باز آمد بوی ماه مدرسه

چهارشنبه ، 31 شهریور 1389 ، 11:09

 

امروز هزاران شکوفه ی زیبا مدارس ابتدایی کشور را گلباران کردند تا سال تحصیلی 90-89 با قدوم  آنها آ غاز شود.

جشن «شكوفه‌ها» امسال با حضور بيش از يك ميليون دانش‌آموز كلاس اولي و نوآموز پيش دبستاني در سراسر كشور برگزار شد.

همچنين همزمان با جشن «شكوفه‌ها» براي كلاس اولي‌ها، جشن «جوانه‌ها» نيز از امسال براي بيش از يك ميليون دانش آموز پايه اول راهنمايي سراسر كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر شروع سال تحصیلی برای هر یک از ما سرشار از خاطرات تلخ وشیرین  است . اما روزی که از ذهن هیچ کدام از ما پاک نخواهد شد روز اول مدرسه است.

 

چه شوق داشته باشی چه بترسی چه درس خوان بودی و چه تنبل با این وجود خاطرات این روز از ذهنت پاک نخواهد شد. وقتی با کسانی که مدت ها از روز اول مدرسه شان می گذرد صحبت می کنی یک جمله فصل مشترک گفته های تمام آنهاست  مدرسه با زمان ما خیلی فرق کرده .این جمله ایست که از جوان20 ساله تا پیر مرد 70 ساله   به یک شکلی در گفته های خودشان به آن اشاره می کنند . اما به راستی فرق مدرسه و دانش آموزان امروز با گذشته در چیست؟

خانم ها هنگام بحث در این خصوص معمولا از پوشش شروع می کنند.الهام که مهندس برق است و مدتهاست از روز اول مدرسه اش گذشته می گوید: من همیشه به دانش آموزان این سالها حسودی می کنم . مانتو و به طور کلی لباس مدارس طی سالهای اخیر خیلی تغییر کرده وقتی مدرسه ها شروع می شود بادیدن این همه رنگ شاد و زیبا نیرو و انرژی به بچه ها و حتی مردمی که آنها را در خیابان ها می بینند منتقل می شود.

سجاد که دانشجوست می گوید: این روزها در مدرسه معلم ها علاوه بر کلاس داری وتدریس یک کار سخت دیگر هم دارند آنها باید دائما باید موبایل ها یی که در دست بچه هاست و نمی گذارد حواسشان به درس باشد را بگیرند و از بچه ها بخواهند تا موبایل به مدرسه نیارند. البته تکنولوژی همیشه در مدرسه بد نیست بعضی مدرسه ها به اینترنت وصل شدند و خیلی از بچه ها برای انجام تحقیقاتشان از آن کمک می گیرند.

مهدی که پدر یک خانواده 5 نفره است وقتی از تفاوتهای مدارس امروز و دیروز می پرسی درد و دلش باز می شود . می گوید: کی زمان ما انقدر بچه ها لوازم و تحریر و وسایل نو می خریدند ما یک کیف می خریدیم و چهار پنج سال استفاده می کردیم ولی بچه های امروز هر سال کیف نو می خواهند از شهریه مدرسه هم که بهتره حرف نزنم من امسال برای یکی از بچه هایم بیش از یک میلیون و نیم شهریه یک مدرسه غیر انتفاعی پرداخت کردم. هر چه می گویم بچه ای که بخواهد درس بخواند در همین مدارس دولتی هم می تواند این کار را بکند کسی گوشش بد هکار نیست . اخه مگه آدم با اسم مدرسه بچه اش هم پز می دهد که حتما باید مدرسه غیر انتفاعی برود.

البته یادمان نرود همه بچه ها قادر نیستند به مدارس غیر انتفاعی بروند یا از لوازم التحریر نو استفاده کنند با این وجود مدرسه برای تمام دانش آموزان یک فصل مشترک دارد و آن آغاز است .آغازی پر از بیم و امید.

وقتی به هر کدامشان نگاه می کنی شادی همراه با امید فراوان در چشمانشان موج می زند و البته بعضی ها شان هم آرزو می کنند تا هرچه سریعتر تابستان سال دیگر فرا برسد!

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

► قيمت وام مسكن در بازارافزايش يافت
خشتی که با آن می توان روزنامه را اداره کرد ! ◄

مطالب مرتبط
بنر