فواید نوشیدن چای به هنگام کار

يكشنبه ، 8 اسفند 1389 ، 11:50

 

تحقیقات جدید پزشکی نشان داده است صرف یک فنجان چای باعث می شود تا بتوانید بهتر به سوالاتی مانند جدول نیز  پاسخ دهید.

به گزارش بانکی دات آی آر، بر اساس تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است ادعا می شود که یک فنجان چای با توجه به مواد طبیعی که در آن هست توانایی ذهن  و هوشیاری آن را افزایش می دهد.

محققین با شرکت 44 داوطلب ، آثار مواد طبیعی را که بر ذهن تاثیر دارند به لحاظ شیمیایی نیز مورد بررسی قرار دادند. آنچه که مشخص شده است مواد موجود در چای سیاه به همرا آمینو اسید که ال تیانین نام دارد و در چای سبز نیز موجود است دریک لیوان چای سیاه نیز است و اثر درمانی هم دارد.


در بررسی محققین ، نشانه های فعالیت بیشتر و دقت قابل توجه افرادی که  چای مصرف کردند، 20 تا 70 دقیقه بعد از نوشیدن چای به نسبت کسانی  که از خوردن آن منع شدند مشهود بوده است. هوشیاری بیشتر مصرف کنندگان چای نیز قابل ملاحظه بوده است.هم چنین چای در افراد زیر 40 سال نیز باعث کاهش خستگی مفرد شده است.

حتی بر خلاف آنچه که در گذشته بیان می شده است که ترکیب چای با مواد غذایی دیگر از جمله شیر باعث از بین رفتن فواید آن می شود، اما این تحقیق نشان داده است که این کار به بالا بردن اثر چای کمک کرده است.

چای همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، پارکینسون را هم کاهش می دهد. برخی از محققین نیز معتقدند که مصرف چای به صورت منظم در طی ده سال و یا بیشتر به تراکم استخوان نیز کمک می کند.

دکتر تیم بند، می گوید،" با تحقیقات جدیدی که صورت گرفته است و به نوعی در برخی موارد تکمیل کننده و یا ناقض موارد گذشته است اما در کل نشان می دهد که با مصرف چای سیاه توانایی های واکنشی و محرکی انسان و تمرکز آن بر روی کارهایی که با دست خود انجام می دهد بیشتر می شود."

قابل ذکر است که این تحقیق توسط محققین هلندی انجام شده است و در مجله " نچرال نروساینس" به چاپ رسیده است.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

 

► استخدام مهندس مکانیک
استخدام کارشناس و مدیر فروش ◄

مطالب مرتبط
بنر