کوچکترین بورس دنیا آغازبه کارکرد

سه شنبه ، 21 دی 1389 ، 14:38

کشور لائوس که یکی از کشورهای صدمه دیده در جنگ ویتنام بود، با افتتاح بورس خود و آغاز معاملات تصمیم به ارتقاء سطح اقتصادی کشور خود دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مهر طی مراسمی در شهر وین تیان، نخستین بورس اوراق بهادار این کشور راه اندازی شد. کشور لائوس که پایتخت آن شهر وین تیان است، یکی از کشورهایی بود که در دوران جنگ ویتنام توسط آمریکا بمباران شد و با خاک یکسان شد.

این در حالی است که مقامات لائوس اظهار امیدواری کردند تا از طریق بورس این کشور بتوانند چرخه اقتصادی را هموارتر کرده و میزان نقدینگی را از طریق سرمایه گذاری خارجی در فقیرترین کشور از لحاظ مادی و صنعتی افزایش دهند.

 


بر این اساس، عده ای از مردم محلی این شهر تاریخ افتتاح این بورس را که2011/1/11 است فرخنده می دانند و امیدوارند کشورشان روز به روز ثروتمندتر شود.

در نخستین روز معاملاتی این بورس دو شرکت پذیرفته شده در این بورس به معامله پرداختند که یکی از آنها بانک BCEL لائوس و دیگری شرکت تولید انرژی EDL است.

به عقیده کارشناسان، یکی از فواید ایجاد بازار بورس در این کشور خارج شدن آن از انزوا و تمرکز بر روی پتاسیلهای موجود در آن و تشویق مدیران این کشور به کنترل موقعیت تجاری خود و سرمایه گذاری در بورس این کشور است.

کره جنوبی 49 درصد مالکیت این بورس را به عهده دارد و ساختمان آن در حدود 10 میلیون دلار هزینه داشته است.

داگلاس کلایتون مدیر مالی سرمایه گذاری LP و سهامدار 2.32 درصد از سهام EDL در بورس لائوس اظهار داشت: ما انتظارهای زیادی از بورس لائوس داریم و امید است تا بتوانیم تا سال آینده در همین تاریخ 15شرکت پذیرفته شده در بورس داشته باشیم.

لائوس کشوری است در جنوب شرقی آسیا که جمعیتی در حدود 6 میلیون و پانصد هزار نفر دارد و حکومت آن جمهوری دموکرات خلق است.

پربازدید ترین اخبار بانکی:

===============

► کلیدهای موفقیت / جلسه پنجم / خداحافظی با برخی جملات مشهور و منفی !
تنها موجود در دنیا كه هرگز نمی‌میرد ◄

مطالب مرتبط
بنر