شاهکارهای هنری در موزه گوگل

شنبه ، 16 بهمن 1389 ، 15:17

 

پروژه هنر گوگل(Google Art Project)، یک سایت منحصر به فرد است که از تکنولوژی  google street view بهره می برد. گوگل استریت ویو که تصاویر مناطق مختلف دنیا را منعکس می کرد این بار به سراغ  معروفترین موزه ها در جهان رفته است.


به گزارش بانکی دات آی آر، پروژه جدید گوگل این امکان را به ما میدهد که با در اختیار داشتن مجموعه جامعی از آثار هنری در موزه های بنام و معتبر دنیا به سالن ها و رارهروی این مکان ها سفری مجازی داشته باشیم.

این پروژه طی توافقی بین شرکت گوگل و 17 موزه اصلی و بنام در آمریکا و اروپا تکمیل شده است و به کاربران اجازه می دهد تا بیش از 1000 اثر هنری را از بیش از 486 هنرمند با وضوح تصویر بالا ببینند.

شرکت گوگل طی یکسال و نیم در تماس و همکاری با موزه های معتبر دنیا تلاش کرده است تا آثار منتخبی که میراث هنری از کشورهای مختلف دنیا است را در یک موزه مجازی بزرگ  به نام گوگل آرت اسکن  و جمع آوری  کند. این پروژه قابلیت افزایش حجم کار خود را تا 360 مجموعه گالری که بالغ بر 6000 تصویر می باشد ، دارد.


موزه مجازی گوگل آرت با در نظر گرفتن کلیه کارهای فنی به لحاظ زاویه عکاسی و وضوح عکس فراهم آمده است. نزدیک به 7 میلیارد پیکسل تصویر تا کنون جمع آوری شده است. همچنین کلیه آثار با کمک و راهنمایی موزه ها دارای شناسنامه کاری مشخص هستند که به کاربران این فرصت را می دهند که مطالعات کاملی در این زمینه داشته باشند.

 

اخبار منتخب بانکی:

=================

► انحصارگری در صنعت هوانوردی و دلهره مسافران
استخدام جهاد دانشگاهی ◄

مطالب مرتبط
بنر