تکنیک یا جدیدترین راه کلاهبرداری از مردم

پنجشنبه ، 14 بهمن 1389 ، 11:58

مدتی است بازاریابی اینترنتی در تهران و برخی شهر های بزرگ کشور شکل گرفته و به سرعت رو به گسترش است.اما متاسفانه این راهکار بازاریابی به شکل ابزاری برای فریب دادن مشتریان بدل شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود.

از این رو شرکت ها  در پی استفاده از کانال های ارتباطی دو طرفه برای برقرای ارتباط بهتر وموثر تر برآمده اند یکی از ابزارهای این نوع از بازاریابی تلفن است.

چرا که اگر بدون وقت قبلی به محل استقرار مشتری مراجعه کنید، زمان زیادی را در راه صرف می کنید و امکان دارد طرف در محل حاضر نباشد و یا اینکه ممکن است مدتی را در انتظار باشید ولی بازهم شما را نپذیرد.

 

 

بنابر این بازاریابی تلفنی یکی از کانال های بازاریابی مستقیم است که در صورت کسب مهارتهای لازم جهت استفاده صحیح از تلفن میزان توفیق فروشندگان در نیل به اهداف فروش بازاریابی را افزایش می دهد.

متاسفانه این تکنیک مفید و موثر بازاریابی در کشور ما به درستی شناخته نشده و عده ای صاحبان مشاغل با استفاده نادرست از این تکنیک ,فروش و حتی آینده شغلی خود را به مخاطره می اندازند.

نسرین که یک زن خانه دار است در خصوص بازاریابان تلفنی می گوید: به طور متوسط در ماه 2 یا 3 تماس برای بازاریابی محصولات مختلف مواجه می شوم. از فروشندگان کپسول های آتش نشانی گرفته تا کارت های اینترنتی .

تا به حال از چند نفر بازاریابان تلفنی خرید کرده اید؟

یک بار یه خانم تماس گرفت و گفت شما برنده کارت اینترنتی 2 ماهه شدید تنها برای دریافت کارت باید مبلغ پیک که 1800 تومان است بپردازید من هم پذیرفتم و آدرس دادم اما هنگامی که پیک آمد مبلغ4000 تومان از من طلب کرد من هم که چاره ای نداشتم پرداخت کردم.

اما از آن روز به هیچ کدام از این افراد اعتماد ندارم و امکان ندارد از آنها خرید کنم.

انجام چنین اقداماتی از سوی برخی شرکت های تازه تاسیس که از اصول بازاریابی اطلاع ندارند شاید در کوتاه مدت فروش خوبی را برای ایشان به همراه داشته باشد اما در طولانی مدت نه تنها سبب ازبین رفتن اعتماد مشتریان می شود ,حتی  ممکن است شرکت  را با خطر ورشکستگی روبرو کند.

بنا براین برخورد شفاف و صادقانه با مشتریان لازم و ضروری به نظر می رسد.

اسفندیاری مدیر عامل یک شرکت مشاور  تبلیغاتی در این خصوص به خبرنگار بانکی دات آی آر گفت: در طی سالیان فعالیتم بازاریابان زیادی را دیده ام ,برخی تصور می کنند با ایجاد فضای هیجانی و دادن وعده های غیر ممکن به مشتریان سریعتر موفق می شوند اما به تجربه دریافته ام که چنین افرادی نه تنها فروش بیشتری از سایر همکارانشان ندارند بلکه از توفیق چندانی هم برخوردار نخواهند شد و مدام مجبورند محل کارشان را تغییر دهند.

وی افزود: بهترین راه موفقیت در فروش تلفنی توضیح صحیح و بدون بزرگ نمایی محصولات است . برخورد مودبانه و صادقانه با مشتریان در جذب ایشان بسیار موثر بوده و آنها را به مشتریان دائمی محصولات شرکت ها تبدیل می کند.

خریداران هم به عنوان رکن تاثیر گذار در روند بازاریابی باید توجه داشته باشند هنگامی که در معرض یک تماس تلفنی برای خرید محصولی مواجه می شوند تحت تاثیر چرب زبانی و گفتار های طرف مقابل قرار نگیرند و تلاش کنند با پرسیدن سوالات متعدد شنونده مطلق نباشند و از این طریق صحت سخنان بازاریاب را بسنجند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

سوء استفاده از 1000 دختر جوان به وسیله ی فیس بوک + عکس

این طلا فروشان دردسرساز!

گزارش تصویری/ پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

روشهای مقابله با کرم جدید جاسوس اطلاعات

گزارشی خواندنی از مشاغل سابق بازیگران مطرح

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

 

► دعوت به همکاری در پژوهشگران فن گستر(بدون مهلت)
پولدارترین مردان جهان 2011+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر