روبات های معلم در مدارس کره ای ها +تصویر

چهارشنبه ، 15 دی 1389 ، 14:32

کره در استفاده از روبات های معلم پیشگام می شود و نتایج سال ها تلاش انسان را در معرض آزمایش قرار می دهد.


به گزارش بانکی دات آی آر، در حدود 30 روبات آموزش خود را به نوجوانان کره ای در یکی از شهر های کره جنوبی آغاز کردند.


"انگ کی" نام روبات تخم مرغی شکلی است که توسط موسسه تحقیقات تکنولوژی کره (KIST) قابلیت پردازی شده است. این روبات در حال حاضر آموزش خود را در روزهای دوشنبه در مقطع دوازدهم سیستم آموزشی کره شروع کرده است.

 

 

 

مشخصات این روبات ها از این قرار است: در حدود یک متر قد دارند که صفحه نمایشگری بر روی صورت آن ها نصب شده است. توسط چرخ گردانی که در زیر بدنه آن ها نصب شده است، دور کلاس می گردند و با دانش آموزان صحبت می کنند، برای آن ها کتاب می خوانند و می توانند با آهنگ حرکاتی ریتمیک با سر و دست های خود در آورده و درس را همراه با موزیک به بچه ها آموزش دهند.


جدای از خواندن کتاب، از یک برنامه از پیش طراحی شده برای پخش موزیک استفاده می کند که از این طریق با بازی حروف الفبا به آنها آموزش می دهند.
این روبات ها که در صفحه نمایش خود تصویری از یک معلم خانم را دارند توسط معلمی دیگر در فیلیپین از راه دور کنترل می شوند. علت انتخاب معلم فلیپینی به علت کاهش هزینه ها می باشد. زیرا معلم های فلیپینی هزینه ای بسیار کمتر از معلمان در منطقه کره جنوبی پیشنهاد کرده اند.


کودکان به نظر می رسد از نوع نگاه و به زبان ساده خودشان، بانمک بودن ربات بیشتر لذت می برند. اما دانش آموزان که سن بیشتری دارند می گویند که می توانند احساس راحتی بیشتری با ربات کرده و استرس کمتری را برای پاسخگویی به ربات به جای یک شخص حقیقی تحمل کنند. البته مسئولین نیز بر این باورند که استفاده از این روش به کودکان مخصوصا کودکان خجالتی که از حرف زدن با معلم خود امتناع می کنند کمک کند وآن ها بتوانند ارتباط راحت تری با ربات برقرار کنند.


مسئولین تحقیقات این پروژه معتقدند که این امکانات آموزش زبان انگلیسی ممکن است موجب شود که برخی از سایر مناطق این کشور برای آموزش مراجعه کنند. او می افزاید که روبات ها در حال حاضر در حال آزمایش هستند اما به نظر می رسد در صورت ارتقا یافتن سیستم آن ها و فراهم شدن امکاناتی که راحت تر بتوان کنترلشان کرد ، به صورت شبانه روزی از آن ها استفاده شود.

پربازدید ترین خبرهای بانکی:

================

► شکست های بزرگ فناوری و اینترنت در سال 2010
اولویتهای تشرف به عمره اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر