پادشاه عربستان خواهان خرید فیس بوک شد

دوشنبه ، 9 اسفند 1389 ، 11:37

بر اساس گزارش یک پایگاه خبری آمریکایی پاشاه عربستان  که مدتی در بستر بیماری بسر می برد و به تازگی از سفر فرنگ بازگشته است پیشنهاد خرید شبکه اجتماعی فیس بوک را ارائه کرده است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، پايگاه آمريكايي "داون وايرز " در گزارشي نوشت: "عبدالله بن عبدالعزيز " شاه عربستان به "مارك زوكربرگ " موسس پايگاه فيس بوك 150 ميليارد دلار براي خريد كامل آن پيشنهاد كرده است.

اين گزارش افزود: شاه عربستان بعد از آن تصميم به ارايه اين پيشنهاد داد كه ناراحتي شديد خود را از تظاهرات‌هاي [مردمي در جهان عرب عليه حكام] و همچنين نارضايتي خود را از اجازه انتشار فراخوان در فيس بوك براي انقلاب در منطقه ابراز داشت.

این در حالی است که طی روزهای اخیر شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای آل سعود با پخش تصاویر پادشاه عربستان از اعراب می خواستند که برای سلامت پدر اعراب دعا کنند!

پايگاه آمريكايي داون وايرز پيشنهاد شاه عربستان را اغوا كننده دانسته است اما هيچ گزارشي درباره واكنش زوكربرگ به اين پيشنهاد در اين پايگاه منتشر نشده است.

اين درحالي است كه يك منبع سعودي كه خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاري "يونايتدپرس " خبرهاي منتشر شده درباره پيشنهاد عربستان براي خريد پايگاه فيس بوك را نادرست خوانده و گفته است: اين مبلغ بسيار بالا است و همين امر تاييد مي‌كند كه خبر ياد شده دروغ بوده و درست نيست. وي افزود: مبلغ ياد شده [150 ميليارد دلار] به اندازه بودجه عربستان است.


برپايه اين گزارش، فيس بوك پايگاه مهمي براي مردم عربستان شده است به گونه‌اي كه از طريق اين پايگاه بسياري از جنبش‌هاي اجتماعي در اين كشور به راه افتاده كه برجسته ترين آن صفحه موسوم به "آزادي براي فواد " است كه اين صفحه را روي فيس بوك "هديل محمد الحضيف " نويسنده و قصه پرداز سعودي براي درخواست جهت آزادي يك وبلاگ‌نويس بازداشت شده در عربستان، ايجاد كرد.

فعالان عربستان با الهام از انقلاب‌هاي تونس، مصر و ليبي طي فراخواني در صفحه اجتماعي فيس‌بوك روز 13مارس را "روز خشم و اعلام انزجار مردم " از حكام سعودي اعلام و تاكيد كردند در اين روز تظاهرات گسترده و سراسري برگزار مي‌كنند.

منبع: فارس

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر

==================

 

► استخدام مهندس و تكنسين
کلیدهای موفقیت / جلسه بیست و یکم/ چهارمین کلید طلایی ؛ پرسش ! ◄

مطالب مرتبط
بنر