10 راهکار برای اینکه بهترین خرید را داشته باشیم

دوشنبه ، 1 آذر 1389 ، 09:45

انسان برای رسیدن به تمام خواسته‌هایش مجبوراست که بصورت اجتماعی زندگی کند تا بتواند به کمک دیگران نیازهایش را برطرف کند. اما این را هم خوب میدانیم که کسی  چیزی را رایگان به ما نمی دهد، همونطور که خودمان این کارو نمی‌کنیم. بنابر این باید یکی بدهیم تا یکی بگیریم.داستان خرید فروش به همین سادگی از همین‌جا شروع شد. یعنی از وقتی فقط سه چهار تا آدم بیشتر روی زمین نبود!

اما به راستی چه طور می توانیم بهترین خرید را داشته باشیم.در این گزارش تلاش ما بر آن است که شما را با 10 راهکار برای بهترین خرید آشنا کنیم.

 

 

 

1. چیزی که می خواهید بخرید مشخص کنید

یکی از اشکالات عمده افراد هنگام خرید کردن آن است که دقیقا نمی دانند چه چیزی می خواهند بخرند .حتما برای شما هم پیش آمده که می خواستید برای خودتان خرید کنید اما با کالایی دیگر یا چیزی که دقیقا نیازی به آن ندارید به منزل بازگشته اید.

2. از فروشگاه های معتبر خرید کنید

همیشه برای خرید سراغ فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر بروید که دارای جواز کسب بوده و عملکرد آنها قابل پیگیری باشد. در خصوص خرید اجناس گرانقیمت بارها پیش آمده که افراد کالایی را به صرف زیبایی خریده اند اما بعدا متوجه تقلبی بودن آن شده اند اما از انجایی که از مراکز غیر معتبر خرید کرده اند هیچ گونه امکان پیگری وجود نداشته است. در صورتی که اگرفروشگاه مذکور حداقل عضو اتحادیه صنف مربوطه بود می شد به اتحادیه شکایت کرد.

3. همیشه ارزانترین خرید بهترین خرید نیست

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید"من آنقدر ثروتمند نیستم که جنس ارزان بخرم" این ضرب المثل به این نکته تاکید دارد که همیشه سعی کنید کالاهای باکیفیت بخرید که مدت بیشتری قابل استفاده باشند حتی اگر گرانتر باشند چرا که خرید یک کالای باکیفیت گران بهتر از آن است که هر ماه یک جنس ارزان قیمت و بی دوام بخریم.البته گران بودن اجناس تضمین کننده کیفیت بالای محصولات نخواهد بود.

4. مغلوب چرب زبانی های فروشنده نشوید

متاسفانه دیده شده برخی خریداران چنان مغلوب چرب زبانی های شخص فروشنده می شوند که توجه به کالا را فراموش می کنند به عبارتی هر چیزی را که فروشنده می گوید بدون تحقیق می پذیرند . چنین روش هایی باعث خواهد شد که بعد از خرید پشیمان شوید حتی اگر کالا از کیفیت مناسبی هم برخوردار باشد از آنجایی که فروشنده آن را به شما تحمیل کرده است باعث دلزدگی شما خواهد شد.

5. سعی کنید کالای متناسب با نیازتان را بخرید

یکی از اشکالات خرید کردن ما این است که بعضا بدون توجه به نیازهایمان خرید می کنیم به عنوان مثال به مواردی چون سن, جنس, اندازه منزل و... که در خصوص کالاهای مختلف اهمیت می یابد بی توجی می کنیم. این امر باعث می شود که با وجود هزینه های بالا به احساس رضایت دست نیابیم.

6. همیشه مشورت کارساز است

در هر امری مشورت کارساز است .بنابر این تلاش کنید پیش از خرید هر کالایی با افرادی که در آن زمینه مهارت دارند مشورت کنید تا بهترین گزینه پیش رویمان را انتخاب کنیم .

7. از خرید لذت ببرید

موقعی که خسته ,افسرده و بی حوصله هستید فکر خرید کردن نباشید چرا که باعث می شود روز خسته کننده تان با زیان های مالی همراه شود چراکه کالاهایی خواهید خرید که بعد ها به آن هیچ گونه علاقه ای نخواهید داشت. همیشه روزهای شاد را برای خرید انتخاب کنید در این صورت موفق تر خواهید بود.

8. با همراه به خرید بروید

این که به تنهایی به خرید نروید شاید در نگاه اول چندان منطقی به نظر نرسد اما وجود فردی که دوست و خیر خواه ماست هنگام خرید لذت و دقت ما را چندین برابر می کند و یک خرید کسل کننده روزمره را به یک تفریح و گردش یک روزه به یاد ماندنی بدل خواهد کرد.

9.قبل از خرید هر کالایی اطمینان حاصل کنید که به آن نیاز دارید

بعضی وقت ها خرید های غیر ضرور تنها لیست بدهی های ما را طویل خواهد کرد در حالی که هیچ گونه بازخوردی برای ما نخواهد داشت به همین دلیل قبل از خرید هر چیزی از خودتان بپرسید آیا واقعا به آن نیاز دارم.

10. بعد از خرید هر کالایی به سایر مغازه ها نگاه نکنید

برخی افراد به ویژه خانم ها عادت دارند که پس از خرید به ویترین مغازه ها نگاه می کنند و دائما از خودشان می پرسند که آیا بهترین انتخاب را کرده ام و بعضا دچار تردید می شوند حتی دیده شده از خرید شان پشیمان می شوند پیشنهاد من به شما این است که بعد از خرید به ویترین مغازه ها نگاه نکنید و به انتخابتان اطمینان داشته باشید.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شیطنت کودکانه و برداشت از حساب بانکی برای فیس بوک

کدام یک از مشاهیر کارمند بانک بودند؟

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

چک از کجا آمد؟

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

با پول چه کارهایی میشه کرد ؟

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

 

► انفجار بمب مرسدس بنز در لس‌آنجلس! + عکس
استخدام منشی ؛ از ساعت 19 تا 22 شب ! ◄

مطالب مرتبط
بنر