آخرین اخبار از تغییر قیمت ها پس از هدفمند ی یارانه

دوشنبه ، 3 آبان 1389 ، 11:11

 

تقریبا تمام کارشناسان در خصوص این نکته که پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت انواع کالاها تغییر خواهد یافت هم نظر هستند اما گمانه زنی ها در خصوص میزان آن متفاوت است و این عدم شفافیت بیم افزایش بی قاعده و حبابی قیمت ها را بیشتر می کند.

پایگاه خبری بانکی دات آی آر می کوشد با استفاده از منابع معتبر خبری برخی از این تغییرات که اعلام شده است را به اطلاع شما عزیزان برساند تا هم اطلاع رسانی شود هم این اخبار آرشیو شود تا بتوانیم پس از هدفمند شدن یا رانه ها صحت و یا خدای نکرده عدم تحقق وعده های مسئولین را پیگیری کنیم.

1. قیمت نان

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران پیش‌بینی کرد که قيمت گندم پس از هدفمند كردن يارانه‌ها 240 تا 300 تومان خواهد بود و وضعيت نان بهبود خواهد یافت؛ اگر چه ممكن است در يك چارچوب عقلايي قيمت آن افزايش یابد، اما با توافقات صورت‌گرفته بيشتر از يك حدي نخواهد بود.

حمید علیخانی درباره وضعیت قیمت نان پس از هدفمندی یارانه و سناریوهای قابل پیش‌بینی برای قیمت جهانی و داخلی آن گفته:بيش از دو سال است اين طرح به صورت جدي در شركت بازرگاني دولتي ايران مورد مطالعه قرار گرفته است. به طوري كه در سناريوي تلفيقي انتخاب شده هم از توليدكننده گندم يعني كشاورز حمايت لازم صورت مي‌گيرد و هم از مصرف‌كننده نهايي با باز توزيع يارانه‌ها حمايت مي‌شود تا قدرت خريد خود را از دست ندهد.

بر روي كاغذ همه چيز منطقي به نظر مي‌رسد، اما به نظر كارشناسان اين حوزه چگونگي اجراي اين طرح از اهميت بالايي برخوردار است.(دنیای اقتصاد)

 

 

 

2.قبوض برق

وزير نيرو تأكيد كرد: با هدفمند كردن يارانه‌ها در بيش از 70 درصد قبوض مشتركان، 4 هزار تومان رشد داريم و منتظر هستيم كه قبوض ديگر نيز با برق تطبيق داده شود كه آن نيز توسط دولت ابلاغ خواهد شد.

مجيد نامجو در جمع خبرنگاران با بيان اينكه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها نبايد براي مردم نگراني ايجاد كند، افزود: افزايش قيمت برق درصدي است كه مردم مي‌توانند آن را تحمل كنند.

بنا بر آخرین اخبار رسیده قیمت برق 43 تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است.

همچنین قرار است 11 تغییر زیر در قبوض پس از هدفمندی یارانه ها اعمال شود:

1- شکل صورتحساب ها در کلیه نقاط کشور یکسان خواهد شد، این درحالی است که هم اکنون، قبوض برق در هر منطقه، شکل متفاوتی دارد.

2- صورتحسابها تا حد امکان ساده شده و پیچیدگی قبلی را به هیچ وجه نخواهد داشت، به نحوی که از درج موارد غیرضروری خودداری به عمل خواهد داد.

3- شفاف سازی لازم در قبوض برق انجام شده؛ به نحوی که هر کس به راحتی می تواند صورتحساب برق منزل خود را محاسبه کند.

4- صورتحسابهای جدید ضمن اینکه به صورت تبعیضی- پلکانی محاسبه می شود، لیکن در هر پله مازاد بر پله قبلی محاسبات انجام می شود؛ در حالیکه در صورتحسابهای قبلی در هر پله، قیمت و نرخ بر اساس کل پله محاسبه می شد؛ اما هم اکنون تعداد پله ها نیز تا حد لزوم کاهش یافته است.

5- با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، صورتحساب بیش از 70 درصد مشترکان برق، کمتر از 4000 تومان و بیش از 90 درصد مشترکان برق کمتر از 7000 تومان افزایش خواهد یافت.

6- پیش بینی می شود پس از اجرای قانون، مصرف کنندگان برق نسبت به صرفه جویی لازم بین حداقل 10 تا 15 درصد اقدام کنند که در این صورت، مابه التفاوت صورتحسابهای برق بیش از 70 درصد مشترکان، زیر 3 هزار تومان و بیش از 90 درصد مشترکان زیر 6 هزار تومان افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه نرخ ها به نحوی است که هر چه صرفه جویی بیشتری در مصرف انجام شود، نرخ میانگین صورتحساب کاهش خواهد یافت.

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید - ادامه ی خبر بعد از لینک ها

فوری/ رقم يارانه‌ها اعلام شد

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

دسته گلی که refahi.ir به آب داد!

تب يارانه‌‌ها در بهارستان و پاستور+کاریکاتور

آغاز فعالیت اتاق توطئه علیه هدفمندی یارانه

كودكان دارا و ندار؛ هر دو قرباني يك فاجعه

 

7- در ماههای گرم در مناطق مختلف کشور، همچنان صورتحسابها بر اساس تعرفه های گرم 1 و 2 و 3 و 4 و 5 صادر و مناطق کشور به پنج منطقه تقسیم بندی گردیده است.
8- در صورتحساب های صنعتی و کشاورزی، میانگین قیمت پیش بینی شده با هماهنگی میان وزارتخانه های نیرو، صنایع و معادن و جهاد کشاورزی تغییر خواهد کرد و قیمتهای تبعیضی- حمایتی منظور می شود، به نحوی که کارخانجات و تولیدکنندگان که نیاز به کمک و مساعدت دارند، مورد حمایت جدی قرار گرفته و میانگین نرخ آن ها محفوظ می ماند.

9- برای ادارات و ساختهای دولتی، حداکثر قیمت منظور شده تا حداکثر صرفه جویی لازم انجام شود و دولتی ها بتوانند مصرف برق خود را تا حداکثر لازم مدیریت کنند.

10- پیش بینی شده است که از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، امکانات و تمهیدات لازم برای افزایش راندمان نیروگاهها و کاهش افت شبکه و در مجموع کاهش مصرف، اصلاح الگوی مصرف و توانمندسازی مشترکان برق به خصوص واحدهای تولیدی و منازل طی برنامه پیش بینی شده، انجام شود.

11- پیش بینی شده است که میانگین قیمت تمام شده برق ظرف یک برنامه 5 ساله، دریافت شود؛ بدون شک در این مورد حمایتهای لازم از مصرف کنندگان انجام و به صورت هدفمند از یارانه نقدی و غیرنقدی استفاده خواهد شد. همچنین یارانه نقدی در حسابهای بانکی و یارانه های غیرنقدی در صورتحساب مصرف برق مشترکان لحاظ خواهد شد.(مهر)

3.نرخ ارز

وزير بازرگاني با ارائه توضيحاتي در مورد زمان بررسي نرخ ارز  و واقعی کردن آن عنوان كرد : پس از اينكه مراحل اوليه هدفمندشدن يارانه‌ها اجرا شود، به اين موضوع و بقيه پروژه‌هاي ديگر طرح تحول پرداخته خواهد شد.

يكي از پروژه‌هاي هفت‌گانه تحول اقتصادي ارزش‌گذاري پول ملي بوده است كه رييس جمهوري هم خيلي قبل اعلام كرده بود بعد از هدفمندسازي يارانه‌ها كه يكي از اين هفت پروژه است،‌ آن شش پروژه ديگر دنبال خواهد شد.(ایسنا)

4.محصولات پتروشیمی

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، نرخ اکثر محصولات پتروشیمی تغییری نخواهد کرد.

عبدالحسین بیات افزود: از آنجا که نرخ محصولات پتروشیمی از دو سال قبل براساس قیمت های جهانی تعیین می شود؛ هدفمند کردن یارانه ها در قیمت این فرآورده ها تأثیری نخواهد داشت.

به گفته وی؛ پس از اجرای هدفمند کردن یارانه ها، عرضه تمام محصولات پتروشیمی که هم اکنون در این بازار عرضه می شود؛ ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: پس از هدفمندی یارانه ها جهش قیمت زیادی برای محصولات پتروشیمی نداریم و فقط تغییراتی برای یک یا دو خوراک بوجود خواهد آمد زیرا قیمت ها براساس پایه فوب خلیج فارس تعیین می شود.

وی با بیان اینکه قیمت ها براساس نرخ های جهانی تنظیم می شود؛ افزود: در صورت افزایش قیمت جهانی، احتمال افزایش قیمت های داخلی نیز وجود دارد و این موضوع هیچ ارتباطی با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ندارد.(نفت نیوز)

5.حمل و نقل عمومی

رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در برنامه تلویزیونی تهران 20 اظهار داشت: مبلغ یارانه های بخش حمل و نقل عمومی به حساب کارت سوخت آن دسته از  افرادی که به صورت قانونی در این شبکه فعالیت می کنند مثل آژانس ها و شرکت های حمل ونقل واریز می گردد تا کمترین تغییرات را در قیمت حمل و نقل داشته باشیم و تغییرات روند معقول و منطقی ای را طی کند.

کارشناسان نام جراحی بزرگ اقتصادی را به هدفمند کردن یارانه ها داده اند. امید واریم اجرای این قانون کمترین میزان درد و خونریزی را بر اقتصاد کشور وارد کند و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور طی سالهای آتی باشیم.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

فناوری / لپ تاپی جدید شبیه پوشه + عکس

كسري 17 ميليارد دلاري تراز بازرگاني ايران

► بحران اقتصادی آنقدرها هم بد نیست !
8 میلیون دلار گران ترین موبایل دنیا+ عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر