معروفترین میادین ورزشی جهان

چهارشنبه ، 28 مهر 1389 ، 15:45

 

میادین ورزشی در همه جای دنیا محلی است  که موجب شادی عده ای و دل شکستگی عده ای دیگر می شود.جایی که برای عده ای از مردم سمبل آمال و آرزوهای یک ملت به حساب می آید.
به گزارش بانکی دات آی آر، بعضی از ورزشگاه ها هستند که به علت اتفاق افتادن مهمترین رویداد های ورزشی جهان در آن ها شهرت یافته اند و به سمبلی برای آن رشته ورزشی خاص تبدیل شده اند. مانند ورزشگاه "ویمبلدن" که برای تنیس و ورزشگاه " لرد" که برای ورزش کریکت شهرت یافته است.
در این جا قصد داریم  شما را با ده مکان از معروفترین ورزشگاه های معروف جهان آشنا کنیم. هر چند که نام بسیاری دیگر از مکان ها مهم ورزشی خالی خواهد بود که هر کدام شاهد بزرگترین رویداد های جهانی مهم در دنیا بوده اند.


1.    لندن، لرد

با ساخته شدن این ورزشگاه بسیای از رویدادهای زیبای کیرکت در آن رقم خورده است.این ورزشگاه ها  در سال 1814 شاهد اولین بازی ای بوده که در آن انجام شده است. از آن زمان تا به حال ظرفیت انجام مسابقات و پذیرش تماشاچی در آن سه برابر شده است. هم اکنون این ورزشگاه می تواند میزبان بیش از 32000 هزار نفر تماشاچی باشد.

 


2.    باغ مدیسون
این مکان به باغ مدیسون مشهور است و می توان این ورزشگاه را مشهورترین میدان ورزشی معرفی کرد. هر روز این مکان فرهنگی و ورزشی فعال است و شاهد برگزاری مسابقات بستکبال ، هاکی یا برگزرای کنسرت های موسیقی است. هم اکنون این ورزشگاه در منطقه مرتفعی بالاتر از پنسیلوانیا واقع شده است. و محل مهمی به جهت رقابت بر سر برگزاری مسابقات و برنامه ها ی دیگر در آنجا تبدیل شده است و برای مهندسین الگویی برای ساخت ساختمان محسوب می شود. این روز ها بازسازی های زیادی در آن صورت گرفته است و حتی بخش هایی بدان اضافه شده است . به لحاظ ازدحام برنامه و مشکل بودن تهیه بلیط، مقام سوم را در جهان دارا می باشد و به همین دلیل به سختی می توان بلیط برنامه های این مجموعه را تهیه کرد.

 

 

 

3.    ویمبلدن
تمام بازکنان تنیس در سراسر جهان معتقدند بازی در استادیوم ورزشی ویمبلدن از هیجان خاصی برخوردار است. این مکان خاص تا به حال شاهد رویارویی بزرگترین تنیس بازان جهان بوده است. هر چند هیچ برنامه و مسابقه ورزشی  دیگری در اینجا در ویمبلدن انجام نمی شود و بسیاری اوقات تعطیل است اما با این وجود هنوز هم یکی از مشهورترین ورزشگاه ها به شمار می رود.

 

4.    ریودوژانیرو، ماراکانا
بزرگترین ورزشگاه در کشور برزیل و و حتی آمریکا جنوبی به شمار می رود و در سال 1950 برای برگزاری جام جهانی فوتبال ساخته شده است. ظرفیت این ورزشگاه بیش از 82000 نفر است و هم اکنون برای برگزاری المپیک 2016 و جام جهانی فوتبال 2014 در حال آماده سازی است. خاصه برای برگزاری بازی های فوتبال شناخته شده است اما با بازسازی هایی که در حال انجام است برای انجام بازی هایی نظیر والیبال نیز مهیا خواهد شد.

 

 

5.    آسکت ریس کرس
شاید بسیاری در حال حاضر نام میدان ورزشی را برای آن مناسب ندانند.اما واقعیت این است که بسیاری از مسابقات ورزشی  که مهمترین آن اسب دوانی است درصده 16 میلادی در این ورزشگاه صورت گرفته است و ورزشکاران بنام بسیاری را به خود دیده است. حتی می توان آن را جایی دانست که بسیاری از ورزشکاران تولد روز های اوج خود را در آن جا شاهد بوده اند. هم اکنون این محل در اختیار خانواده سلطنتی انگلستان است.

 

 

 

6.    استادیوم ملی پکن (آشیانه پرنده)
این استادیوم در سال 2008 به واسطه المپیک آن دوره ساخته شد و علاوه بر یک ورزشگاه به عنوان یک اثر هنری معماری ماندگار شده است. این استادیوم که به نام آشیانه پرنده نیز شناخته شده است پس از المپیک مدت طولانی است به منظور مسابقات ورزشی کارکردی نداشته است. اما به جهت ساختار و طراحی آن یکی از مکان های مشهور ورزشی شناخته شده است و مورد تحسین است.

 

 

7.    استادیوم یانکی
نام این استادیوم، بازی های زیبای بیسبال را در ذهن متبادر می کند. استادیم یانکی در شهر نیویورک واقع شده است. ابتدا این استادیوم با طرح قبلی خود در سال 1923 ساخته شده است اما پس از بازسازی با طرحی نو و زیبا در سال 2009 به روی عموم باز شده است. استادیوم یانکی سومین استادیوم گران در جهان محسوب می شود.

 

8.    لندن، استادیوم  ومبلی
به لحاظ بزرگی و عظمت این ورزشگاه در کل اروپا مقام دوم را دارد و خانه فوتبال در انگلستان محسوب می شود. استادیوم جدید ومبلی در سال 2007 کامل شد. استادیوم جدید که بر اساس طرح قدیم آن که در سال 1923 ساخته شده بود، با گنجایش پذیرش بیش از 90 هزار نفر امکان برگزاری برنامه های فرهنگی را نیز دارا می باشد.

 

 

9.    ژوهانسبورگ، استادیوم شهر فوتبال
محل اخیر برگزاری جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی است که به عنوان اصلی ترین استادیوم برگزاری این دوره از مسابقات در شهر ژوهاسبروگ به شمار می رفت. این ورزشگاه با گنجایش بیش از 90 هزار نفر بزرگترین استادیوم در آفریقا است.

 


10.    پیست اتومبیل رانی موناکا
موناکا پیست اتومبیل رانی است که محلی برای دور هم جمع کردن تمام رانندگان مسابقات فرمول یک  به شمار می رود که سرشار از هیجان است. جاده باریک شهر موناکا نمی تواند تنها به عنوان محل برگزاری مسابقات اتومبیل رانی در نظر گرفته شود اما یکی از مهم ترین و قدیمی ترین مکان های مشهور برای برگزاری این مسابقات محسوب می شود.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

فناوری / لپ تاپی جدید شبیه پوشه + عکس

كسري 17 ميليارد دلاري تراز بازرگاني ايران

► چک های برگشتی رکورد زد!
اهمیت بازاریابی اینترنتی برای بانک ها ◄

مطالب مرتبط
بنر