از رنجی که می بریم...

چهارشنبه ، 21 مهر 1389 ، 14:44

 

مادیات وفعالیت های اقتصادی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی  همه ماست . ساده زیست ترین انسانها هم در حدی که به دیگران وابستگی نداشته باشند و بتوانند با عزت وسربلندی زندگی کنند به پول نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر در دنیای مصرف گرای امروزی حتی خوشحال کردن دل یک کودک و یایک  نیازمند هم به پول نیاز دارد . بنابر این تصور این که مادیات بدترین امور هستند و کسی که فکر درآمد باشد گناهکاراست علاوه بر این که اندیشه ای خلاف دین است مدتها از ذهن تمام مردم در سراسر جهان خارج شده.

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید - ادامه ی خبر بعد از لینک ها

10 زن برتر اقتصادی + عکس

10 راهکار موثر در موفقیت مالی

10 نکته‌ای که درباره پول نمی‌دانستید

روانشناسی/شخصيت‌هاي بيكار،گيج‌ترين آدم‌هاي روزگار

اما یک واقعیت تلخ وجود دارد که آسیب های زیادی به خانم ها و در بسیاری از موارد بنیان خانواده وارد می کند و آن هم عدم آگاهی زنان به عنوان اصلی ترین رکن خانواده از مسائل اقتصادی و شیوه برقراری تعادل بین منابع و مصارف خانواده است.

با وجودی که طی سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری در عرصه افزایش آگاهی های اقتصادی زنان صورت گرفته وحتی برخی بانوان در عرصه های اقتصادی که پیشتر در انحصار آقایان بود مثل بورس مشغول فعالیت شده اند با این وجود هنوز هم با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.

در بسیاری پرونده های طلاق زوج یا زوجه از عدم برنامه ریزی اقتصادی همسرانشان شکایت دارند و حتی در مواردی دیده شده همسران برخی خانم ها از ناآگاهی های حقوقی و اقتصادی همسرانشان استفاده کرده و اموال ایشان را بر خلاف میلشان به تصرف خود در آورده ویا فروخته اند.

نکته قابل توجه در این معضل آن است که بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند به جای مطالعه یک کتاب در خصوص مسائل مادی یا نحوه پس انداز، مجلات زرد مطالعه کنند و خودشان را با مشاهده یک سریال طنز سرگرم کنند.

این در حالیست که در صورتی که کمی سطح آگاهی خودمان را در خصوص مسائلی چون سرمایه گذاری,پس انداز,سود بانکی,نحوه بازکردن حساب در بانک هاو یا آشنایی با بانکداری الکترونیک بکار ببریم قطعا موفقیتهای چشم گیری در خانواده و اجتماع بدست خواهیم آورد.

بحث استقلال مادی نه تنها منافاتی با همدلی و وحدت در خانواده ندارد بلکه در صورتی خانمی از استقلال نسبی مادی برخوردار باشد در مواقع حساس می تواند درحکم یک مشاور اقتصادی زبده و راهنمای اقتصادی هم به شکل مادی و هم به شکل معنوی به همسرش کمک کند.

البته هستند خانواده هایی که در آنها مدیریت درآمدهای خانواده بر عهده بانوان است اما در غالب خانواده های ایرانی مرد علاوه بر تامین هزینه ها وظیفه مصرف و نحوه مدیریت در آمد ها را هم بر عهده دارد و این امر بعضا سبب می شود در خانواده ها بر سر مسائل اقتصادی مجادله هایی هم ایجاد شود  چرا که  زن و مرد از نیازها و منابع مالی خانواده درک مشترکی ندارند.

به گفته کارشناسان بهترین راهکار برای حل چنین مشکلاتی آن است که دو طرف همواره در مورد مسائل مادی و میزان درآمدهایشان به شیوه ای کاملا صادقانه بایکدیگر گفتگو کنند . از سوی دیگر به نظر می رسد توجه بیش از پیش بانوان به مسائل اقتصادی و آموزش مسائل ساده اقتصادی به همه اعضای خانواده در این خصوص راهگشا باشد.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

سوء استفاده از 1000 دختر جوان به وسیله ی فیس بوک + عکس

این طلا فروشان دردسرساز!

گزارش تصویری/ پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

روشهای مقابله با کرم جدید جاسوس اطلاعات

گزارشی خواندنی از مشاغل سابق بازیگران مطرح

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

 

► راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار
فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر