وب سایتی برای تعقیب اسكناس ها!

دوشنبه ، 18 بهمن 1389 ، 12:58

 

بنیانگذاران یك وب سایت در آمریكا ایده ای جدید را ارائه كرده اند كه با كمك آن می توان مسیر گردش اسكناسهای دلار از یك دلاری گرفته تا 100 دلاری و بیشتر را ردیابی كرد.

به گزارش  بانکی دات آی آر به نقل از دیسکاوری؛ همه مادرهای جهان درباره پول هشداری یكسان را به فرزندان كوچك خود می دهند: پول را در دهانت نكن، نمی دانی كجاها بوده است!

اما اكنون مادران آمریكایی با كمك ایده جدید بنیانگذاران وب سایت WheresGeorge.com می توانند دقیقا دریابند كه پول در كدام ایالت از آمریكا و در چه منطقه ای قرار داشته است. این وب سایت شیوه ای جدید را برای ردیابی مسیر گردش اسكناسهای دلار در سراسر ایالات متحده ارائه كرده است.

 

بر روی هر دلار آمریكایی در گردش، شماره سریال 10 تا 11 رقمی قرار دارد كه مختص همان اسكناس است. تنها كافی است به وب سایت مذكور وارد شده و مبلغ اسكناس، شماره سریال آن، كد منطقه سكونت و مكانی كه مالك اسكناس در آن زمان در آنجا حضور دارد را به وب سایت وارد كرد.

به این شكل پایگاه داده هایی از اسكناسها به وجود آمده و می توان به راحتی مسیر گردش آنها را كنترل كرد. این وب سایت در عین حال بخشی مجزا را به فعالترین دلارهای آمریكا اختصاص داده است.

تاكنون فعالترین دلار در این بخش یك اسكناس یك دلاری بوده است كه 6 هزار و 744 كیلومتر طی سه سال و 12 روز و 25 دقیقه سفر كرده است، یعنی این یك دلاری به صورت میانگین روزانه 6 كیلومتر سفر كرده است. این دلار از میان هشت ایالت مختلف آمریكا عبور كرده و در نهایت در سال 2005 در جایی از آمریكا از مسیر ردیابی خارج شده است.

بر اساس گزارش دیسكاوری، این وب سایت نمی تواند به شما بگوید كه اسكناسی كه در دست دارید در جیبهای یك شلوار جین كثیف بوده یا فردی با دستهای آلوده آن را به دست گرفته است، تنها قادر است مكانی كه اسكناس پیش از رسیدن به شما در آن قرار داشته را آشكار كند.

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

► استخدام توسعه نیروگاه ها و صنایع پارسیان
کلیدهای موفقیت / جلسه شانزدهم / به به ! ◄

مطالب مرتبط
بنر