آمادگی بانک توسعه صادرات برای تقویت صادرات در همدان

يكشنبه ، 11 مهر 1389 ، 12:06

 

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران که در راس هیاتی از مدیران این بانک، به استان همدان سفر کرده بود در جمع تجار، بازرگانان و روسای تشکل های صادراتی استان حضور یافت. در این دیدار طرفین راهکارهای تقویت همکاری های بانک و صادرکنندگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران، آقاي دكتر میرسعید نیکزاد عضو هیات مدیره اين بانک در اين ديدار گفت: بانك توسعه صادرات ايران آمادگي دارد براي تقويت و پشتيباني از زيرساخت‌هاي صادرات صنعتي استان همدان تسهيلات جديدي را به متقاضيان اعطا كند.

وی اضافه کرد : بانک توسعه صادرات درراستای کاهش قیمت تمام شده تولیدات ، نرخ سود تسهیلات ارزی را هفت درصد ارائه می دهد .

او خاطر نشان کرد : همچنین نرخ ریالی برای این تسهیلات نیز 12 درصد در نظر گرفته شده است .

 

 

وی با بيان اینکه لازم است شاخص پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در کشور با توجه به اهلیت فرد باشد ، اظهار داشت سابقه خوب و خوش حسابی و توانایی مشتری برای دریافت تسهیلات بانکی بسیار مهم است .

آقاي دكتر نيكزاد گفت: بانک‌ها وابسته به مشتریان هستند و امانتدار سپرده گذاران. براين اساس تعامل وهمكاري شرط موفقيت اين ارتباط است.

وي با بيان اينكه بايد بتوان از تحریم ها به عنوان فرصت استفاده کرد و از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در رقابت با بازارهای جهانی بهره برد، افزود : عرصه رقابت اقتصادی همانند عرصه جنگی است که باید با هوشیاری ، مقاومت و با نکته سنجی در این عرصه پیش رفت .

وی تصریح کرد : اگر تحریم به عنوان یک ابزار سبک و سطحی بود توسط غربی ها به کار گرفته نمی شد ، چرا که اثرات خطرناکی را درپی دارد و باید با یک مدیریت درست آن اداره کرد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: در حال حاضر نوک پیکان تحریم های اقتصادی به سمت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است و در این شرایط چنانچه تولیدکننده ای در کشورهای خارجی بتواند کالاهای خود را عرضه کند می توان گفت او با بهره گيري از ضریب هوشی بالای خود،  تحريم ها را ناكار كرده است .

عضو هيات مديره بانك توسعه صادرات ايران در پايان با اعلام سياست اعطاي تسهيلات در اين بانك تاكيد كرد: تزريق نقدينگي و پرداخت اعتبارات بانكي جديد به واحدهاي توليدي بايد متناسب با نياز واقعي آنها، ‌توجيه دقيق و اقتصادي طرح ها، دريافت وثيقه هاي مطمئن و ارزيابي بر اساس اعتبارسنجي همراه باشد.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان: صادرات صنعتي همدان بايد حمايت شود

در ادامه معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه صادرکنندگان و تجار کار بسیار سنگینی به ویژه در عرصه تداوم تولید و اشتغال بر عهده دارند ، افزود : صنایع استان همدان تقریبا" نوپا بوده، لذا ساختار اقتصادی آن عمدتا" متکی بر بخش کشاورزی و صنايع تبديلي است و صادرات صنعتی در استان بايد حمايت و بيش از پيش تقويت شود .

آقاي علي‌حيدر نوری از صادرات به عنوان موتور توسعه کشور یاد کرد و گفت: مزیت صادرات تنها فروش کالا و محصول نیست ، بلکه آشنائی با نظام اقتصادی و رقابت جهانی است .

وی یادآور شد: عدم کشش لازم در بازار رقابت برای فروش محصولات و کالاهای تولیدی ازمهمترین مشکلات واحدهای تولیدی است که بانك توسعه صادرات می تواند  در اين بخش هم ياري رسان باشد.

وی نبود تشکل صادراتی قوی را یکی از مشکلات تولیدکنندگان استان همدان دانست و افزود : تقریبا" تولیدکنندگان این استان خود  امر صادرات را انجام می دهند ، لذا ایجاد یک تشکل یا شرکت صادراتی می تواند کمک شایانی به امر صادرات استان داشته باشد.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

► استخدام زرماکارون
ریشه یابی التهابات چند روزه بازار مالی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر