پاسخ به تمامی سوالات شما در خصوص استخدام در بانک گردشگری

سه شنبه ، 23 فروردين 1390 ، 12:28

 

بنا به درخواست های مکرر شما کاربران عزیز روز یکشنبه هفته جاری رئیس اداره کارکنان  بانک  گردشگری در گفتگویی با خبرنگار ما به تمامی سوالات شما پاسخ گفت. در ادامه مشروح مصاحبه اختصاصی خبرنگار بانکی دات آی آر با محسن یارووالی را می خوانید.


از بانک گردشگری  به عنوان یک بانک تازه تاسیس انتظار می رود برنامه مدونی برای جذب نیروی داشته باشد برنامه شما برای استخدام در سال 90 چیست و نیروی های مورد نیازتان را از چه طریق انتخاب خواهید کرد؟
بانک گردشگری با توجه به برنامه توسعه شعب خود در سال1390 با نشر آگهی و با توجه به شرایط احراز تعیین شده  از طریق مصاحبه تخصصی نسبت به جذب نیروی انسانی مورد نیاز اقدام می نماید که آگهی منتشر شده اخیر نیز در همین  راستا درج شده است متقاضیان می توانند از طریق سایت بانک گردشگری ثبت نام نمایند.


در برنامه کلان  بانک اعلام شده که تعداد شعب تا پایان سال 90 به 120 شعبه خواهد رسید آیا این وعده عملی خواهد بود و در حال حاضر برنامه های توسعه ای بانک در چه مرحله ایست؟
در حال حاضر با دو شعبه ای که در تهران افتتاح شد و شعبه مشهد مقدس کل شعبات ما به پنج شعبه ارتقا یافته است . قرار نیست برنامه های کلی بانک اعلام عمومی شود اما تمام تلاش مسئولان و مدیران بانک بر این است که برنامه های توسعه ای و گسترش شعب بانک با سرعت هر چه بیشتر عملی گردد.

جذب نیرو در بانک گردشگری به چه نحوی صورت می گیرد و آیا آزمون استخدامی برگزار خواهید کرد؟

استخدام در بانک به دو صورت انجام می پذیرد در روش اول ابتدا آزمون عمومی به صورت سراسری و کتبی برگزار می شود و در مرحله بعد از بین  پذیرفته شدگان این آزمون مصاحبه شفاهی به عمل خواهد آمد و تعدادی که دارای بیشترین مهارت باشند استخدام خواهند شد.
روش دوم تابع مصاحبه است و برای پست هایی که به نیروهای محدودی نیاز دارند مصاحبه انجام خواهد شد و ازبین مصاحبه شدگان تعدادی استخدام می شوند.
بنابر این صرف  شرکت در آزمون و مصاحبه به معنای پذیرش و استخدام داوطلبان نخواهد بود.


شما هفته جاری در سایت رسمی بانک آگهی استخدام نیروی جدید داده اید درحالی که بسیاری از افرادی که در آزمون قبلی شرکت کرده اند هنوز تعیین تکلیف نشده اند  تکلیف این افراد چه زمانی مشخص خواهد شد؟

بانک گردشگری برای تامین نیروی مورد نیاز خود در ستاد و شعب در دست افتتاح خود در مهر ماه سال 1389 اقدام به برگزاری آزمون استخدامی عمومی(کتبی) نمود که پس از انجام مصاحبه تخصصی به میزان دوبرابر نیاز استخدامی نهایتا 135 نفر از افراد تحصیلکرده دانشگاهی جوان را بعنوان نیروی مورد نیاز شعب انتخاب نمود این افراد آموزش های لازم بدو خدمت را طی نموده و به تدریج در شعبی که افتتاح می شوند بکارگیری خواهند شد.


برای آموزش نیروهای جدید چه برنامه ای دارید وبه طور کلی بانک گردشگری برای ارتقای سطح توانایی های نیروهای خود چه اقداماتی را انجام می دهد؟

آموزش رکن اساسی و محور توسعه منابع انسانی است و برای هر موسسه ای بویژه موسساتی مانند بانک ها که با هدف ارائه خدمت به مردم تشکیل می شوند دارای اهمیت زیادی است بنابر این کارکنان بانک در بدو ورود به خدمت یک دوره آموزشی توجیحی طی مینمایند در واقع کارکنان بانک در بدو ورود و در طول خدمت به صورت مستمر آموزش می بینند.
کارکنان بانک در دوره توجیهی بدو خدمت با ساختار ,اهداف بانک , وظایف شغلی ,مهارت های لازم مانند کار با نرم افزار و بویژه نحوه برخورد با  ارباب رجوع و مشتری مداری آشنا می شوند.


آیا کسانی که رشته هایی غیر از رشته های اعلامی از سوی بانک تحصیل کرده و مهارت دارند شانسی برای استخدام در بانک گردشگری دارند؟
افرادیکه دارای شرایط احراز تعیین شده برای مشاغل به لحاظ تجربی و تحصیلی باشند و از طرفی به مهارتهای عمومی مانند کار با کامپیوتر و زبان انگلیسی آشنا باشند طبعا شانس بیشتری در آزمون های استخدامی و یا مصاحبه برخوردار خواهند بود.
اولویت استخدام با کسانی است که در چند رشته اعلامی از سوی بانک تحصیل کرده اند چرا که فراخوان ما مربوط به رشته هایی است که در آن احساس نیازکرده ایم و افرادی که در آن رشته ها تخصص دارند برای کار ما مفید خواهند بود.


آقای یاروالی شما به عنوان رئیس اداره پرسنل بانک گردشگری میزان تاثیر وجود معرف در پذیرش نیروهایتان را چقدر می دانید و اصولا داشتن آشنا در انتخاب کارکنان بانک چقدر تاثیر گذار است؟
بطور کلی با توجه به  مصوبه هیات مدیره, استخدام در بانک از طریق نشر آگهی عمومی ,برگزاری آزمون کتبی ویا مصاحبه تخصصی صورت می پذیرد و افرادیکه برای استخدام در بانک انتخاب می شوند میبایست از شایستگی لازم برخوردار باشند طبعا اگر فردی هم برای استخدام معرفی شود باید از فیلتر فرایند جذب نیروی انسانی عبور کنند بنابر این استخدام در بانک گردشگری از طریق معرف صورت نمی پذیرد


معمولا اغلب بانک ها برای برگزاری آزمون استخدامی مبالغی را دریافت می کنند شما هم در آزمون قبلی از همین روش پیروی کردید این مبالغ معمولا صرف چه مصارفی می شود و اصولا چرا برای برگزاری آزمون از متقاضیان استخدام پول دریافت می کنید؟

اصولا برگزاری آزمون  استخدامی برای هر موسسه ای هزینه بر است مبلغی که در آزمونهای استخدامی از متقاضیان دریافت می شود تنها بخش بسیار کمی از هزینه را تامین می کند و اساسا هدف از دریافت این مبلغ تامین هزینه نیست بلکه صرفا اطمینان از اینکه متقاضی که قصد شرکت در آزمون را دارد با هدف استخدام شرکت کند نه اینکه باری به هر جهت و یا بی انگیزه شرکت کند.


چرا بیشتر بانک های خصوصی علاقه زیادی به جذب نیرو های بازنشسته نظام بانکی دارند و کمتر تمایل دارند در پست های کلیدی از نیروهای جوان و تحصیل کرده استفاده کنند؟
بانک گردشگری با توجه به جدید التاسیس بودن برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از ترکیبی از تجربه و نیروی جوان تحصیلکرده استفاده می نماید به همین لحاظ برای برخی از مشاغل که نیاز به تجربه و تخصص بالا دارد از بازنشستگان محترم موسسات بانکی استفاده مینماید تا به تدریج این تجربه به جوان تر ها منتقل شده و آماده پذیرش مسئولیت بالاتر شوند.


شما پیشتر هم دربخش منابع انسانی سازمان توسعه صنایع و معادن مشغول به کار بوده اید به عنوان یک کارشناس برای کسانی که به دنبال شغل هستند چه پیشنهادی دارید تا زود تر موفق شوند؟
هر شغل ویژگی های خاص خود را دارد و در نتیجه نیازمند کسب مهارت های خاصی است  به نظر من ابتدا شغلی را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند و بعد از آن تلاش کنند تا مهارت های لازم در آن شغل را فرابگیرندفراگیری یک زبان خارجی ,مهارت های عمومی کامپیوتر و  ICDL هم  در موفقیت آنها تاثیر گذار خواهد بود.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

► استخدام شرکت راهسازی در جنوب کشور
استخدام یک شرکت پیمانکاری در عسلویه ◄

مطالب مرتبط
بنر