شب عید و بازار آشفته تورهای مسافرتی

سه شنبه ، 17 اسفند 1389 ، 10:09

 

هرساله بانزدیک شدن روزهای پایان سال بازار  مسافرتهای داخل و خارج کشور رونق می گیرد و خانواده ها با توجه به توان مالی شان  تلاش می کنند برنامه مناسبی را برای مسافرت و استفاده بهینه از ایام تعطیل فراهم کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر با وجودی که ایام نوروز یکی از پر ترافیک ترین ایام کاری آژانس های مسافرتی است اما هر ساله با آغاز پیش فروش بلیط های نوروزی آشفتگی های فراوانی در این بازار مشاهده می شود.

بر اساس اطلاعات خبرنگار ما قیمت برخی از تورهای خارج کشور مثل امارات متحده عربی تا دو برابر افزایش یافته و به مشتریانی که خواهان بلیط رفت و برگشت هستند گفته می شود که به علت کمبود بلیط ناچاراند از بلیط های تور استفاده کنند حتی اگر نیازی به رزرو هتل و سایر امکانات تور نداشته باشند.

این امر هزینه های زیادی را به مسافران تحمیل می نماید که باعث نارضایتی ایشان گردیده است.

 

 

 

نکته جالب آن است که طی روزهای اخیر برخی از آژانس ها تبلیغات گسترده ای را چه به صورت اینترنتی و چه به صورت SMS انجام داده اند که در آن اعلام شده ظرف مدت 2 روز بلیط سفرهای خارجی صادر می شود که منتطقی به نظر نمی رسد.

از سوی دیگر بسیاری از آژانس های مسافرتی امکاناتی ارائه می کنند که برخی از آنها با موازین اسلامی هم مطابقت ندارد به عنوان مثال سرو رایگان مشروبات الکلی یکی از امکانات برخی از تورهاست که از سوی فروشندگان آن اعلام می شود.

این نابسامانی تنها مختص تورهای برون مرزی نیست تورهای داخلی مثل شیراز,اصفهان و مشهد هم با مشکلات عدیده ای روبروست از هزینه های گزاف دریافتی از مشتریان گرفته تاعدم توجه به خواست های مشتریان.

برخی از آژانس ها بدون توجه به در خواست مسافران و به صورت اجباری هزینه های خدمات جانبی تور را به مشتریانشان تحمیل می کنند و تحت عناوینی چون پرواز چارتر هزینه های هنگفتی دریافت می کنند.

عدم مطابقت وعده های آژانس ها با امکاناتی که ارائه می شوند از دیگر مواردی است که طی سالهای اخیر بارها مشاهده شده است.

از هتلهای 5ستاره ای که هنگام مراجعه مسافران به هتل آپارتمان بی ستاره بدل شده تا قطار و هواپیما های درجه یکی که به درجه 2 و 3 تقلیل یافته است از جمله مشکلاتی است که طی سالهای اخیر بارها مشاهده گردیده است.

با توجه به افزایش قیمت بنزین به نظر می رسد طی سال های آتی تورهای ایرانگردی اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد و بسیاری از مردم استفاده از چنین امکاناتی را انتخاب خواهند کرد.

این امر توجه بیش از پیش مسئولان در این خصوص را طلب می کند که امید می رود هر چه سریعتر صورت پذیرد.

اخبار پربازدید سایت بانکی :

===================

 

 

► استخدام بیمارستان بهمن (بدون مهلت)
بانوان کارآفرین حمایت می شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر