برج یک کیلومتری در جده ساخته می شود ! + عکس

يكشنبه ، 21 فروردين 1390 ، 11:36
اگر شما اکنون با شنیدن عنوان مرتفع‌ترین برج جهان به یاد برج خلیفه دبی می‌افتادید باید بگویم که تا چندی دیگر این عنوان از برج خلیفه دبی گرفته می‌شود چراکه عربستان سعودی قصد دارد برجی با ارتفاع بیش از دو برابر برج خلیفه دبی بسازد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از فارنت ، رقابت در میان اعراب خانواده پادشاهی عربستان را واداشته تا برجی با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در شهر جده بسازد تا مرتفع‌ترین برج ساخته دست بشر به این کشور تعلق داشته و حالا حالاها کسی فکر بیرون اوردن این عنوان از دست عربستان را در سر نداشته باشد.

 

kingdom-tower-1km

 

شاهزاده الولید بن‌طلال سرپرست امور اقتصادی خانواده پادشاهی عربستان موافقت خود را با احداث این بنا که ۱۲ میلیون متر مکعب فضا خواهد داشت، اعلام کرده است.

در این بنا که توسط آدریان اسمیت طراحی شده و برای ساخت آن هزینه‌ای ۳۰ بیلیون دلاری پیش‌بینی شده است، برای قرار گرفتن چندین مجتمع تجاری، فروشگاه بزرگ، هتل و مجتمع مسکونی برنامه‌ریزی شده است.

 

World-tallest-tower-1km

 

در بالای این برج فضایی برای تولید انرژی‌های جایگزین مورد نیاز در برج و همچنین سیستم آونگی برای کنترل تعادل برج در نظر گرفته شده است. باید دید مرد عنکبوتی جرات بالا رفتن از این برج را هم خواهد داشت!

 

اخبار منتخب بانکی :

===============

 

► استخدام کادر اداری
حاجی نباتی ویک راه حل ساده برای پول در آوردن ◄

مطالب مرتبط
بنر