آیا فیس بوک می ماند ؟!

شنبه ، 14 اسفند 1389 ، 18:23

 

پایان وقت اداری بود که ایمیل جدیدی تحت عنوان خودکشی فیس بوک به دستم رسید. قبلا هم تحت این عناوین مشابه مطلبی شنیده بودم. اما برای آن هایی که نشنیده اند این شایعه ای را که نه کسی تایید و نه تکذیب کرده است باید بگویم، ادعا می شود به دنبال خستگی و از کنترل خارج شدن مدیریت سایت فیس بوک از دست مدیر جوان آن زاکربرگ، وی گفته است که در 15 مارچ سال جاری میلادی ، سایت فیس بوک را به طور کامل خواهد بست! و به دنبال آن همه کاربران به همراه اطلاعاتشان پاک خواهند شد.


منبع و سرچشمه این خبر یک سایت خبری ساده و بی نام و نشان است که حتی استناد کردن به آن هم ممکن نیست. اما با این وجود این خبر چنان در فضای مجازی پیچیده است که به هنگام جستجو در گوگل آن را به عنوان پیشنهاد اول جستجو خواهید یافت.


موضوع اما جایی جالب تر می شود که وقتی به دنبال تکذیبه این مطلب از سمت اداره کنندگان فیس بوک می گردیم ، باز هم مطلب قابل استنادی پیدا نمی شود و همه ادعایی بیش از سمت چند سایت غیر رسمی نیست .


اهمیت این مطلب که تا چه حد موضوع حقیقت دارد از آن جایی است که فیس بوک در مدت اخیر توانسته کاربران بسیاری به سمت خود جذب کند  و با جمعیت چند ده میلیونی خود در سراسر جهان  به عنوان بزرگترین سایت و شبکه اجتماعی در دنیا شناخته شده است. گسترش و محبوبیت این سایت به نحوی بوده است که سهام آن را به صدر بازارهای بورس جهان برده و اواخر با خرید های میلیاردی ، ارزش سهامش به نحو چشمگیری افزایش یافته است.


در عین حال فعالان در این صفحه ، هر روزه شاهد بالا رفتن قابلیت های فیس بوک هستند و برنامه ها و نرم افزار هایی که همواره در این صفحه فعال می شود و به کاربران خود خدمات ارائه می دهند. اگر این سایت در شرف بسته شدن است ، این بالا رفتن قابلیت ها چه مفهومی می تواند داشته باشد؟
مهم ترین بحث این است که در طی مدت اخیر تاثیرات فیس بوک در کلیه عوامل اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی  کشورها ی دنیا بسیار قابل توجه بوده است و در ثقل توجه همه کارشناسان قرار دارد.


حال این شایعه و یا خبر اگر رسمیت دارد چرا رسما اعلام نمی شود و اگر حقیقت ندارد چرا رسما تکذیب نمی شود ،نقطه ابهام جدی ای است.این سوال بزرگ برای کلیه کاربران و فعالان در فیس بوک ، در صورتی که چندان خوش باور نباشند و به هر خبری به راحتی استناد نکنند ، می تواند بسیار مهم باشد.
مرجع و منشا یی  برای تایید این خبر نیست در حالی که جسته و گریخته در گوشه وکنار بعضی از سایت های معتبر می توانی تحلیلی از آن را بیابی اما از طرف دیگر همان سایت ها تبلیغات خود را در چگونگی فعالیت خود در همین شبکه باز گو می کنند.


این جاست که ضرب المثل ایرانی به یادم آمد که بالاخره " دم خروس یا قسم حضرت عباس" ؟!

 

دنیای اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان همچنان بی تفاوت به این شایعه تاثیرات خود را از فیس بوک می پذیرد و  به روند خود ادامه می دهد، در حالی که نگرانی بسته شدن این شبکه فعال و بزرگ جهانی همچنان ذهن ها را آزار می دهد. آیا فیس بوک می ماند؟

اخبار برگزیده بانکی:

==================

 

► مقایسه کارت هدیه بانک های مختلف +تصویر
بهترین زمان مراجعه به خودپردازها در روزهای آخرسال+کاریکاتور ◄

مطالب مرتبط
بنر