بیکارها به خارج اعزام می شوند !

شنبه ، 29 آبان 1389 ، 14:26

قائم مقام وزير كار در امور بين الملل با بيان اين كه نمي توان با عدد و رقم در بازار كار جهاني صحبت كرد، اعلام كرد: تفاهم نامه 3 جانبه اعزام نيروي كار به خارج كشور بين كاريابي ها، وزارت كار و سازمان توسعه تجارت به زودي وارد فاز اجرايي مي شود.


به گزارش بانکی دات آی آر ، توكل حبيب زاده در گفت وگو با مهر در پاسخ به اين سؤال كه آيا در برنامه پنجم توسعه براي اعزام نيروي كار به خارج از كشور هدف گذاري شده است؟ گفت: اصلا اگر در گذشته و در طول برنامه چهارم نيز چنين موضوعي هدف گذاري شده باشد، نمي تواند درست باشد.


قائم مقام وزير كار و امور اجتماعي در امور بين الملل به موضوع اعزام 100 هزار نفر نيروي كار به خارج از كشور در طول برنامه چهارم توسعه اشاره كرد و اظهار داشت: نمي توان با عدد و رقم در بازار كار جهاني صحبت كرد.
حبيب زاده ادامه داد: بايد تلاش شود تا جايي كه ممكن است با توجه به وضعيت حاكم بر اقتصاد كشورهاي مهاجرپذير اين موضوع را فعال كرد و حال ممكن است اين تعداد يك نفر باشد يا 100 هزار نفر.

 

اخبار مرتبط با این خبر / ادامه ی خبر پس از لینکها

 

وي سپس به موضوع مربوط به توافق 3 جانبه بين وزارت كار و امور اجتماعي، سازمان توسعه تجارت ايران و همچنين كاريابي هاي بين المللي اشاره كرد و افزود: در قالب يك تفاهم نامه با سازمان توسعه تجارت براي حمايت مالي از كاريابي هاي بين المللي در بحث اعزام نيروي كار به خارج كشور، اقداماتي صورت خواهد پذيرفت.


اين مقام مسئول در وزارت كار و امور اجتماعي با تاكيد بر انجام توافقات كلي در اين طرح، گفت: در اين زمينه يك توافق 3 جانبه اي داريم كه متن آن تهيه و به امضا رسيده ولي قرار است با تاخيري در بحث امضاي نهايي آن، كار دنبال شود.


به گفته حبيب زاده، براي انجام اين توافقنامه 3 جانبه مشكل خاصي وجود ندارد و به زودي نهايي خواهد شد. هدف از اين تفاهمنامه 3 جانبه نيز اين است كه كاريابي هاي خارجي بتوانند از مشوق ها و امتيازاتي كه سازمان توسعه تجارت خارجي ارائه مي كند، بهره مند شوند.


قائم مقام وزير كار و امور اجتماعي در امو ر بين الملل خاطرنشان كرد: تشكل هاي صنفي براي صدور خدمات فني و مهندسي، حمايت هاي مالي خواهند شد.
وي تاكيد كرد كه براساس توافقات انجام شده و با نهايي شدن آن، براي هر مورد اعزام نيروي كار به خارج كشور و به شرط انجام مراحل كار به صورت قانوني، 300 تا 400 دلار به كاريابي هاي بين المللي پرداخت شود.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو تا این لحظه

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

وضعیت تاسف بار فقیران سفید پوست در آفریقای جنوبی + گزارش تصویری

جنجال آفرینی تیم بانوان هاکی کانادا در المپیک زمستانی + عکس

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش(2)

جذب 200 هزار مشتری در یک روز توسط یک دختر 16 ساله

دیوار نویسی در اعتراض به بحران اقتصادی + گزارش تصویری

جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش!

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری/ انواع پول های جهان در یک نگاه

تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری

اتفاق باورنکردنی برای یک مشتری نیازمندبانک!

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

تبلیغ موثر و البته کمی دلخراش در مسکو

گردشگری / این 10 جا را از دست ندهید

6 اشتباه مرگبار شغلی در فیس بوک

بحران اقتصادی به زبان کاریکاتور(2)

 

 

► بانك مركزي به سوي استقلال؟
ظالم ترین رئیس های جهان + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر