بانک ها رغبت برای سرمایه گذاری را کاهش داده اند

سه شنبه ، 26 بهمن 1389 ، 13:26

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس، عملکرد بانك‌ها را علت اصلی رکود سرمایه‌گذاری در كشور خواند و گفت: بانك‌ها در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و با دریافت بهره‌های بالا از مشتریان، رغبت آنها به سرمایه‌گذاری در كشور را كاهش داده‌اند.

 


به گزارش بانکی،"فخرالدین حیدری"  از عملكرد نظام بانكی كشور به شدت انتقاد كرد و اظهار داشت: در نظام بانكی كشور هیچ گونه اصول و ضابطه ای وجود ندارد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، بانک های کشور را مهمترین عامل كمبود سرمایه گذاری در كشور خواند و تصریح كرد: بانك های كشور طبق قانون هنگام ارائه تسهیلات شریك مشتری می شوند، اما این موضوع در جایی ثبت نمی شود و بانك ها در هنگام زیان مشتری، هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرند.

خانه ملت نوشت : وی با بیان این كه بانك ها بلافاصله بعد از تأخیر مشتری در پرداخت اقساط خود، مشتری را جریمه می كنند، تصریح كرد: سئوال من این است كه اگر بانكها در مقابل مشتری به تعهدهای خود عمل نكند، چه سازمانی این تخلف را بررسی می كند؟

حیدری همچنین در باره اهداف كلی بانك ها توضیح داد: بانك ها افزون بر رشد و توسعه خود، به فكر رشد و توسعه اقتصاد كشور هم هستند، اما متأسفانه با قوانین موجود در نظام بانكی كشور، بانك ها به صورت مطلوب به توسعه اقتصادی كشور كمك نمی كنند.

وی با بیان این كه بسیاری از بانك های جهان از مشتریان خود حداکثر پنج درصد سود دریافت می كنند، افزود: مشكلات بانك های كشور ما خصوصی یا دولتی بودن آنها نیست، زیرا بانك های خصوصی بیشتر از بانك های دولتی از مشتریان سود دریافت می كنند.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین، مشكل بانك های کشورمان را نبودن قانون مناسب و همچنین دریافت سود بالا از مشتریان برشمرد.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

 

 

 

► استخدام های قبلی
فوتوشاپ به کمک اوباما آمد + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر