7 داستان جالب از ipod + عکس

پنجشنبه ، 8 مهر 1389 ، 17:42

"کوین گرید مشغول گشت خیابانی بود، که متوجه صدایی در پشت سر خود شد ، همین که به پشت خود چرخید یک فرد مسلح به سوی او شلیک کرد ، کوین نیز به روی او آتش گشود ، در اثر این شلیک فرد مسلح کشته شد و گلوله به سمت چپ سینه کوین، جاییکه او iPod خود را در جیب کتش گذاشته بود اصابت کرد. کاری که iPod انجام داد کم کردن سرعت گلوله بود که از نفوذ آ ن به بدنش جلوگیری کرد. این iPod از مدلهای قدیمی 20GB بود که توسط HP تولید و توزیع شده بود. ضخامت بدنه این مدل در کند کردن سرعت گلوله نقش اساسی داشت. کوین در این درگیری حتی زخمی هم نشد."

به گزارش بانکی دات آی آر ، پیشرفت فناوری هر چند زندگی انسانها را آسانتر می کند ، اما گاهی مشکلاتی هم به همراه دارد و گاهی هم داستانهایی به وجود می آورد که باور آن برای مخترعان تکنولوژی هم سخت است .


در این گزارش شما را با 7 داستان جالب در مورد آی-پود آشنا می کنیم:


1.    دختری که سیم iPodاش با منحرف کردن جریان برق  300000 ولتی یک صاعقه، جان او را نجات داد.



یک دختر نوجوان به کمک سیم iPod خود از برخورد یک صاعقه جان سالم به در برد. سوفی فراست 14 ساله و دوستش میسون بیلینگتون در حال قدم زدن اطراف خانه هایشان بودند که طوفان شدیدی همه جارا فرا گرفت.آنها تصمیم گرفتند که زیر یک درخت پناه بگیرند.اما در اثر برخورد صاعقه ، سوفی از ناحیه سینه و پاها و میسون از ناحیه چشم دچار آسیب شدند. میسون با درخواست کمک از یک راننده سوفی را به بیمارستان ساوسند برد. دکترها معتقدند تنها چیزی که باعث شد سوفی از برقی با ولتاژ 300000 نجات پیدا کند انتقال این جریان برق از طریق سیم یک وسیله بوده که از آسیب آن به اعضای حیاتی بدن او جلوگیری کرده است. سوفی باید از iPod خود که چند روز پیش از حادثه از مادربزرگش هدیه  گرفته بود متشکر باشد.



2.    سربازی که به لطف iPod خود از شلیک یک اسلحه AK-47 جان سالم به در برد.



کوین گرید مشغول گشت خیابانی بود، که متوجه صدایی در پشت سر خود شد ، همین که به پشت خود چرخید یک فرد مسلح به سوی او شلیک کرد ، کوین نیز به روی او آتش گشود ، در اثر این شلیک فرد مسلح کشته شد و گلوله به سمت چپ سینه کوین، جاییکه او iPod خود را در جیب کتش گذاشته بود اصابت کرد. کاری که iPod انجام داد کم کردن سرعت گلوله بود که از نفوذ آ ن به بدنش جلوگیری کرد. این iPod از مدلهای قدیمی 20GB بود که توسط HP تولید و توزیع شده بود. ضخامت بدنه این مدل در کند کردن سرعت گلوله نقش اساسی داشت. کوین در این درگیری حتی زخمی هم نشد.

 


3.    معلمی که دانش آموزانش گردن او را به خاطر توقیف  iPod شان شکستند.



این دو دانش آموز که متهم به ضرب و شتم یک معلم در راهروی ورودی دبیرستان ژرمن تاون هستند اکنون پشت میله¬های زندان هستند. این برخورد پس از آن رخ داد که فرنک برد 60ساله، iPod یکی از دانش آموزان را که در کلاس از ان استفاده می کرد، ضبط کرد. این دانش آموز 14ساله برای تلافی، به همراه یکی از دوستهایش اورا در راهرو هل دادند و در اثر آن سر او به کمد اصابت کرد. او به بیمارستان انتقال داده شد. طبق اعلام مدیر دبیرستان گردن او از دو ناحیه دچار شکستگی شده است. ویدیو این برخورد ضبط شده که از طریق آن دو دانش آموز خاطی به راحتی شناخته شدند و توسط پلیس بازداشت شدند.





4. افسری که به خاطر  iPodتمرکز خود را از دست داد و باعث شد تا کشتی آسیب 60میلیون پوندی ببیند.


یک افسر زیردریایی هسته ای آمریکا در حال گوش دادن به iPodاش بود تا اینکه متوجه شد  زیردریایی با یک کشتی تصادم کرده،منجر به خسارت 60میلیون پوندی شد. کارکنان کشتی نیز با تنظیم بلندگوها مشغول گوش دادن به موسیقی در حین انجام وظیفه بودند. کاپیتان کشتی، راین بروک هارت پس از آنکه بررسی ها 30 خطای او را که منجر به یک تصادم قابل پیشگیری شد را نشان داد از مسئولیتش کنار رفت. طی این حادثه که در سال2009در تنگه هرمز در خلیج فارس رخداد 15 ملوان صدمه دیدند. خسارت وارد شده به این زیردریایی 57میلیون پوند تخمین زده می شود.





5.    مردی که یک iPod یکساله یخ زده ای را یافت که هنوز سالم بود.


اندرو ربولاک ساکن وایت¬هرس هنگام پیاده روی یک iPod کلاسیک از زیر یخها پیدا کرد. ابتدا آن را با مدفوع سگ اشتباه گرفت اما بد متوجه شد آن شیئ یخ زده حالت مستطیلی دارد. سپس آن شیئ را از یخ درآورد و متوجه شد که شیئ یخ زده یک iPod است. آن را به خانه برد تا ببیند که کار میکند یا نه. پس از چند دقیقه شارژ به طرز باورنکردنی iPod کار کرد و حتی تاریخ را به درستی نشان داد. پس از تمیز کردن گل و لای از روی آن معلوم شد که تنها آسیب آن چند خراش کوچک و میعان بخار زیر صفحه تصویر است و به خوبی کار میکند.





6.    یک قطار مترو در توکیو که به خاطر آتش گرفتن یک iPod تاخیر کرد.


در آگوست 2010 یک iPod ناشناس منجر به تاخیر چند دقبقه ای قطار مترو شد. پس از آنکه مسافرین از بوی سوختگی شکایت کردند مامورین مجبور به توقف قطار برای یافتن منبع این بو شدند. در این حال یک مسافر خانم  جلو آمد و iPodاش را که به دلیل گرم شدن بیش از حد منفجر شده بود نشان داد. رفع این بوی سوختگی در قطار 8 دقیقه طول کشید. برای خط شلوغی که روزانه به 1 میلیون مسافر سرویس می دهد این تاخیر  نادری است. متوسط تاخیر برای قطارها در ژاپن حدود 20ثانیه است. Apple این مشکل را نادر توصیف کرد و علت را باطری دستگاه دانست.





8.    .دختری که کم مانده بود در اثر انفجار iPod اش زخمی شود



کن استن برو 47 ساله، اهل لیورپول، مجبور شد iPod دختر 11ساله اش را پس از شنیدن صدایی عجیب در آن بیرون بیاندازد. 30 ثانیه پس از پرتاب iPod به بیرون صدای انفجار به گوش رسید و گوشی به بالا پرتاب شد. آقای استن برو می گوید apple  تلاش کرد تا او  و دخترش را متقاعد کند که سکوت کنند و در عوض پول خود را بابت iPod پس بگیرند.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

► ورود آقای رئیس پلیس به ماجرای هدفمندی یارانه ها
استخدام برنامه نویس ◄

مطالب مرتبط
بنر