند می شه!

اسامی موسسات اعتباری بدون مجوز

چرا چپ دست‌ها پولدار ترند؟!

زمان حذف یارانه نان

ماراتن بین‌بانکی در یارانه‌ها

وقتی همه خوابیم / راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!+تصویر

در کافی نت ها مراقب این قطعه باشید + عکس

10 دزدی از مشهورترین دزدی های جهان

► گزارش تصویری/ تشییع جنازه بلک بری و آی - فن!
آزمون دعوت به همکاری پست بانک به تعویق افتاد ◄

مطالب مرتبط
بنر