15 شرکت بزرگ که مشتریان را درک میکنند (1) + عکس

دوشنبه ، 27 دی 1389 ، 19:46



گزارش امریکن اکسپرس درباره الگوی خرید مشتریان حاکی از آن است که مشتریان به سمت خریدکالاهای داخلی، شرکتهایی که رعایت اخلاقیات را میکنند، مارکهایی که به مشتری امکان طراحی کالای خود را می دهند، و خریدهای گروهی روی آورده اند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، در این گزارش قصد داریم ، 15 شرکتی که مشتریان خود را درک می کنند به شما معرفی کنیم :


Nike


با داشتن nike id مشتریان می توانند کفشهای اسپرت خود را از پاشنه تا نوک پا، به دلخواه خود طراحی کنند. این شرکت بزرگ کفشهای اسپرت جزء اولین شرکتهایی بود که امکان طراحی و تولید کالاها با طرح دلخواه و سفارشی مشتریان را فراهم کرد. nike از این تمایل مشتریان به خوبی سود جست که منافع زیادی برای شرکت دربر داشت.


Toyota


خط تولید Scion تویوتا جنبه هایی از ترکیب سلایق مشتریان را با ارائه تعداد معدودی از مدلها با قابلیت صدها گزینه برای تغییر ، دردستور کار خود قرار داده است. تویوتا از اولین شرکهای سازنده خودرو بود که قابلیت تغییر تمام عیار را فراهم کرده است و در خط تولید Scion به موفقیت دست یافته است.

 

Apple


iPhon اپل یکی از پیشرفتهای تکنولوژیک برجسته در جلب مشتریان با انجام نام نویسی (check in) بوده است. هر روز به تعداد مشتریانی که از گوشیهای هوشمند اپل استفاده میکنند اضافه میشود که این فرایند فروش را تقویت کرده است. اگر این حرکت را انقلابی فرض کنیم بدون شک اپل هسته ی اصلی آن است.


Google


گوگل، با نقشه ها و برنامهای کاربردی اش در زمینه جغرافیا به عنوان بازیگر اصلی در فروشهای مکان محور شناخته شده است که مستقیم به سمت روند جدید فروش با نام نویسی پیش میرود.

 


Starbucks


استارباکس یکی از اولین شرکتهایی بود که برای بالا بردن فروش از لیستهای نام نویسی سود جسته و سرآمد خریدهای مکان محور است. این شرکت اخیرا با  Foursquare ادغام شده تا به مشتریانی که در مراکز استارباکس نام نویسی میکنند تخفیف داده شود.



Gap


گپ هم توانسته به فروش از طریق نام نویسی بپیوندد. اوایل ماه گذشته گپ از اولین شرکتهایی بود که از برنامه Facebook Places استفاده کرد تا برای مشتریانی که از این طریق نام نویسی میکنند یک شلوار جین هدیه کند.

 

WalMart


وال مارت نشان داده است که شیوه فروش او که بر پایه تخفیف گروهی است و مختص فروشگاههای این شرکت است با دیگر شیوه های فروش رقابت میکند. گرایش مشتریان به خرید همه نیازهای روزمره در یکجا موفقیت بزرگی را برای این شرکت دربر داشته است.


قسمت دوم گزارش را نیز بخوانید:

15 شرکت بزرگ که مشتریان را درک میکنند (2) + عکس

 

خبرهای منتخب بانکی :

================

 

 

► رییس کل بانک مرکزی بار دیگر تهدید به استعفا کرد
راه هایی برای پیدا کردن یک شغل مناسب ◄

مطالب مرتبط
بنر