آشنایی با 10نوجوان کارآفرین که به ثروت رسیدند

چهارشنبه ، 5 آبان 1389 ، 10:40

 

به گزارش بانکی دات آی آر ثروت و قدرت رویای همیشگی بشر  و سرآغاز بسیاری جنگ ها و درگیری ها بوده است. همه در عمق وجودمان دوست داریم ثروتمند باشیم و همیشه شنیدن اخباری در خصوص افراد ثروتمند برای ما جذابیت دارد.

در این گزارش شمارا با برخی از نوجوانان کارآفرین که با نوآوری خود به ثروتمند رسیدند آشنا می کنیم.

1.‬کریستین اون‪

نوجوانی است که استیو جابز را قهرمان زندگی و الگوی خودش می داند. او میگوید الهام گرفتن از مدیرعامل اپل علت اصلی موفقیت اش بوده است ‪.

استفاده از او طی دو سال گذشته توانسته ۱ میلیون دلار درامد داشته باشد. اما چگونه؟ ‏

 


این نوجوان بریتانیایی اولین کامپیوترش را در سن ۷ سالگی داشته است. سه سال بعد یک مکینتاش خریده و سراغ طراحی وب رفته است. چهار سال بعد از آن در سن ۱۴ سالگی و در سال ۲۰۰۸ یک سایت راه اندازی کرده که کار ساده ای انجام میداده است. نام سایت Mac Bundle Box بوده است. طراحی و بخش های سایت شبیه سیستم عامل Mac OS است و کریستن تمام تلاش خودش را کرده بود تا هر چه بیشتر به استاندارد های اپل نزدیک شود. ‏

در این سایت او چندین نرم افزار را به صورت یک بسته با هم به کاربران می فروشد. در واقع او با صحبت کردن با برنامه نویس ها از آنها تخفیف عمده می گرفته است و این کار سبب میشده که بسته های نرم افزاری اش با تخفیف بسیار خوبی نسبت به خرید مجزای هر کدام به فروش برسد. ‏

علاوه بر این وقتی مشتریان بسته های نرم افزاری را می خریدند سبب میشد که قفل خرید بسته های جدیدتر برای آنها و دیگر مشتریان باز شود. و همین کار باعث شده بود که خریداران این سایت دیگران را هم برای خرید از آن تشویق کنند. ‏

ایده جالب کریستن سبب شده بود که او طی این مدت ۷۰۰ هزار پوند معادل ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشد. حالا کریستن پروژه های جدیدی را هم آغاز کرده و هم اکنون ۸ فرد بزرگ سال از جمله مادر ۴۳ ساله اش برای او کار می کنند. ‏

راز موفقیت او چه بوده؟ خود او می گوید که هیچ رازی وجود ندارد. برای رسیدن به موفقیت فقط کار و تلاش سخت نیاز است. ‏

 

2. سارا گرين

با پنج سال تجربه ي كار در دنياي تجارت، يك كهنه سرباز است. در 18 سالگي يك شركت آن لاين وسايل خانه راه انداخت، 1st-for-furniture.co.uk، كه تنها در سال دوم فعاليتش، بازگشت سرمايه اي تقريباً برابر 400,000 پاوند داشت.

پدرش «اندي گرين» (Andy Green) درباره ي شمّ اقتصادي او توضيح مي دهد. «سارا» در 12 سالگي با پخش روزنامه دستمزد مي گرفت، تا اين كه در راه يكي از تحويل هايش، يك فرصت در ذهنش جرقه زد. «اندي» مي گويد: «او دريافت كه در اطرافش بازاري از بازنشستگاني كهنسال هست كه باغچه هاي شان مثل جنگل هاي بكر دست نخورده اي به نظر مي رسد كه انگار سال هاست كسي به آن ها دست نزده است.»

«بعد او با رايانه آگهي هاي كاغذي درست كرد، آن ها را پخش كرد، و در طول دو هفته چمن هاي 8 باغچه را هر يكشنبه در ميان مي زد، و با جيب هايي پُر از پول، از 40 تا 50 پاوند، به خانه برمي گشت، و اين براي يك بچه ي 12 ساله خيلي عالي بود.»

«سارا» دارد با بخشي از سودي كه از شركتش به دست مي آورد، به يك دستگاه آپارتمان تازه مي رود و اكنون در فكر اقدام بعدي اش، يك تجارت متحرك است.

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید - ادامه ی خبر بعد از لینک ها


کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

10 شغل برتر جهان در سال 2010

10 راهکار موثر برای موفقیت در بازار

جوانان برای استخدام جذاب نیستند!

گزارش تصویری/ همه مردان اقتصادی جهان

3.اليور بريج

17 ساله، از يك مشكل شخصي - پاهاي بزرگش - يك فرصت تجاري ايجاد كرد و شركتي را راه انداخت كه كفش هاي بزرگ مي فروشد. او مي گويد: «من نگاهي به اينترنت انداختم. هيچ رقيبي براي كفش هاي بزرگ نبود و من با خودم فكر كردم خيلي خب، من مي روم سراغش!» او با توليدكنندگان كفش تماس گرفت و ترتيبي داد كه بزرگترين سايزهاي كفش هاي آن ها را از طريق فروشگاه آن لاين خود Biggerfeet.co.uk به فروش برساند.

 

 

او مي گويد: «من بايد همه چيز را آماده مي كردم و تنها در دو هفته ي اول جولاي سال گذشته (2005)، 10 روز طول كشيد تا سايت خودم را راه اندازي كنم. بعد همه چيز جور شد و از آن موقع به بعد فروشم را شروع كردم. تنها در نيم ساعت اول راه اندازي سايتم، يك سفارش گرفتم. بعد از آن، به سرعت افزايش پيدا كرد. فروش مان به سقف مي رسد.»

اليور اميدوار است به محض تمام كردن A-levels تا سال بعد، در دانشگاه آكسفورد ادامه ي تحصيل دهد و سرانجام يك وكيل حقوقي شود!

4.جيك لون

زماني كه تنها 8 سال داشت و به همراه پدر و مادرش براي تعطيلات به كرجي يكي از دوستان شان رفته بودند، داشت مجله هاي كشتيراني را ورق مي زد كه برق يك قايق مخصوص او را گرفت. «جيك» بي درنگ گفت كه مي خواهد آن را بخرد. ولي پدرش «نيك» (Nick) به او گفت كه اگر مي خواهد كه كشتي رؤيايي اش را به دست آورد، بايد واقعاً پول دربياورد.

 

 

«ما همه شروع كرديم به تشويق كردن او، و گفتيم اگر مي خواهي پول كافي به دست بياوري تا بتواني يك كرجي عالي بخري، بهتر است از همين الان شروع كني به پول درآوردن.» همان جا بود كه ايده ي تجارت «جيك»، توليد دستمال هاي چاپي سفارشي براي كرجي ها، در ذهن او جرقه زد و شركت Nautical-napkins.co.uk را به راه انداخت. با مقداري كمك مالي از سوي پدرش، «جيك» تجارتش را با خريد يك دستگاه چاپ دست دوم به ارزش 750 پاوند شروع كرد.

«نيك» توضيح مي دهد: «ما براي قرض دادن آن 750 پاوند با او قرارداد بستيم كه هر وقت يك دست دستمال فروخت، نصفش را به ما بدهد و نصفش را براي خودش نگاه دارد تا زماني كه همه ي 750 پاوند را كامل برگرداند. خب، او گاهي اين كار را كرد و گاهي هم همه ي سودش و نه نصفش را براي خودش نگاه داشت.»

شايد «جيك» تنها 10 سال داشته باشد ، ولي به يقين يكي از چهره هاي مطرح است. او مي گويد: «قيمت هر دستمال 50 پاوند است و من حدود 25 پاوند سود مي برم. من (تا حالا) بيش از 2000 پاوند سود كرده ام. در حال حاضر حدود 1000 پاوند در حساب بانكي ام دارم.» ولي او در خرج كردن پولي كه به زحمت به دست مي آورد هيچ ابايي ندارد. تا حالا يك جاز، يك گيتار و يك تخته ي موج سواري خريده است.

«جيك» همزمان با كسب سود از دستمال هاي دريايي اش، روي تجارت فروش تخته ي موج سواري به كودكان خودش هم كار مي كند.

5.انشال سامار

دانش آموز 13 ساله ي دبيرستان «لاوسن» (Lawson) در «كاپرتينو» (Cupertino) است. او مدير كل شركت Elementeo, gaming startup است. هدف شركت او، ادغام شادي با آموزش شيمي، به وسيله ي كارت هاي بازي و نقش هاي خيالي است. اين (نمونه اي از) شيوه ي بازي ابداعي اوست:

 

 

شما به سپاهي از عناصر شيميايي، تركيب ها و كاتاليزورها فرمان مي دهيد، كه با يك دسته كارت 66 تايي مشخص شده است (براي نمونه، كارت حرارت و گوگرد در طرف چپ، براي «گوگرد») . حريف شما هم يك دسته كارت با همان شماره ها دارد. هدف شما اين است كه با رقيب تان مبارزه كنيد و امتياز او را به صفر برسانيد. براي نمونه، شما كارت اكسيژن تان را برمي داريد و بر روي كارت آهن حريف مي گذاريد، و ياد مي گيريد كه «زنگ آهن» ساختيد. اكسيژن، يك امتياز مي گيرد. مانند بازي هاي كارتي، اما با عناصر شيميايي و تاس و 66 عدد كارت كه با كاريكاتورهايي از عناصر تصوير شده است. (Venture Beat)

تا حالا كه هدف او به دست آوردن يك ميليون دلار سود، تا پايان اولين سال كاري اش، تابستان 2008، است. او به دنبال جذب سرمايه براي توليد انبوه ايده اش است و در كنفرانس هاي فن آوري كارآفريني شركت مي كند. گروه بسيار پرتلاشي كه در كنار هم گرد آورده است، و در ميان آن ها خواهر 11 ساله اش به عنوان معاون فروش تعيين شده، بسيار تأثير برانگيز است.

6.بن کاسنوچا

ايشان يك جوان نوزده ي ساله ي معمولي نيست، بلكه با قدي تقريباً برابر با 193 سانتيمتر، مؤسس شركت نرم افزاري Comcate, a software company است كه برای فرمانداری های محلی، ابزارهای حمايت مشتری فراهم مي كند. او شركتش را با رتبه ي فن آوری درجه ی ششم تأسيس كرد، آن هم زماني كه تنها 12 سال داشت و وارد مدرسه ای دولتی در سن فرانسيسكو (Town School for Boys) شده بود. از آن زمان تاكنون، نمايندگي هاي متعدد در شهرهاي كوچك تا نيمه بزرگ، گردش سرمايه ي شركتش را به حدود 750,000 دلار در سال رسانده اند؛ و زماني كه نوجوانان هم سن و سال او، به كالج فكر مي كنند، او با مشهورترين مديران فن آوري مدرن (high tech) در دره ي سيليكون گپ مي زند.

 

7.سواس گاپینث

«سواس» در حال حاضر 21 سال دارد و اهل كشور هند ( Bangalore ) است. او زماني كه تنها 14 سال داشت، شركتي را در سن خوزه ي كاليفرنيا (San Jose, California) تأسيس كرد به نام Globals, Inc . دليل اين كه او به جاي ميهن خودش، آمريكا را براي امتحان شانس خود انتخاب كرد، قوانين هند بود كه مانع او از تأسيس يك شركت قانوني مي شد. او كارش را تنها با 4 كارمند شروع كرد و اكنون حدود 400 دانش آموز از هند و آمريكا در استخدام دارد.

 

 

او به شوخي مي گويد كه تصميم دارد در سن 24 سالگي خود را بازنشسته كند. عاشق كارش است و نامش در كتاب ركوردهاي هند، به عنوان «جوان ترين رئيس هيئت مديره ي جهان» فهرست شده است. او بسيار مقتصد است و به طرز شگفت آوري از يك VC firm بازگشت سرمايه اي معادل 100 ميليون دلار داشته است. او 200 نمايندگي در سراسر جهان و دفاتر كاري در 11 كشور دارد و محصولات نرم افزاري براي مدارس وابسته به كلاس الكترونيك ارائه مي كند كه نمرات و حضور دانش آموزان را پيگيري مي نمايد. محصول ديگري كه شركت وي آن را توسعه داده است (و نامزد دريافت حق امتياز شده است)، يك ابزار مديريت داده ها است كه به شركت هاي آي تي (IT) كمك مي كند با كم كردن تعداد افراد، هزينه هاي شان را كاهش دهند.

8.دانیل آنستندینگ

دانیل آنستندینگ -17 ساله؛کانال رادیوی دیجیتالی DAER- ویلوبی هیلز - اوهایو

 

آنچه به عنوان یک سرگرمی برای "دانیل آنستندینگ" آغاز شد، تبدیل به یک ایستگاه رادیویی اینترنتی شد که بسیار محبوب و سودآور شد. گرچه "دانیل"، کسب و کارش را در سال 1997 برنامه ریزی کرد ولی DAER رسما درماه می 1998 شروع به کار کرد. امروز این سایت، به طور متوسط 1.2 میلیون اثر بی همتا و 17 میلیون اثر شناخته شده دارد. بیشتر شنوندگان آن خانم‌های بین 24 تا 50 ساله هستند. "دانیل" ثابت کرد که ترکیبی از تجربه در یک کسب و کار همراه با علاقه شدید می تواند نتایج فوق‌العاده‌ای داشته باشد. او برای جامعه‌ی شنوندگان رو به رشدش ارزش قائل است و به طور منظم در بخش "DAER MINUTE " اطلاعات مفیدی در مورد بهبود زندگی شخصی مانند سلامتی، مسایل مالی و ... ارایه می‌دهد. رادیوی DAER، 14 کارمند دارد و دفاترش را در 6 شهر به فروش گذاشته و به گفته‌ی "دانیل" تا 300 درصد در سال گذشته رشد داشته است. فكر می‌كنید کجا می‌توانید امواج صدا را دریافت کنید؟ مسلما در www.daer.com!

9. ارفن تیلور و مایکل استال

ارفن تیلور 18 ساله و مایکل استال 19 ساله در شرکت GoFerretGo مشارکتی شکوفا را راه اندازی نموده اند.

 



این دو شریک، یکدیگر را در باشگاه ورزشی دبیرستان ملاقات کرده و از همان زمان چندین فعالیت اقتصادی مشترک موفق را هم به صورت آنلاین و هم غیر آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند. معرفی نوجوانان جویای کار به شرکت‌هایی که به کارکنان نیمه وقت نیاز داشتند، راز موفقیت GoFerretGo است. اولین و بزرگترین شرکتی که "ارفن تیلور" و "مایکل استال" مالک آن شدند. همچنین آنها از طریق Amoro Developments، یک شرکت سهامی با دارايی اولیه و با تملک واقعی، از دنیای کاربران کامپیوتر و اینترنت به سوی دنیای زمینی‌ها جهش کردند. GoFerretGo.com به تازگی حدود 3.125 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.

10.آناند شیمپی

آناند شیمپی – 18 ساله – آناند تِک – رلیگ - نیویورک

چه چیزی AnandTech.com را در دریای کسب و کارهای اینترنتی برجسته می‌کند؟ این كه با وجود در هم شکستن و نابود شدن دیگر کسب و کارهای اینترنتی هنوز زنده و سرحال است. اما واقعیت جالب‌تر این است که بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد دارد. "آناند" رئیس آناند تک می‌گوید: «ما این کار را شروع کردیم، بدون این که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشیم، من آن را به عنوان یک سرگرمی شروع کردم.»

 

هنگامی که گروه خبری او در زمینه‌ی ارتقاء سخت‌افزار کامپیوتر به یک نکته‌ی عظیم رسیدند، او سرگرمی خود را ادامه داد تا آن را به یک وب سایت پول‌ساز تبدیل كند. "آناند" موفقیت خود را در این واقعیت می‌داند که در زمان ورودش به این بازار، هیچ رقیبی در اطرافش نبود. او آناند تک را با مجلاتی مقایسه می‌کند که مکانیک‌ها آنها را می‌خوانند تا بدترین اتومبیل ها را به حالتی قابل استفاده تغییر دهند. مردم به سایت او مراجعه می‌كنند تا بدانند که چگونه کامپیوترها را برای قوی‌‌تر کردن ارتقا دهند. در حال حاضر، آناند تک به حدود 30 میلیون بازدیدکننده و فروش آگهی در ماه رسیده است. به غیر از راه‌اندازی یک وب سایت باور نکردنی، "آناند" برای گروه‌های مدارس در مورد چگونه درگیر شدن با تکنولوژی سخنرانی می‌کند. او همچنین به خاطر جایزه‌ی 10 هزار دلاری که به علت دریافت رتبه‌ی اول در Entrepreneur PR به دست آورده، با تقاضای زیادی برای مصاحبه در رسانه‌ها مواجه می‌شود.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

فناوری / لپ تاپی جدید شبیه پوشه + عکس

كسري 17 ميليارد دلاري تراز بازرگاني ايران

► وزیر کار:وزارت کار متولي اصلي اشتغال نيست
پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در بانک رفاه ◄

مطالب مرتبط
بنر