چرا شکست پلی به سوی پیروزی است

سه شنبه ، 30 آذر 1389 ، 13:39

 

شکست پل پیروزی است,این جمله ایست که بارها در زندگی شنیده ایم و معمولا هر گاه فردی در خصوص پیروزی و موفقیت سخن می راند چه از اعضای خانواده مان باشد و چه در حال سخنرانی در یک کنفرانس رسمی به نحوی به آن اشاره می کند اما آیا واقعا شکست پلی به سوی پیروزی است؟

به گزارش بانکی دات آی آر این گفتار پند آموز شاید از سوی بسیاری از شنوندگان گفتاری از سوی دیگران که تنها در جهت دلداری دادن در پی یک شکست ابراز می شود تلقی شود.چرا که شکست همواره توقف وبازگشت به عقب را به همراه می آورد و این یعنی به تاخیر افتاد تحقق اهدافمان, شکست شکست است اما در حقیقت این گفتار به چیز دیگری اشاره دارد .

هنگام بروز هر نوع شکستی همه ما خشمگین و سر خورده می شویم و در اوج خشم همیشه در پی یافتن مقصر و خطا کار هستیم  در همین لحظه و همین مکان اگر بتوانیم بر احساسات خود غلبه کنیم و همین جا و بدون دخالت عوامل خارجی تنها و تنها عادلانه فکر کنیم و عوامل شکستمان را بی طرفانه تعیین کنیم به بزرگترین پیروزی زندگیمان دست یافته ایم. دستاورد های این موفقیت عظیم اگر در همان موقعیت هم به کارمان  نیاید می تواند افق های موفقیت های بعدی را به روی ما بگشاید و کمک کند تا بتوانیم به موفقیت های بعدی دست یابیم این قانون تنهایک تبصره دارد.

_هنگامی که از شکست های زندگی درسی گرفتی هرگز آن را فراموش نکن و اشتباهاتت را تکرار نکن.

 

این تبصره طلایی می تواند در تحقق تمامی اهداف و آرزو های ما را هگشا باشد به شرط آنکه به درستی ضرورت آن را درک کنیم.

بزرگترین اشتباهی که ممکن است هر انسانی در هنگام بروز شکست از خود نشان دهد مقصر جلوه دادن دیگران و فرار از واقعیت هاست در این مرحله حتی اگر به آرامش هم برسیم نمی توانیم با اطمینان در مسیر آینده گام برداریم چرا که قطعا در صورت بروز شرایط مشابه با شکستی قطعی مواجه خواهیم شد.

این که ما مسئولیت خطاهای خود را بپزیریم به هیچ عنوان به معنی سرزنش و آزار دادن خودمان نیست بلکه به این معنی است که باید واقع بین بود و در هر حالتی در کنار مشاهده عوامل خارجی بروز مشکلات به اشکالات و خطا های خودمان هم توجه کنیم.

نشسته باشی مدام، دست به دعا هم که داشته باشی، برکتی به روزیت نخواهی دید. «لیس للانسان الا ما سعی» هشدارمان می دهد که آدمی تا تلاش و تکاپو نداشته باشد و پی کوشش و سعی نرود، به سعادت هم نخواهد رسید.

پس اگر خواهان روزگار بهتریم باید مومنانه تلاش کنیم. باید موفقیت را به دست آورد. توفیق هرگز و هرگز و هرگز، نشانی خانه تنبلان را نخواهد گرفت و در خانه خوابیدگان را به صدا در نخواهد آورد.

پی موفقیت باید با تلاش و تکاپو دوید. حتی از زمین خوردن هم نهراسید بلکه حتی از شکست، راهی به سوی پیروزی باز کرد.

شکسپیر» معتقد است «موفقیت هایی که نصیب بشریت شده، عمدتا در میان تحمل و شکیبایی بوده است» و جز این هم نیست. مطمئن باشید اگر ادیسون، در همان روزهای اول که پی کشف و اختراع بود، با اولین و دومین و صدمین شکست از میدان به در می شد، هرگز، نامش با روشنایی گره نمی خورد.

اگر بل با اولین آزمون به خطا رسیده، دست از تلاش می کشید، نمی توانست ارتباطات جهانی را با نام خود، عجین کند. اگر برادران رایت اولین بار که فکر پرواز به ذهنشان رسید به پاهای خود نگاه می کردند و می پذیرفتند میان دست و پای آنان و بال پرندگان تفاوت بسیار است، پرواز سهم آنان نمی شد و اگر همه مخترعان پی تلاش نمی رفتند، ما درست همان جایی بودیم که اجداد ما در هزاران نسل پیش بودند.اما تلاش و تکاپوست که موفقیت می آورد و الا چنان که می گویند جایی که هیچ تلاش و زحمتی وجود ندارد، هیچ نقطه قوتی هم وجود نخواهد داشت.

پس برای یافتن نقاط قوت و گره زدن آن ها با هم باید تلاش کرد تا موفقیت ها یکی از پی دیگری از راه برسند و جامعه را و آحاد آن را به سوی روزگار پر رونق تر پیش ببرند. پس بپذیریم، باید تلاش کنیم. برای جهت دادن تلاش و خسته نشدن هم باید اراده کنیم. چه به گفته «شاتو بریان» یک اراده خم نشونده، بر همه چیز، حتی بر زمان هم غالب می آید.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

 

 

► استخدام هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
گزارش تصویری/اولین یلدا با طعم هدفمندی ◄

مطالب مرتبط
بنر