www بیست ساله شد

شنبه ، 22 آبان 1389 ، 16:06

 

پهنای جهانی وب (WWW) که توانست تحولی در شیوه ارتباطی مردم ایجاد کرده و شبکه اینترنت را از یک فناوری خصوصی و محدود به یک فناوری در دسترس و جهانی تبدیل کند روز جمعه بیستمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مهرپهنای جهانی وب از روزی که یک مفهوم رسمی پیدا کرد دو دهه از حیات خود را پشت سر گذاشته است.

هرچند ایده یک شبکه اطلاعاتی جهانی یک سال قبل از آن شکل گرفته بود اما 12 نوامبر 1990 یک مهندس شورای تحقیقات هسته ای اروپا (سرن) مفاهیم اساسی یک "مافوق متن چندرسانه ای سیاره ای" را رسما اعلام کرد.

به نظر می رسد اتفاقی که در دو دهه قبل رخ داد همین دیروز بوده باشد و شاید زمانی که تیم برنرز- لی، مهندس سرن در 12 نوامبر 1990 پیشنهاد رسمی خود را در تعریف "پهنای جهانی وب" اعلام می کرد چیزی را شبیه به آن چیزی که امروز در شبکه وجود دارد در ذهن خود تصور می کرد: یک شبکه جهانی از کلمات، صداها و تصاویری که برای همیشه روش ارتباطات میان ساکنان سیاره زمین را تغییر دادند.

 

 

12 نوامبر 20 سال قبل "تیم برنز- لی" به همراه "رابرت کالیایو" ایده ها و تحقیقاتی درباره مافوق متن ها را در پیشنهادی به نام "طرح پیشنهادی برای پروژه 1 مافوق متن" ارائه کرد.

مافوق متن، پرونده هایی هستند که از طریق یک "لینک" با یکدیگر پیوند می خورند و وبگردی از یک اطلاعات به اطلاعات دیگر و از یک مفهوم به مفهوم دیگر را امکانپذیر می کنند.

اما در 13 مارس 1989 این ایده در سندی به نام "مدیریت اطلاعات: یک طرح پیشنهادی" پذیرفته شده بود و بنابراین اغلب از روز پذیرفته شدن این طرح پیشنهادی برای نشان دادن روز تولد وب یاد می شود.

"مایک سندال" که در آن زمان مدیر ارشد سرن بود به یاد می آورد که این طرح پیشنهادی به عنوان طرحی "مبهم اما هیجان انگیز" شناخته شد.

یک سال و نیم بعد، ایده یک شبکه که اطلاعات در آن به یکدیگر پیوند می خورند در مفاهیم کاربردی و التزامات فنی در سند 12 نوامبر 1990 شرح داده شد.

تنها چند سال بعد، مرورگرها برای وبگردی بر روی اینترنت توسعه یافتند و همانند برنامه پردازش کلمات و برگه های الکترونیک به برنامه هایی پر استفاده تبدیل شدند.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

 

► ۴مادربزرگ مجرد میلیاردر جهان + تصویر
7 راهکار برای شروع یک سرمایه گذاری موفق ◄

مطالب مرتبط
بنر