میلیاردرها/مالک بزرگترین بانک سنگاپور+عکس

يكشنبه ، 22 اسفند 1389 ، 16:19

وی چو یاو در سال 1929 در سنگاپور متولد شد. پدر او داتوک وی کنگ چیانگ، به همراه شرکایش‌ بانک یونایتد چاینیز (UCB) را در سال 1935 تاسیس کرد. نام UCB در سال 1965 به UOB تغییر کرد و همچنین اولین شعبه خارجی این بانک در همین سال در هنگ کنگ بازگشایی شد.

به گزارش بانکی دات آی آر این گروه در سال 1970 به بازار سهام سنگاپور و مالزی وارد شد. این گروه یک سال بعد از آن سهام عمده بانک چانگ خیاو و شعب آن در سنگاپور، مالزی و هنگ کنگ را خرید. این گروه همچنین در سال 1973 صد درصد سهام بانك لی وا و شعب آن در سنگاپور و مالزی را خرید. آقای وی چو یاو در سال 1958 به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره UOB به این گروه پیوست.

 

 

او یک سال بعد به عنوان مدیر شرکت انتخاب شد. وی در سال 1974 به جای پدرش ريیس این گروه شد. گروه UOB طی سال‌هاي 1984 تا 1988 بانک شرق دور (FEB)، بخش عمده‌ای از سهام بانک صنعتی و تجاری (ICB) و کل بانک CKB را خرید. این گروه تا کنون چندین بانک بزرگ دیگر را هم از آن خود کرده است. گروه UOB طی بیش از 70 سال گذشته به همراه کشور سنگاپور رشد کرده و تبدیل به یک بانک پیشتاز در سنگاپور شده است.

امروزه این گروه شبکه‌ای با بیش از 500 اداره در 18 کشور در آسیا اقیانوسیه، اروپای غربی و آمریکای شمالی دارد. گروه UOB از طریق شبکه جهانی از شعب و اداره‌ها و زیرمجموعه‌هایش دامنه گسترده‌ای از خدمات مالی شامل خدمات مالی فردی، بانکداری خصوصی، بانکداری تجاری و سازمانی، ‌بانکداری سرمایه‌گذاری،‌ مدیریت مالی، فعالیت‌هاي بازار سرمایه،‌ خدمات خزانه، اوراق بهادار آتی،‌ مدیریت دارایی‌ها،‌ مدیریت سرمایه‌هاي پر ریسک، بیمه، بیمه عمر و خدمات کارگزاری ارائه می‌کند. این گروه همچنین سهامی در صنعت مسافرت و لیزینگ دارد. گروه UOB در کسب‌وکار اجاره‌خانه‌هاي مسکونی شخصی در بازار سنگاپور پیشتاز است.

این گروه همچنین بازیگری قدرتمند در دادن وام به شرکت‌هاي کوچک و متوسط است. شرکت مدیریت دارایی‌هاي UOB، بازوی این گروه در زمینه مدیریت وجوه، یکی از بااعتبارترین شرکت‌هاي مدیریت وجوه در سنگاپور به شمار می‌رود. درآمد خالص این گروه در سال 2006 در حدود 57.2 میلیارد دلار برآورد شده بود. وی چو یاو در سال 2007 از مقام مدیریت اجرایی شرکت کناره‌گیری کرد و پسرش وی ای چانگ جانشین او در این مقام شد.

دولت سنگاپور در سال 1971 به خاطر مشارکت وی چو یاو در ارتقای جامعه به او ستاره خدمات عمومی اهدا کرد. وی همچنین در سال 2008 از دانشگاه ملی سنگاپور یک مدرک دکترای افتخاری دریافت کرد. وی چو یاو ازدواج کرده و 5 فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن سنگاپور است. وی چو یاو به ورزش تنیس علاقه زیادی دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار پربازدید سایت بانکی :

===================

► عیدانه/ تصاویر طنز و دیدنی روز
استخدام در یک شرکت ایتالیایی ◄

مطالب مرتبط
بنر