ما "جهاد اقتصادی" تریم !

شنبه ، 3 ارديبهشت 1390 ، 12:55

 


استفاده تبلیغاتی از این نامگذاری به جایی رسیده که شرکت همراه اول با صرف هزینه های گزاف به انتشار تبلیغاتی پرداخته که در آن خود را به عنوان جهاد گر عرصه اقتصادی معرفی می کند.

در این تبلیغ که درروزنامه عصر ارتباط مورخ 27 فروردین ماه سال جاری به چاپ رسیده آمده است:

"همراه اول جهاد گر عرصه های اقتصادی " و در ذیل آن از همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه در خاور میانه و برترین اپراتور تلفن همراه در سال های 88 و 89 نام برده شده است.

 

 

در این خصوص چند سوال اساسی مطرح می شود:

1. طی گذشت 27 روز از آغاز سال 90  همراه اول چه فعالیت جهاد گونه اقتصادی را اجرایی کرده و یا لا اقل آغاز نموده که خود را شایسته عنوان جهاد گر عرصه اقتصاد کشور می داند؟



2. علی رغم دستور روشن مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از شعار گرایی و انتشار تابلو های تبلیغاتی همراه اول با چه مجوزی و بر اساس کدامیک از اصول جهادی اقدام به انتشار چنین مطلبی نموده است؟



3.حال بر فرض رهبری سخنی در خصوص عدم تبلیغات صرف و عمل گرایی در خصوص نامگذاری امسال نداشته باشند ، همراه اول به چه مجوزی از سخنان و رهنمودهای مقام رهبری ، برای رسیدن به اهداف مادی خود سوء استفاده می کند ؟

 

4. با وجود تحریم های گسترده ای که کشورهای غربی در جهت منزوی کردن کشور انجام می دهند صرف هزینه های هنگفتی از این دست در چارچوب کدامیک از اصول اقتصادی و جهادی قابل تعریف است؟

5. آیا در پی عدم توفیق طرح های رنگارنگ و گلچین و جور و واجور برای جلب مشتری های ازدست رفته این بار همراه اول  به جهاد اقتصادی متوسل شده است؟

 

 

گفتنی است واژه جهاد از ریشه" جهد"گرفته شده و به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد زمانی تعریف می شود که در مقابل ما دشمنی قرار دارد که از رسیدن ما به هدف بیم داشته و تمام توان خود را برای عدم توفیق ما بکار می بندد.


به گزارش بانکی دات آی آر جهاد در عرصه های مختلف فرهنگی ,اجتماعی و اقتصادی قابل تعریف است. نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام"جهاد اقتصادی" بیانگر اهمیت تلاش ,کوشش و مبارزه روز افزون در عرصه اقتصادی است.


با این وجود برخی سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی بدون توجه به دلایل نامگذاری این سال و مقصود از این نامگذاری واجب شرعی را به ابزاری برای تبلیغات خود بدل کرده اند.

در این راستا و با وجود تاکید رهبری انقلاب بر پرهیز از شعار گرایی و تبلیغات زدگی در همان روزهای نخستین سال جاری بزرگراه ها ,معابر و خیابان های سطح شهر تهران و بسیاری نقاط دیگر پرشد از تبلیغات و جملات زیبا در خصوص جهاد اقتصادی .

جالب تر اینکه در یک عملیات کاملا جهادی  و ظرف مدت دو هفته کتابی با مضمون " جهاد اقتصادی" از سوی یکی از انتشارات دولتی منتشر شد!

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► استخدام در شرکت پیشگام صنعت پالایش
تصویر/جالب ترین فرم استخدام ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر