ما "منشور کوروش" تریم !

سه شنبه ، 13 مهر 1389 ، 16:47

چندی پیش لوح منشور کوروش پس از 40 سال به زادگاه اصلی خود یعنی ایران بازگشت تا 4 ماه را در وطن اصلی خود سپری کرده و پس از یک میهمانی 4 ماهه مجددا به دیار غربت بازگردد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، اقدام دولت برای بازگرداندن منشور کوروش به عنوان نخستین اعلامیه ی حقوق بشر به ایران ، واکنش های متفاوتی را در دو طیف متفاوت تر ! در پی داشت.

 

دسته ی اول کسانی بودند که طی 32 سالی که از انقلاب اسلامی مردم ایران گذشته است ، همواره و به خاطر از دست دادن منافع خود پس از انقلاب ، در پی ایراد گرفتن و مورد تمسخر قرار دادن مسئولان نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی داشته اند.

 

واضح است که ما با این دسته افراد و تحلیل آنها کاری نداریم ، چرا که غرض ورزی و دشمنی این افراد با دستاوردهای انقلاب و کشور بر کسی پوشیده نیست.

 

طرف صحبت ما طیف دوم هستند ، کسانی که همواره خود و تحلیل شان را بالاتر از همه می دانند ، کسانی که سیاست شان جذب حداقلی و دفع حداکثری است ، کسانی که همواره در پی قرار دادن اسلام و ایران در مقابل هم هستند.

 

چندی پیش یکی از بزرگان که چند سالی است بهترین زمان صداوسیما در در ماه مبارک رمضان و زمان افطار و به صحبتهای ایشان تعلق دارد ، ابتدا تمایل خود برای بازدید از منشور را اعلام کردند و پس از تذکر اطرافیان در خصوص اینکه "دولت" این کار را انجام داده است ، نسبت به منشور کوروش موضع گرفته و فرمودند : " کوروش اگر کاری قرار بود بکند برای شاه می کرد!"

 

اوائل هفته ی نیز سردار همدانی - فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) - طی گفتگویی از منشور کوروش انتقاد کرد و گفت :"ارزش‌ها خط قرمز سپاه در حمایت یا عدم حمایت از دولت‌ها است.  ما با منشور کوروش به شدت مخالفیم چرا که آن را مخالف سیره ی امام و رهبری می دانیم."

 

جالب است که سیره ی رهبری حمایت از دولت هاست و سیره ی برخی آقایان - که خود را پیرو رهبری می دانند - عدم حمایت از دولت به خاطر بازگرداندن نخستین منشور حقوق بشر به کشور !

 

البته بر ما هم پوشیده است که چطور کسی می تواند "به شدت" با منشور کوروش مخالف باشد ! آیا غیر از این است که منشور کوروش حاوی ارزشهای والای انسانی ای است که نمود و جلوه ی ناب آنرا می توان در کلام معصومین - علیهم السلام - پیدا کرد ؟

 

آیا "ظلم ستیزی " و گرفتن حق مظلوم از ظالم که یکی از محورهای منشور کوروش است مخالفت "شدید" می خواهد ؟

 

آیا حس "مسئولیت پذیری" و "نوعدوستی" چیزی است که بتوان با آن مخالفت شدید کرد ؟

 

از این مسائل هم که بگذریم ، نکته ی اصلی خرج کردن از امام و رهبری برای اثبات ادعاهای بعضا عجیب بعضی آقایان است.

 

اینکه کسانی همچون سردار آجرلو تا می توانند از امام و رهبری مایه می گذارند تا خود و اشتباهاتشان را اثبات کنند ، عملی بسیار زشت و قابل تامل است.

 

هنوز فراموش نکردیم که جناب سردار آجرلو برای پوشاندن اشتباه خود در برخورد با علی کریمی از خدا و پیغمبر و معصومین - علیهم السلام - تا انقلاب و امام و رهبری را هزینه کرد تا بگوید : من خوبم و همه بد !

 

حال این جریان ، داستان برخی دیگر از آقایان شده است ، کسانی که خود را صاحب نظام و انقلاب می دانند و در برداشت از سخنان امام و رهبری به نفع خود ، بر یکدیگر سبقت می گیرند.

 

حال باید خدا را شاکر بود که رهبری نظام حی و حاضر و سلامت هستند ، والا معلوم نبود با این حجم عظیم صاحب نظران حوزه ی سخنان رهبری چه اتفاقی برای این مملکت می افتاد!

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شبا چیست؟

طنز/5 تفاوت استفاده دختر ها و پسر ها از خودپرداز

گزارش تصویری/اسکناسها پس از پیروزی انقلاب

روانشناسی/شخصيت‌هاي بيكار،گيج‌ترين آدم‌هاي روزگار

طنز/اندر باب مسافرتهای درون شهری

گزارش تصویری/ مقایسه غذاهای یک دلاری در کشورهای جهان

10 شغل خطرناک دنیا + عکس

فناوری / 12 نکته جالب و خواندنی درباره بولوتوث

5 اشتباه بزرگ خانم ها در امور مالی

هزار تومان بده یکی آزاد کن ! + عکس

قطع سخنان مشایی به خاطر 8 میلیون یورو + عکس

طنز/ به چند نفر بیکار باحال نیازمندیم !

گزارش تصویری/ حواشی پنجاهمین مجمع عمومی بانک مرکزی

► سپرده سرمایه گذاری «بلند مدت24» بانک سامان عرضه شد.
چین بازار خودپردازها را هم در دست می گیرد ! ◄

مطالب مرتبط
بنر