کارت های جدید بانکی با امکانات ویژه به بازار می آیند

دوشنبه ، 29 شهریور 1389 ، 10:31

شرکت داینامیک (Dynamic Inc.) با طراحی کارت های هوشمند جدید، تحولی دیگر در این زمینه ایجاد کرده است ودر آینده بسیار نزدیک شاهد ورود کارت ها ی بانکی پیشرفته تری به عرصه تجارت الکترونیکی دنیا خواهیم بود.


به گزارش بانکی دات آی آر،  کارت های جدید با حفظ ظرافت خود، قابلیت برنامه ریزی در هر لحظه و امکان تغییر برنامه ها و دوباره نویسی آن ها را دارا می باشند.
شرکت داینامیک نمونه کارت های جدید هوشمند را در نمایشگاه پاییزه سال 2010 در کالیفرنیا رونمایی کرد.


کارت های جدید با دارا بودن یک نوار مغناطیسی بر روی خود به دارندگان آن  این اجازه را می دهد تا کارت خود را به روزرسانی کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را تغییر دهند. به طور مثال می توان در هر زمان تصمیم گرفت تا کارت مورد نظر به کدام حساب بانکی متصل شود.


مدیر اجرایی شرکت ، جف ملن معتقد است که نمونه ای همانند این کارت وجود ندارد و کاملا در سطحی متفاوت از کارت های فعلی طراحی شده است.
در یکی از کارکردهای کارت ، یا به عبارتی کارت چند حسابی (MultiAccount) این امکان به مشتری داده می شود  تا با استفاده از دو دکمه دیجیتالی ، بر روی یکی از آن ها اشاره کند و به دو حساب بانکی خود متصل شود. این دکمه ها بر روی خود کارت طراحی شده اند و با حسگری نوری که  دارا می باشد می تواند تشخیص دهد، کدام حساب برای عملیات بانکی انتخاب شده است.


این کارت ویژه کارکردهای امنیتی و نهانی دیگری نیز دارد که با تعبیه 5 دکمه دیگر بر روی آن اجرایی می شود. زمانی که کارت روشن می شود ، دارنده آن می بایست رمز عبور شخصی خود را وارد کند تا کارت از حالت قفل در بیاید. عدم دسترسی به این رمز امکان هر گونه استفاده را از کارت می گیرد. زمانی که کارت روشن می شود، دو گزینه فعال می گردد. یکی گزینه امکان خرید آنلاین و دیگری امکان ارسال تغییرات جدید به نوار مغناطیسی برا تعیین حساب هدف. مادامی که کارت خاموش شود، کلیه شماره های وارد شده در آن ناپدید می گردد و اطلاعات حساب از روی نوار مغناطیسی پاک می شود.

 

نوار مغناطیسی طراحی شده بر روی کارت که دارای این امکانات جدید می باشد، در حال حاضر با سیستم های مغناطیسی دستگاه های کارت خوان (Pos) قابلیت اجرایی دارد.شرکت داینامیک طرح های دیگری نیز در این زمینه دارد.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

خودروسازی آینده ؛ تحت سلطه ی خانم ها + عکس

12 نکته ی جالب در مورد کاخ سفید

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

چند طنز اقتصادی / از اقتصاد صفوی تا اقتصاد چینی

پاسخ به سوالات شما در خصوص ثبت مشخصات حساب سرپرست خانوار

چاق ترین میمون درختی رژیم می گیرد + تصویر

آیا احمدی نژاد به یک جاسوس هدیه داد؟+ تصویر

بوسه هایی برای تحریم / عکسهای جالب

گزارش تصویری/ برترین اختراع‌های تصادفی تاریخ

گزارشی جالب از هنرمند معلول محله دزاشیب + عکس

جذابترین رشته برای دختر,پسرها

روانشناسی/ عاداتي كه "شما" را به كشتن مي‌دهد

نمونه‌اي عجيب از مبايعه‌نامه ملكي

راه های ایجاد تمرکز، مهترین عامل موفقیت در کار و زندگی

 

► استخدام بیمارستان مفید
کوروش بد ؛ کوروش خوب ! ◄

مطالب مرتبط
بنر