7 روش پیشگیری از سرقت

چهارشنبه ، 18 اسفند 1389 ، 16:24

 

"کلاه خود را بچسب همسایه را دزد نکن" ضرب المثل ساده ایست اما یک پیام بسیار مهم دارد. اینکه حفظ ایمنی و مراقبت دقیق از اموال بر عهده هر شهروند است و هر یک از ما در مرحله نخست موظف به نگهداری درست از اموالمان هستیم.

به گزارش بانکی دات آی آر بسیاری از هم میهنانمان در روزهای نخست سال به نقاط مختلف کشور سفر می کنند تا از تعطیلات بیشترین بهره را ببرند.برای اینکه خدای ناکرده شادی مسافرت های نوروزی به کامتان تلخ نشود توصیه های پلیس را جدی بگیرید.

1-با توجه به خالی شدن منازل در روزهای عید به‌دلیل مسافرت و دید و بازدید مقابل کلیه پنجره‌های قابل دسترسی و نقاط نفوذپذیر و روی دیوارهای کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کرده و نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدک آن‌ها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران قرار داشته است اقدام کنید.

 



۲ -اگر افرادی به عنوان مامور به درب منازل شهروندان مراجعه نمایند قبل از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان اکیدا جلوگیری کنید.علاوه بر این در مجتمع‌های مسکونی درب ورودی حتمال کنترل شود و در صورت رفتن به مسافرت حتما منازل خود را به آشنایان و همسایگان مورد اعتماد خود جهت جلوگیری از سرقت واگذر نمایید.

۳ -از قرار دادن کلید منزل در نقاطی که قابل دسترسی است جدا خودداری نموده و ضمن اینکه شماره و مشخصات لوازم خانگی خود از قبیل لوازم صوتی و تصویری را یادداشت می‌نمایید از آن‌ها عکس تهیه کرده و اشیاء قیمتی خود را به اقوام مورد اطمینان بسپارید.

۴- اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و سایر تجهیزات تاخیری مجهز کرده و هنگام ترک اتومبیل دقت کنند درب‌ها و شیشه‌ها کاملا بسته است و در صورت خریداری اتومبیل از افراد ناشناس قفل‌های آن را تعویض و شماره موتور، شاسی اطاق، رنگ و مدل آن را با اسناد صحیح و کارت خودرو دقیقا مطابقت داده و آدرس و محل کار مالک خودرو را یادداشت کنید.

۵ -وسیله خود را به تعمیرگاه‌های مجاز برده و هنگام خراب شدن خودرو از نشستن افراد ناشناس پشت فرمان جددا خودداری نمایید. هنگام سوار نمودن مسافر مشکوک به مقصد خارج از شهر در شبها دقت بیشتری کرده و قفل دربها و صندوق عقب خودرو خود را به قفل سوئیچی مجهز کنید چرا که باز نمودن اینگونه قفل‌ها مشکل و مستلزم صرف زمان بیشتری است

۶-اگر مغازه دارید در ایام تعطیلات نوروز حتما از معتمدین خود بخواهید به مغازه سرکشی کنند و ضمن استفاده از قفل‌های سوئیچی برای درب‌های مغازه، اموال و لوازم داخل مغازه خود را در دفاتر مخصوص ثبت کنید. در صورت داشتن ویترین هم حتماً از درب‌های آهنی و کرکریی برای حفاظت از آن‌ها استفاده نموده و از نگهداری پول زیاد در داخل مغازه خودداری کرده و افرادی که به عنوان کارگر و شاگرد و نگهبان انتخاب می‌کنند مورد شناسایی و تایید قرار دهید. طلافروشان نیز در مواقع تعطیلی طلا و جواهرات را از روی ویترین جمع آوری و داخل گاو صندوق قرار دهند. علاوه براین از آژیر خطر و دوربین‌های مدار بسته در مغازه استفاده کرده و درهای ورودی مغازه‌ها را از نوع کرکریی مشبک نصب کنید. شبها نیز در محل روشنایی کافی وجود داشته باشد و راه‌های کولر را حتماً با حفاظ محافظت نمایید.

۷-اگر مسافرید هنگام مسافرت از حمل و جابه‌جایی پول نقد و به میزان زیاد جدا خودداری کرده و تا احد امکان از چک‌های تضمینی و مسافرتی استفاده کنند و در صورتی که در ایام عید ناچار هستید پول نقد در کیف و ساک دستی حمل کنید سعی کنید از اقوام وآشنایان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده نمایید و از تردد در خیابان‌های خلوت و سطح سواره رو به خیابان خودداری کنند.همچنین در مواقع استراحت در چادر مسافرتی حتماً پول و اجناس قیمتی خود را در مکان امن قرار داده و از برپایی چادر در معابر خلوت و پرت خودداری کرده و سعی کنید در مکان‌های دارای نور مناسب و دید لازم چادرها برپا نمایید.

اخبار پربازدید سایت بانکی :

===================

 

► تمدید طرح بخشودگی جرایم در بانک رفاه
شباهتهای اعجاب انگیز انسان و سایرآفریده های خدا+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر