لیست آخرین تغییرات قیمتها+قیمت جدید نان

يكشنبه ، 28 آذر 1389 ، 11:23

 

لیست آخرین تغییر قیمت کالاهای غیر نفتی پس از اعلام آغاز مرحله نهایی هدفمند کردن یارانه ها به شرح زیر می باشد:

1. قیمت آرد ونان

لواش 75 تومان شد

به گزارش بانکی دات آی آر ، خبازی ها باید با آرد 75 ریال خداحافظی کرده و از روزهای آینده، با قیمت های جدید آرد، تنور خود را گرم کنند.در این میان، با توجه به قیمت آرد تعیین شده، می توان آنالیز قیمت هر یک از انواع نان را به راحتی محاسبه کرد.

اگر قیمت هر نان لواش با آرد 75 ریالی در گذشته به طور متوسط 35 تومان بود و بنا به گفته مسئولان، سهم آرد در بهای تمام شده نان تنها 5 درصد باشد و سایر عوامل همچون هزینه دستمزدها که 95 درصد قیمت را تشکیل می دهند، ثابت باقی بمانند، آنگاه برای پخت هر قرص نان لواش با آرد 290 تومانی، هزینه آرد 46.4 تومان خواهد شد، بنابراین با احتساب سهم 29 تومانی سایر عوامل هزینه ای در قیمت 30 تومانی نان لواش، هر قرص نان با آرد جدید حدود 75 تومان عرضه خواهد شد.

بربری 310 تومان شد

در ادامه همین محاسبات، اگر برای پخت هر نان بربری به طور متوسط 650 گرم آرد مصرف شود و قیمت هر بربری نیز با آرد 75 ریالی، 135 تومان در نظر گرفته شود، آنگاه قیمت هر نان بربری بدون احتساب هزینه ها و عوامل دستمزد، حدود 180 تومان خواهد شد که اگر این رقم را با هزینه ثابت دستمزد که حدود 130 تومان است جمع ببندیم، آنگاه قیمت هر نان بربری با آرد 300 تومانی، 310 تومان خواهد شد.

کاهش قیمت ماکارونی، کیک و کلوچه و...

البته افزایش قیمت نان با افزایش قیمت آرد، تنها یک روی سکه است، اما روی دیگر سکه ارزانتر شدن فرآورده هایی از جمله کیک و کلوچه و ماکارانی است، چراکه گندم 250 تومانی، آرد ارزانتری نسبت به گذشته را در اختیار آنها قرار می دهد و بر همین اساس هم، بر اساس توافق نامه هایی که وزارت بازرگانی با صنف و صنعت به امضا رسانده، قرار بر این است که قیمت ها کاهش یابد.

بنابراین افزایش قیمت آرد می تواند یک بازی برد- برد باشد که اگرچه از یک طرف منجر به افزایش قیمت نان می شود، اما در طیف وسیعی از کالاهای مصرفی و جایگزین موجب کاهش قیمت خواهد شد.

منبع:مهر

2. قیمت  قیمت برق،آب وگاز خانگی

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با اعلام متوسط افزایش قیمت برق، آب و گاز خانگی گفت: متوسط قیمت برق به ازای هر کیلووات ساعت 45 تومان (پیشتر 39 تومان بود)، متوسط قیمت هر مترمکعب آب 250 تومان و متوسط نرخ گاز خانگی 70 تومان به ازای هر متر مکعب تعیین شد.

محمدرضا فرزین  گفت: سیاستهای دولت مرتبط با قیمتهای جدید آب، برق و گاز در قالب جداولی تعیین شده است و به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی افزود: بر این اساس، متوسط بهای برق 45 تومان به ازای هر کیلووات ساعت، متوسط بهای آب 250 تومان به ازای هر مترمکعب و متوسط بهای گاز 70 تومان به ازای هر مترمکعب تعیین شده است.

وی تصریح کرد: اقلام مذکور، متوسط قیمت است و هر پله مصرفی نرخهای متفاوت خواهد داشت، به نحوی که هرچه مصارف کمتر باشد، قیمت نیز کاهش می یابد.

همچنین براساس اعلام رئیس جمهور، افزایش قیمت آب، برق و گاز پلکانی خواهد بود.


منبع: مهر

3. بلیط مترو

مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه به هدفمندی یارانه ها اشاره كرد و گفت: قیمت بلیت مترو افزایش نمی یابد.

جعفر ربیعی در خصوص پرداخت یارانه به مترو از سوی دولت گفت: رایزنی ها برای دریافت این یارانه ها صورت گرفته است.

مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: قول ها برای پرداخت یارانه از سوی مسئولان داده شده است و به شدت پی گیر هستیم تا این یارانه ها پرداخت شود.

وی به هدفمندی یارانه ها اشاره كرد و گفت: قیمت بلیت مترو تغییر نمی كند.

منبع: فارس

4.قیمت حمل ونقل عمومی

فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی  از آغاز پرداخت تسهیلات یارانه ای به تولیدکنندگان خبرداد و عنوان کرد: کرایه جدید حمل و نقل عمومی تا 48 ساعت آینده طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد.

5.سوخت هواپیما

فرزین قیمت بنزین هواپیما برای پروازهای ایرلاین ایرانی را 400 تومان و خارجی را بر اساس نرخ بین‌المللی اعلام کرد و اظهارداشت: قیمت گازوئیل سهمیه بندی 150 تومان و نرخ دوم یعنی مصرف خارج از سهمیه 350 تومان است.

6.گندم

فرزین با بیان اینکه قیمت گندم در کل کشور به صورت تک نرخی است، نرخ آن را 250 تومان اعلام کرد و افزود: در عین حال قیمت آرد هم به صورت تک نرخی است و با احتساب هزینه های حمل و نقل و آسیاب حدود 290 تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است که قیمت آرد 7 درصد 280 تومان، آرد 12 درصد 290 تومان و آرد 18 درصد 300 تومان باشد، از انجام توافقاتی با صنوف خبرداد.
منبع: مهر

*=======================*

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

ضربه ای که گوگل به اقتصاد جهانی می زند!

گردشگری/ مرنجاب ,مرز زمین و آسمان

کره جنوبی چگونه به ثروت و قدرت رسید؟+تصویر

گزارش تصویری / نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی

افتتاح موزه لندن / گزارش تصویری

دستفروشان آثار هنری در نیویورک / گزارش تصویری

► آمادگی بانک رفاه برای اجرای مطلوب قانون هدفمندسازی یارانه ها
استخدام در یک شرکت فعال در زمینه نفت و گاز ◄

مطالب مرتبط
بنر