مبلغ یارانه نقدی هر ایرانی در سال 89

سه شنبه ، 20 مهر 1389 ، 16:22

 

به گزارش بانکی دات آی آر خبرگزاری مهر در گزارشی به بررسی دو سناریوی مبلغ یارانه نقدی با جمعیت آماری 52.5 و 61 میلیون نفر پرداخت.

محمد رضا فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از اطلاع رسانی روزانه از نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها از هفته آینده به مردم خبر داد و گفت: قرار است رئیس جمهور مبلغ یارانه نقدی را به زودی اعلام کند.

در این میان، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است: "مبلغ یارانه نقدی را می دانم اما فعلا به مصلحت نیست اعلام کنم."

 

 

مسئولان دولتی نیز اعلام کرده اند که یارانه نقدی تا 30 مهرماه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد، ضمن اینکه یارانه نقدی واریزی در فاز اول دو ماهه خواهد بود، البته تاکید مسئولان بر تحقق درآمد 20 هزار میلیارد تومانی از محل اصلاح قیمتها در سالجاری است.

براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، 50 درصد از درآمد حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی به مردم ( به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی)، 30 درصد به تولیدکنندگان و 20 درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای اختصاص می‌یابد.

دو استدلال از مبلغ یارانه نقدی

در این میان، هم اکنون دو استدلال از مبلغ یارانه نقدی وجود دارد. برخی‌ها در برآورد مبلغ یارانه نقدی، آن را با جمعیت آماری 61 میلیون نفر و برخی دیگر آن را با جمعیت آماری 52.5 میلیون نفر مورد بررسی قرار می دهند. حال مبلغ یارانه نقدی را با این دو جمعیت آماری برآورد می کنیم.

========== اخبار مرتبط ==========

تب يارانه‌‌ها در بهارستان و پاستور+کاریکاتور

كودكان دارا و ندار؛ هر دو قرباني يك فاجعه

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

بازداشت مأموران قلابی هدفمند‌کردن یارانه‌ها

=============================


توزیع یارانه نقدی میان 52.5 میلیون نفر

ابتدا به گزارش وزارت رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر اینکه 86 درصد کسانی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده بودند، حساب یارانه نقدی را افتتاح و به سامانه این وزارتخانه اعلام کردند، استناد می کنیم.

در همین حال، اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می دهد که حدود 19 میلیون خانوار در قالب 61 میلیون نفر فرم اطلاعات اقتصادی را پر کردند که 86 درصد این رقم، نزدیک به 52.5 میلیون نفر می‌شود. به عبارت دیگر، سهم 10 هزار میلیارد تومان مردم از درآمد هدفمندی یارانه ها در این فاز بین 52.5 میلیون نفر چند ماه باقی مانده از سال توزیع خواهد شد.

البته مبلغ یارانه نقدی اقشار آسیب پذیر که به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی حدود 10.5 میلیون نفر هستند، 10 درصد بیشتر از سایر اقشار جامعه خواهد بود.

با بررسی آمار و ارقام و ضرب و تقسیم اعداد، در نهایت مشخص می شود که 42 میلیون ایرانی امسال در مجموع حدود 185 هزار تومان و اقشار آسیب پذیر حدود 203 هزار - هر نفر- یارانه نقدی می گیرند.

توزیع یارانه نقدی میان 61 میلیون نفر

حال اگر مبلغ یارانه نقدی را با جمعیت آماری 61 میلیون نفر بررسی کنیم، یارانه نقدی اقشار آسیب پذیر در سالجاری 176 هزار تومان و سایر اقشار جامعه 160 هزار تومان خواهد بود.

در این میان، باید در نظر داشت که اگر این مبالغ را دولت در پنج یا چهار یا سه ماه باقی مانده از سال توزیع کند، قطعا مبلغ ماهانه یارانه نقدی متفاوت خواهد بود.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

سوء استفاده از 1000 دختر جوان به وسیله ی فیس بوک + عکس

این طلا فروشان دردسرساز!

گزارش تصویری/ پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

روشهای مقابله با کرم جدید جاسوس اطلاعات

گزارشی خواندنی از مشاغل سابق بازیگران مطرح

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

► شعبه میرداماد بانک تات افتتاح شد
مشتاق‌ترين كاربران اينترنت جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر