وقتی آمریکا دوبرابر به ما وارد می کند !

شنبه ، 24 مهر 1389 ، 11:59
دفتر آمار آمريكا اعلام كرد در دو ماه نخست اجراي تحريم‌هاي يك‌جانبه آمريكا صادرات اين كشور به ايران 229 درصد افزايش داشته و از 9.5 ميليون دلار به 21.8 ميليون دلار رسيده است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، دفتر آمار آمريكا اعلام كرد در ماه اوت2010 (مرداد سال جاري) صادرات آمريكا به ايران در مقايسه با ماه قبل از آن با افزايش قابل توجه 67 درصدي مواجه شد و به 21.8 ميليون دلار رسيد.
در حالي صادرات آمريكا به ايران در ماه اوت با افزايش 67 درصدي مواجه شده است كه اين ماه دومين ماه اجراي تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران بوده است. در ماه ژوئيه نيز كه نخستين ماه اجراي اين تحريم ها عليه ايران بود صادرات آمريكا به ايران نسبت به ماه قبل از آن 36 درصد افزايش يافته و به 13 ميليون دلار رسيده بود.


صادرات آمريكا در ماه قبل از اجراي تحريم ها(ژوئن) بالغ بر 9.5 ميليون دلار بوده است كه اين رقم در پايان دومين ماه تحريم ها به 21.8 ميليون دلار رسيده و بدين ترتيب طي دو ماه نخست اجراي تحريم هاي يك جانبه آمريكا صادرات اين كشور به ايران جمعا 229 درصد افزايش داشته است.


بر اساس گزارش دفتر آمار آمريكا واردات اين كشور از ايران نيز با افزايش قابل توجه مواجه شده است. در حالي اين كشور در ماه ژوئيه 4.5 ميليون دلار كالا از ايران وارد كرده بود اين رقم با افزايش سه برابري به 14.3 ميليون دلار در ماه اوت رسيده است. فرش و پسته از جمله مهمترين كالاهاي صادراتي ايران به آمريكا بوده است به از نظر قانوني ورود آن ها به ايران تحريم شده است.


در مجموع مبادلات ايران و آمريكا در ماه اوت 2010 بالغ بر 36.1 ميليون دلار بوده است كه اين رقم نسبت به مبادلات 17.5 ميليون دلاري ماه قبل از تحريم ها(ژوئن) دو برابر شده است.
بر اساس گزارش فارس در حالي مبادلات آمريكا با ايران در متن تحريم هاي خودخوانده اين كشور افزايش دو برابري داشته است كه مقامات آمريكايي فشار زيادي را به كشورهاي ديگر وارد آورده اند تا از سطح مبادلات خود با ايران بكاهند.


كل صادرات آمريكا به ايران در 8 ماه نخست 2010 نيز 137.6 ميليون دلار و كل واردات آمريكا از ايران در اين مدت 53.8 ميليون دلار اعلام شده است كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتيب 21 درصد كاهش و 35 درصد افزايش داشته است.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

سوء استفاده از 1000 دختر جوان به وسیله ی فیس بوک + عکس

این طلا فروشان دردسرساز!

گزارش تصویری/ پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

روشهای مقابله با کرم جدید جاسوس اطلاعات

گزارشی خواندنی از مشاغل سابق بازیگران مطرح

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

► لپ تاپ را اینجا نگذارید !
هديه دادن: رسمي كه نخستين بار از ايران برخاست ◄

مطالب مرتبط
بنر