سناتورهای امریکایی : جلوی چین را بگیر آقای اوباما

شنبه ، 2 بهمن 1389 ، 14:26
دو سناتور آمریکایی طی نامه ای به باراک اوباما تعدادی از شرکت های چینی را به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرده و خواهان تحریم آنها شده اند.

این در حالیست که هو جینتائو، رئیس جمهوری چین، همچنان در حال دیدار از آمریکاست.

به گزارش بانکی دات آی آر ، بی بی سی نوشت : سناتور جو لیبرمن، دموکرات مستقل و سناتور مارک کرک، جمهوریخواه، با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری آمریکا عملکرد چین در اجرای تحریم های شورای امنیت علیه ایران را ناکافی و ناامید کننده توصیف کرده اند.

این دو عضو کنگره همچنین گفتند: "سرمایه گذاری ها و فعالیت های چین در صنعت انرژی ایران برخلاف قوانین آمریکاست."

چین از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران حمایت کرده، اما می گوید نسبت به تحریم های یکجانبه آمریکا یا اروپا که صنایع نفت و گاز ایران را هدف قرار داده است، تعهدی ندارد.


آنها از باراک اوباما خواسته اند که به هو جینتائو، رئیس جمهوری چین، که هم اکنون در آمریکاست یادآور شود: "یک ایران اتمی روابط تجاری عادی را در منطقه خلیج فارس مختل و مانع از تلاش چین برای دسترسی به منابع قابل اطمینان انرژی خواهد شد."


هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه گفته بود که این کشور در حال بررسی اعمال تحریم های یکجانبه بیشتر علیه ایران است.

او گفت بعضی از موسسه های چینی در اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران اهمال کرده اند و از فشار به این کشور برای اجرای درست این تحریم ها خبر داد.


بارک اوباما روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با هو جینتائو در کاخ سفید گفت: "ما توافق کردیم که ایران باید به تعهدات بین المللی اش عمل کند و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران باید به طور کامل اجرا شود."

پربازدیدترین اخبار بانکی:

===============

 

► 10 اشتباه ساده اما بزرگ در هنگام ارسال ایمیل
استخدام در مترو ◄

مطالب مرتبط
بنر