کارت عدالت جایگزین جدید یارانه نقدی !

يكشنبه ، 1 اسفند 1389 ، 15:44

 

بسیاری از شهروندان امروز (یکشنبه) هنگام مراجعه به شعب بانک ملی برای دریافت یارانه نقدی خود با در خواست متصدیان بانک برای افتتاح حساب برای دریافت کارت عدالت مواجه شدند.

به گزارش بانکی دات آی آر از آنجا که  چنین اقدامی پیشتر از سوی مدیران بانک اعلام نشده بود سبب سرگردانی مردم گردید.

شاعبه زمانی بیشتر شد که متصدیان بانک برای افتتاح حساب خواهان دریافت وجه 30 هزار ریالی شدند. همچنین برای افتتاح این حساب باید کلیه مدارک لازم جهت افتتاح هرگونه حساب بانکی (از جمله سیبا) در این بانک ارائه و روند افتتاح حساب مجددا طی شود.

پس از طی کلیه مراحل افتتاح حساب به مشتریان کارت عدالت کرم رنگ که بر روی آن نقشه ایران طراحی شده است، ضمن اینکه در پائین همین کارت آرم بانک ملی در کنار نام وزارت رفاه و تامین اجتماعی دیده می‌شود ارائه گردید.

 

طبق اخباررسیده به خبرنگار ما این طرح به صورت پایلوت در برخی از شعب بانک ملی در شهر های مختلف اجرایی شده که در صورت موفقیت سراسری خواهد شد.

نخستین بار زمستان سال گذشته محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از صدور 10 میلیون کارت عدالت در راستای توزیع یارانه نقدی خبر داده بود، این در حالی است که با وجود اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها از 28 آذرماه امسال، توزیع این کارتها تاکنون متوقف شده بود.

همچنین محمود رضا خاوری رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی و مدیر عامل بانک ملی  نیز از برنامه های سیستم بانکی و بانک ملی برای ارائه خدمات بانکی از طریق یارانه های نقدی واریز شده به حساب بانکی افراد و برنامه های طراحی شده در این زمینه و ابلاغ آنها به شعب خبر داده است.

وی اعلام کرده مزایایی از جمله طرح کمک به خرید لوازم  ضروری منزل از جمله این طرح های حمایتی خواهد بود.

بر اساس شنیده های خبرنگار ما  هنگام افتتاح این حساب تعهد نامه ای چند بندی به مشتری داده می شود که ملزم به امضای آن خواهند بود بدون اینکه دلیلی برای این امر ذکر شود.

به نظر می رسد اطلاع رسانی دقیق در خصوص چنین طرح هایی پیش از اجرا هرچند در مرحله آزمون هم باشد برای جهت دهی مناسب افکار عمومی ضروری به نظر می رسد.

منتخب اخبار بانکی دات آی آر

=================

► استخدام در شرکت مادوی
استخدام در شاتل (بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر