کاهش میزان فقر و گرسنگی جهانی بعد از 15 سال

چهارشنبه ، 24 شهریور 1389 ، 13:19

 

نرخ  فقر جهانی در حدود 10 درصد کاهش پیدا کرد. نماینده فائو در سازمان ملل با اشاره به این نکته اذعان کرد که از سال 1995 تا کنون که 15 سال  می گذرد ،این روند کاهشی برای اولین بار است که اتفاق می افتد.

مدتی پیش سازمان ملل اعلام کرده بود که آسیا در کاهش میزان فقر در دنیا پیشگام بوده و روند مثبتی را طی کرده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، به نقل از آسوشیتد پرس فائو، علت کاهش نرخ فقر را در حال حاضر به شرایط اقتصادی رو برو رشد در سال 2010 به ویژه در کشورهای درحال توسعه چون چین اعلام کرده است. همچنین کاهش نسبی قیمت کالاهای خانگی و غذا در این کشورها که روند آن از سال 2008 آغاز شده از دیگر عوامل کاهش نرخ خط فقر بوده است.

 


اما در نهایت تاسف نماینده سازمان ملل می افزاید، میزان مرگ ومیر کودکان در جهان به علت سوء تغذیه در هر 6 ثانیه یک نفر است و این موضوع خود نشان می دهد که فاجعه های ناشی از فقر و گرسنگی هنوز هم بزرگترین دغدغه و مصیبت دنیا به شمار می آید.


آمار هم چنین نشان می دهد که 98 درصد از گسترش فقر در دنیا به کشور های در حال توسعه باز می گردد که بیش از 40 درصد آن به تنهایی در چین و هند است.
جاکو دیوف، دیگر نمایده فائو می گوید همواره آمار بالای فقر در جهان باعث شده تا اهداف بلند مدت این سازمان در اجرا با مشکلات زیادی روبرو شود و همواره امید بهبود شرایط در اثر اجرای این اهداف به درازا کشیده شده است.یکی از طرح های مورد نظر، کاهش میزان فقر به نصف رقم فعلی تا سال 2015 بوده که هم اکنون با توجه به افزایش جهانی قیمت غذا در دنیا، ممکن است اجرای آن را غیر ممکن شود.


به هر حال این سازمان با وجود اعلام این خبر، می افزاید که نگرانی های مربوط به این حوضه با وجود میلیارد ها گشنه در جهان به قوت خود باقی است .

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند!

ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس)

رتبه بندی بانک های خصوصی ازنظر سود آوری

اثبات بی طرفی/سوئیس حساب ایرانی ها را مسدود کرد

100 هزار شِكِل هزينه سالانه بَزَك نتانياهو!

گزارش تصویری/ هنوز هم دود از کنده بلند می شه!

اسامی موسسات اعتباری بدون مجوز

چرا چپ دست‌ها پولدار ترند؟!

زمان حذف یارانه نان

ماراتن بین‌بانکی در یارانه‌ها

وقتی همه خوابیم / راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!+تصویر

در کافی نت ها مراقب این قطعه باشید + عکس

10 دزدی از مشهورترین دزدی های جهان

 

► آزمون استخدامی سازمان ملل در تهران
سهميه بنزين مهر ماه تعيين شد ◄

مطالب مرتبط
بنر