شبکه های اجتماعی دغدغه ای برای مدیران

سه شنبه ، 26 بهمن 1389 ، 14:53

 

بسیاری از شرکت ها این موضوع را درک کرده اند که  می بایست برای سودآوری بیشتر و در اختیار داشتن بازار، ارتباط  بسیار بهتری  با مشتریان خود برقرار کنند. تکنولوژی روز دنیا این کار را از روال سنتی گذشته که ارتباطی رو در رو بوده است به فضای مجازی رهنمون ساخته و به صورت آنلاین این امکان را برای رابطه هر چه بهتر فراهم کرده است.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، بسیاری از شرکت ها در حال حاضر می دانند که ارتباط هر چه بهتر و سریع تر با مشتریان و آشنایی با سلیقه و ایده های روز آنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع شرکتی موفق خواهد بود که از غنای اطللاعاتی بیشتری برخوردار باشد. اطلاعاتی که بیشتر از دیدگاه مشتریان و مخاطبان آنان جمع آوری شده است.


یکی از پدیده های روز دنیا در فضای مجازی شبکه های اجتماعی است که با گسترش آن در سطح دنیا این موضوع از جدیت بیشتر ی برخوردار می شود و بالواقع یکی از بهترین راه های ممکن برای برقراری ارتباط با مشتریان و دریافت ایده های آنان است. اما مدیران در رابطه با بهره بردن از این امکانات بر سر دو راهی هستند. آنان بر این باورند که اجازه استفاده از شبکه های اجتماعی برا ی توسعه و پیشرفت  کار می تواند به میزان قابل توجهی سودآور باشد اما از سوی دیگر می تواند باعث کاهش بازده کاری کارکنان آنان شده و آنان را وسوسه انجام کارهای غیر اداری کند.

 


مکس بورگس صاحب یکی از بنگاه اقتصادی موفق در میامی می گوید،" دراین زمینه قطعا می توان راه حل های متعددی را در نظر گرفت و یکی ا ز آنان استفاده از کنترل خصوصی بر کار افراد است اما بهتر است برای ایجاد فضای مناسب در این زمینه برای کارمندان میزان توقع از کار، بازدهی و نوآوری استفاده از این شبکه ها شرح داده شود و افق کار به درستی توضیح داده شود."


در سوی دیگر بسیاری از شرکت های سنتی بر این باور هستند باید که شبکه های اجتماعی را بر روی کارمندان خود بسته و استفاده آن را ممنوع کنند و چنین نیز کرده اند. اما در مدیریت نوین به جای محدودیت باید کنترل و مدیریت صحیح  نسبت به این موضوع انجام شود.


مطمئنا ایجاد محدودیت های مطلق برای شبکه های اجتماعی راه حل کاملی نیست ، زیرا بسیاری از کارمندان با توجه به پیشرفت های گسترده در تلفن های همراه و هوشمند  و هم چنین امکان اتصال بسیاری از کارکنان به اینترنت در زمان کار این راه حل را بیش از آن که موثر بیابند باعث عدم تمرکز کارکنان و فرار آنان به سوی همان چیزی می شوند که از آنان گرفته شده است.


بالطبع انسان معمولا نسبت به آن چه که محدودتر می شود ، کنجکاو تر می شود. نگرانی مدیران در این سطح مطمئنا با کنترل و مدیریت مناسب و ایجاد فضای درست کار و هدایت آنان به سوی نوآوری می تواند به شکل صحیحی مرتفع گردد. چنانچه این فضا در شرکت های بزرگ و موفقی چون گوگل ، مایکروسافت و حتی خود فیس بوک فراهم آمده و نتایج مثبت آن قابل لمس است.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

 

► کلیدهای موفقیت / جلسه هجدهم / اولین کلید طلایی ؛ بخشش !
مرگ نو عروس معروف ۸۲ ساله! ◄

مطالب مرتبط
بنر