این طلا فروشان دردسرساز!

دوشنبه ، 5 مهر 1389 ، 10:05

 

از قدیم جزو پردرآمد ترین ها می شناسندشان البته در این سالهای اخیر از کسادی بازارو رواج طلاهای وارداتی شکایت دارند اما هنوز خانه هایشان در بهترین مناطق هر شهری است و بر بهترین خودرو ها سوار می شوند.

به گزارش بانکی دات آی آر طلافروشان  طی سالهای اخیر برای نظام مالیاتی و اقتصادی کشور دردسرهای فراوانی ایجاد کرده اند هر وقت حرف تعطیلی بازار و شکایت بازاریان مطرح می شود طلا فروشان یک پای ثابت اعتراضات اند. اولین بار یک سال پیش زمانی که قانون مالیات برارزش افزوده مطرح شد طلا فروشان تهران,اصفهان وتبریز بازار را تعطیل کردند و البته هر کس هم که مقابلشان می ایستاد وقصد باز کردن مغازه اش را داشت در طی یک حرکت خود جوش!! شیشه های مغازه اش خرد می شد.

چند ماه پیش را هم که حتما به خاطر دارید به بهانه افزایش مالیات کل بازار به تعطیلی کشید خیلی از قدیمی های بازار صنف طلا فروشان را آغازگر اعتصاب و انجام حرکت های بعدی آن می دانند.

 

 

حالا بعد از یک سال از اطلاع رسانی دولت از قانون ارزش افزوده و کلی کلاس و برنامه اموزشی دولت ادعا می کنند که آگاهی کافی ندارند و دوباره بازار تعطیل... روز از نو روزی از نو.

در پایان ساعات کاری نخستین روز هفته جاری علی عسگری، رییس سازمان امور مالیاتی در یک نشست خبری حضور پیدا کرد و به صراحت اعلام کرد که طلا فروشان از شفاف شدن اطلاعات شان می ترسند: « اینها با توجه به اینکه نسبت به سایر اصناف سواد بالاتری دارند قانون مالیات را از خود مسئولان سازمان مالیاتی نیز بهتر می‌دانند و مشکل عدم اطلاع نیست بلکه ترس از شفاف‌ شدن درآمدها دارند.»

توجه داشته باشید این عده از طلا فروشان که بحثشان مطرح می شود جزو به اصطلاح دلالان بازار هستند که طلا را از کیفی های بازار می گیرند و به فروش می رسانند . اغلب این افراد که خریداران اصلی طلاهای وارداتی قاچاق و خواهان آزاد سازی واردات طلای ساخته شده هستند.

در واقع کسانی اند که تیشه به ریشه صنعت طلا و جواهر کشور زده اند وطی سالهای اخیر با واردات بی رویه از دبی بسیاری هنرمندان طلاساز را که جزو کارگران زحمت کش کشور هستند به روز سیاه نشاندند و خانه نشین کرده اند.

اگر سال گذشته انجام چنین اقداماتی از سوی ایشان به سبب عدم اطلاع رسانی دقیق دولت قابل دفاع بود اما امروز اقدامات ایشان به هیج روی قابل دفاع نیست و باید در مقابل زیاده خواهی شان ایستاد.

اگر قرار است که جراحی بزرگی در اقتصاد کشور انجام شود و همه تبعات آن را متحمل شویم اقشار پردرآمد که سالها سهم بسیاری از یارانه ها و خدمات دولتی را از آن خود کرده اندباید در صف اول باشند و خودشان طرفدار برابری و مساوات باشند .

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

► استخدام گروه صنعتی بارز
استخدام در پژوهشگاه هوا فضا ◄

مطالب مرتبط
بنر