10 راه کسب وکار برای نوجوانان جویای کار

چهارشنبه ، 27 بهمن 1389 ، 15:49

بسیاری از افراد موفق در دنیای کسب وکار امروز کسانی هستند که از همان نوجوانی به دنبال فرصت های کاری بوده اند. برای بسیاری از نوجوانان درک استقلال و پذیرش مسئولیتی تحت عنوان کار قابل درک است اما اگر این فرصت همراه با ایده های مناسب نباشد ، یا پتانسیل خود را از دست بدهد و یا به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، سوخته شدن بهترین لحظات زندگی یک انسان خواهد بود.


به گزارش بانکی دات آی آر، در اینجا به ده ایده ای اشاره می شود که می تواند در سن نوجوانی قدمی موثر به سوی ساختن انسانی بهتر برای آینده ای برتر باشد.  کسی که از سن کم آغاز به فعالیت مثبت کرده و معنی تلاش در جهت بهتر زندگی کردن و انسان مفید بودن را تجربه کند، آینده روشنی برای او نقش بسته خواهد شد.


این ایده ها اکثرا با اندک معلوماتی قابل انجام هستند و به علم بسیار بالایی نیاز ندارند. یادگیری راحت آن ها، مشوقی برای جوانان پرانرژی و جویای کار و فعالیت است تا با انگیزه بیشتر به سمت آن ها بروند. این نوع از کار ها فرصت را به ذهن باز و پرانرژی نوجوانان می دهد تا ایده های کاری بهتری را در سر پروش دهند و جرقه ای برای فعالیت های بزرگتر برای آنان در آینده باشد. در غیر این صورت دوری از این فضای کاری و تنها چشم دوختن به کسب علم کار خاص بدون کسب تجربه های لازم در سن مناسب، تضمینی بر آینده فرد نیست.


نماینده خدمات


در هر شهری که زندگی می کنید ، هستند شهروندانی که به کمک و همراهی کسانی احتیاج دارند.این افراد که معمولا از میان کهنسالان هستند از خرید خوار و بار و وسایل لازم  و ضروری تا رساندن بعضی از بسته های خود به دیگران تا انجام ساده برخی کارهای منزل به فردی احتیاج دارند که به آن ها کمک کند. اگر شما دوچرخه  هم در اختیار نداشته باشید می توانید در کارهای منزل به آن ها کمک کنید. آن ها در بیرون از منزل و پیاده روی همراهی کنید. مطمئن باشید در مقابل این کار احساس مثبت کمک به دیگران را با خود خواهید داشت و زمانی که دستانتان اسکناس هایی را که حاصل این کمک است احساس می کند، حسی از انسانیت و استقلال را با هم خواهید داشت.


دستیار


تا به حال شده است در حالی که دارید قدم می زنید با منازلی روبرو شوید که پارکینگ آن ها آنقدر بی نظم است که ماشین هم وارد آن نمی شود؟  آن ها کسانی هستند که می توانند فرد مستعد کمک خواستن باشند. البته کمتر کسی حاضر است  که برای همین نظم دادن پولی پرداخت کند و حتی کمتر کسی حاضر است که قبول کند که این کار را انجام دهد . اما اگر شما حرفه ای و مودبانه دلایل خود را منطقی اعلام کنید و مبلغ مناسبی را پیشنهاد کنید مطئنا این کار شدنی است. بدانید که برای شروع کار و ساختن شخصیت درست کاری خود نیاز به انجام چنین کارهایی هست و شما با اندک وسایلی می تواند یک روز کاری را برای خود فراهم آورید. جدای از آن یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید با مردم برای انجام یک کار ارتباط صحیح  برقرار کنید. مشتری خود را راضی کنید و در مقابل احساس مسئولیت کاری را نیز تجربه خواهید کرد.


کمک به جمع آوری وسایل اوراق شده


اگر یک همراه خوب در انجام ای این کار با خود داشته باشید باید بدانید که بسیاری از منازل هستند که وسایل اضافه و اوراق شده در منازل و انباری های خود دارند که حاضرند با کمک کسی از دست آن ها خلاص شوند. مسلما برای این اجناس حاضر نیستند که پول چندانی پرداخت کنند. بنابراین با پیشنهاد یک قیمت منصفانه می توانید وارد عمل شود و با این کمک باز درک کنید که گرفتن هر موقعیتی به راحتی امکان پذیر نیست و همیشه بهترین ها منتظر ما نیستند. بنابراین باید برای شروع کار سعی کرد با حوصله تمام و با پذیرفتن سختی ها کار را شروع کرد.


تعمیر وسایل موتوری کوچک


آیا تا به حال کارهای مکانیکی کوچک انجام داده اید؟ آیا تا به حال شده است وسیله الکترونیکی را باز کرده و دوباره سرهم بندی کنید. اگر توانایی این کار را داشته باشید بسیاری از وسایل ساده با موتور های الکترونیکی ساده هستند که می توانید برای دوستان، همسایه و بسیاری تعمیر کنید و انعام خوبی دریافت کنید. بدانید که هر مهارتی ارزش خود را دارد و همیشه می تواند به شما کمک کند.


باغبانی


اگر تا به حال با گل و گیاه سر و کار داشته و به آن ها علاقه داشته اید حتما می دانید که چگونه آن ها با کارهایی ساده و ظریف نیاز به نگهداری دارند. بسیاری هستند که تنها زیبایی حیاط خود را می خواهند اما حوصله همین رسیدگی ساده را بدان ندارند. مطمئنا اگر با قیمت کم و منصفانه بتوانند این زیبایی را به خانه آن ها ببرید هستند بسیاری که از کار شما استقبال کنند. در فصل بهار و تابستان و ایام تعطیل مدارس این فرصت برای کسانی که دستی در نگهداری گل وگیاه دارند بسیار می تواند ارزشمند باشد.


مشاوره در امور اینترنت


بسیاری از بچه ها در سن نوجوانی با فضای اینترنت آشنا می شوند و به سوی آن جذب می شوند. اما هستند جوانان و نوجوانانی که بسیار به این شرایط علاقه مندند و تلاش بیشتری برای یادگیری در این زمینه می کنند و به همین ترتیب معلومات بیشتری با استفاده از فضای پرجاذبه اینترنت کسب می کنند. اما این معلومات برای نوجوانانی که کار کردن و استقلال مالی که استقلال شخصیت را برای آن ها به همراه دارد هستند در این شرایط می تواند کمک کند. آن ها با کمک کردن به دوستان و هر کسی که به معلومات آن ها احتیاج دارند می توانند از دانش خود استفاده کنند و نحوه ارتباط صحیح کاری و این که چگونه از علم خود می توانند در جهت صحیح استفاده کنند آشنا شوند.


درست کردن شمع


با هزینه ای کمتر از 100 هزار تومان تقریبا هر کس به نحوه درست کردن شمع وارد باشد می تواند یک کسب و کار کوچک برای خود درست کند. اگر نوجوانی خلاق باشید و نیاز به کار را در خود احساس کنید با درست کردن وسایلی چون شمع های تزینی علاوه بر درست کردن کسب وکار کوچکی برای خود می توانید از آن لذت ببرید. بعد از آن که این شمع ها را ساختید باید بدانید که کجا می توانید آن ها بفروشید. بسیاری از گرینه ها وجود دارد. مثلا از طریق چاپ و آگهی برای نمایشگاه کارهای خود و یا از طریق سایت های شبکه ای برا ی فروش. یا تبلیغ در وبلاگ خود. در فضای اینترنت می توانید تصاویر کارهای خود را به نمایش بگذارید. و در حالتی دیگر می توانید با ارتباط با دوستان و نزدیکان و همسایگان برای خود بازاریابی کنید.


ساخت وسایل تزیینی


این مورد نیز همانند ساخت شمع برای افراد با سلیقه و خلاق می تواند جذاب باشد. معمولا این کار ها برای خانم هایی که به دنبال تزئین و زیبایی محل زندگی خود هستند جذابیت دارد و همیشه بازار خود را دارد. مهم آن است که شما همیشه کار های خود را با سلیقه های موجود در اجتماع خود تنظیم کنید و برای آن بازاریابی درستی کنید. شروع کردن این کار در سن نوجوانی می تواند بسیار مفید باشد و تجربه ای عالی خواهد بود. از سویی با محیط ارتباطی بیرون و اجتماع و ایده های آنان آشنا می شوید و از سوی دیگر بازاریابی  که بخش بسیار مهمی در هر کسب و کار است را می آموزید.


طراحی وبلاگ


این هم یکی از کارهایی است که بسیاری از نوجوانانی که بیش از دیگران به فضای ارتباطی اینترنت علاقه مندند آن را می آموزند. هر چند علم پیچیده ای نیست اما همه کسی نسبت به یادگیری آن تلاش نمی کند اما علاقه مند است که در این فضا باشد و یا آن را یاد بگیرد. این کار با کمی خلاقیت و سلیقه می تواند یکی از بهترین راه ها برای ورود شما به کارهای کوچک باشد.


به هر حال اگر نوجوانی در این سن هستید که بخواهید در این کار وارد شوید بدانید که از بسیاری از همسالان خود جلو هستید. به دلیل شرایط سنی و بود ن در اجتماع مدرسه می تواند به دوستان خود در این زمینه کمک کنید و در این راه از علم خود استفاده کنید.


طراحی وبسایت


طراحی وبسایت نیز علم چندان پیچیده ای نیست و یادگیری آن برای نوجوانان ساده است. سادگی این یادگیری برای آنان ،  در همه اقشار وسنین در جامعه میسر نیست. پس این راه هم می تواند بسیار کمک کننده باشد. تنها نیاز به کمی تلاش دارد.

► بامداد امروز يارانه نقدي مرحله دوم واريز شد
استخدام شرکت ماموت تلکا ◄

مطالب مرتبط
بنر