صرفه جویی بی سابقه با هدفمندی یارانه ها

سه شنبه ، 21 دی 1389 ، 12:41

یک نماينده مجلس گفت: يك‌هزار ميليارد تومان صرفه جويي در مصرف گاز، برق و آب از زمان آغاز هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور تحقق يافته است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، موسي‌الرضا ثروتي که با فارس گفتگو می کرد با اشاره به اينكه مشاركت مردم و اصناف در اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها‌ بسيار چشمگير است، اظهار داشت: اين مشاركت سبب كنترل مصرف و همچنين استفاده بهينه از منابع شده است.

 


وي با بيان اينكه سالانه 9 ميليون تن در كشور آرد‌ مصرف مي‌شد، افزود: خوشبختانه با آزادسازي قيمت آرد در اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها علاوه بر آنكه صف‌هاي گذشته در نانوايي‌ها كم شده، همچنين سبب بهبود كيفيت پخت نان و رضايت مردم شده است.


عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: صرفا در برخي از بخش‌ها از جمله حمل و نقل، نرخ‌ها 10 تا 20 درصد با نظر كميته نرخ‌گذاري افزايش يافته است و هم‌اكنون تمام فرمانداران و استانداران درگير موضوع اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها بوده و مسائل را مورد كنكاش قرار مي‌دهند.


وي با اشاره به اينكه در بخش سهميه سوخت كشاورزي و مرغداري‌ها نيز دولت پيش‌بيني‌هاي خوبي را انجام داده است، گفت: سهميه خوبي در اين راستا براي تامين سوخت بخش كشاورزي و مرغداري‌ها اختصاص يافته است.


این نماینده با تاكيد بر اثرات موثر اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن حمايت از اين طرح، جلسات زيادي براي بررسي و نحوه اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها برگزار كرده است.

 

پربازدید ترین اخبار بانکی:

===============

 

 

► تنها موجود در دنیا كه هرگز نمی‌میرد
استخدام دربانک الکترونیکی آرین ◄

مطالب مرتبط
بنر