کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

سه شنبه ، 30 شهریور 1389 ، 10:44

 

اواسط مرداد ماه سال جاری، دانشگاه بوعلی سینای همدان فرمی را مبنی بر تقاضای درخواست همکاری با این دانشگاه، در روزنامه های محلی همدان منتشر کرد.

در همدان، با انتشار این فرم که در سطح وسیعی از اقصی نقاط استان همدان قابل دسترس بود، قریب به 8هزار متقاضی در مدت سه روز ثبت نام کردند.

در این فرم، شرایط عمومی اشتغال به کار، مدارک مورد نیاز، نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت نام، زمان توزیع کارت، نحوه برگزاری آزمون کتبی، زمان اعلام نتایج آزمون و نحوه دعوت به مصاحبه تخصصی عنوان شده است اما آنچه مد نظر است اتفاقی است که در زمان توزیع کارت های داوطلبان رخ داده است.

در حالی که هیچ بند یا تبصره ای مبنی بر مهم بودن میزان قد افراد متقاضی در زمان انتشار فرم عنوان نشده است در کمال نا باوری، متقاضیان شرکت در آزمون که برای دریافت کارت ورود به جلسه در محل اعلام شده حاضر شده بودند با اقدامی عجیب از سوی مسئولان توزیع کارت ها روبرو گردیدند به نحوی که افرادی با در دست داشتن متر در ابتدا قد افراد را اندازه گیری می کردند و پس از اینکه میزان قد آنها از یک متر و 80 سانتی متر بیشتر بود کارت ورود به جلسه به آنها داده می شد!

این امرخشم داوطلبانی که امیدشان به استخدام را از بین رفته می دیدند و از سوی دیگر هزینه برگزاری امتحان هم ازدستشان رفته بود را به همراه داشت.

کاریکاتوریست خلاق خبرآنلاین این مطلب را دستمایه خلق یک اثر قرار داده که درزیر با هم می بینیم.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر پیش از این داوطلبان استخدام در شرکت ها و موسسات دولتی وخصوصی بارها از اعمال نظر های سلیقه ای در برگزاری آزمونهای استخدامی گلایه کرده بودند.

گذاشتن شرط معدل های گوناگون ,انتخاب سلیقه ای سوالات بدون اطلاع رسانی صحیح از منابع آزمون,تعیین  شرایط سنی متفاوت به همراه دریافت هزینه های نجومی برگزاری آزمون از داوطلبان از جمله مواردی است که شرکت کنندگان درآزمون های استخدامی همواره از آن گلایه دارند.

به نظر می رسد تعیین آیین نامه مدون همراه با ضمانت های اجرایی کافی در خصوص نحوه استخدام وجلب نیرو در مراکز دولتی ضرورتی است که طی سالهای اخیر چندان مورد توجه دست اندرکاران امور استخدامی و اشتغال  قرار نگرفته است.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

 

 

► 100 برند برتر دنیا اعلام شد
این بانک های پر دردسر ! ◄

مطالب مرتبط
بنر