آیا کمیته امداد منحل می شود؟

يكشنبه ، 4 مهر 1389 ، 11:50

 

طی ماه های اخیر بحث هدفمند کردن یارانه ها به عنوان یکی از داغترین مباحث اقتصادی کشور مطرح بوده و هر چه به مرحله اجرای آن نزدیک می شویم بحث ها و سوالات در این خصوص وسعت  می گیرد.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر یکی از مهمترین اهدافی که در این طرح دیده شده و بر آن تاکید می شود توزیع عادلانه یارانه ها میان مردم و ایجاد عدالت و مساوات در جامعه است. شعاری که آرزوی تحقق آن از دیر باز میان ایرانیان وجود داشته و با مطرح شدن مجدد آن موج جدیدی از آرزوها را میان ایرانیان ایجاد کرده است.

 

 

اما پرداخت مستقیم پول به مردم باز کردن حساب به نام هر خانوار این سوال را مطرح می کند که پس از تحقق هدفمند کردن یارانه ها سرنوشت نهادهایی همچون کمیته امداد امام چه خواهد شد ؟ آیا لازم است این نهاد ها همچنان به فعالیتشان ادامه  دهند یا این که بهتر خواهد بود بودجه آنها مستقیما به حساب خانوار ها واریز شوند و این نهاد ها هم کارکرد خود  را از دست خواهند داد.

این بحث مدتی است که در میان برخی افراد  و کارشناسان مطرح شده که زمانی که دولت راسا به توزیع پول میان مردم مبادرت ورزد دیگر نیازی به نهاد های کمک رسان و امدادی نخواهد بود.

به نظر می رسد چنین دیدگاهی که بعضا از سوی برخی افراد مطرح می شود به شدت خوشبینانه است. چرا که با اجرایی شدن طرح هدفند کردن که هنوز درخصوص نحوه اجرای آن اختلاف نظرهای متفاوتی در جامعه وحتی بین دولت مردان در خصوص آن وجود دارد قرار نیست تمام محرومیت های جامعه از میان برود یا یک شبه جامعه از فقیر ونیاز مند خالی شود.

از برخی دیدگاه ها که اجرای این طرح را سبب افزایش تورم و به تبع آن فقر می دانند که صرف نظر کنیم .هدفمند کردن یارانه ها همچنان که از نامش پیداست تنها به توزیع یارانه های دولتی بین مردم اختصاص دارد . توزیع کمک های مردمی بین نیازمندان در این طرح دیده نشده و همچنین اجرای چنین طرح هایی تنها با عث بیکاری کارکنان بهزیستی و کمیته امداد خواهد شد و بر تعداد بیکاران خواهد  افزود.

مطرح کردن چنین دیدگاه های از سوی برخی افراد که بعضا کارشناس اقتصادی هم هستند نشان از عدم اطلاع رسانی دقیق و صریح در خصوص هدفمند کردن یارانه دارد که ضرورت اطلاع رسانی صحیح و هرچه سریعتر در این خصوص را آشکار می سازد.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

 

► استخدام بانک ملی(شركت داده ورزي سداد)
گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد ◄

مطالب مرتبط
بنر