اختصاصی بانکی/بانک رسالت خرداد ماه پذیره نویسی می کند

سه شنبه ، 13 ارديبهشت 1390 ، 12:22

 

ابولقاسم حکیمیان مدیر روابط عمومی صندوق قرض الحسنه رسالت  میزبان خبرنگاران بانکی دات آی آر بود و به تشریح روندشکل گیری و توسعه صندوق قرض الحسنه رسالت پرداخت .

مدیر روابط عمومی صندوق قرض الحسنه رسالت در این گفتگو ابراز امیدواری کرد که با موافق بانک مرکزی  بانک رسالت(در شرف تاسیس) تا پایان خرداد امسال پذیره نویسی خواهد کرد.

حکیمیان گفت: اساسنامه بانک تایید شده و امیدواریم به زودی به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی کشورآغاز بکار نماییم و از این طریق به ارائه خدمت به مردم بپردازیم.

وی افزود:در حال حاضر تحت عنوان صندوق قرض الحسنه فعالیت می کنیم و با توجه به افزایش روز افزون مشتریان و نیازهای رو به رشد آنها به عنوان موسسه قادر به ادامه فعالیت نخواهیم بود از این رو تبدیل شدن به بانک ضروری به نظر می رسد .


نحوه شکل گیری صندوق قرض الحسنه رسالت

حکیمیان در خصوص نحوه شکل گیری صندوق قرض الحسنه رسالت گفت: صندوق از سال 76 در کرمان آغاز بکار نمود و درحال  حاضربیش از 50 شعبه در شهرهای  کرمان,تهران,قم,اصفهان,گیلان,خراسان رضوی , بوشهر , فارس , همدان ,زنجان ,هرمزگان ,یزد و سیستان وبلوجستان دارد و با حدود 650 نفر نیروی انسانی فعال به ارائه خدمات به هم میهنان عزیز می پردازد.

انواع تسهیلات صندوق قرض الحسنه رسالت

وی خاطر نشان کرد:  سقف پرداخت تسهیلات از سوی صندوق یکصد میلیون ریال می باشد و صندوق با کارمزد 2 درصد به ارائه خدمات به متقاضیان عزیز می پردازد.

حکیمیان درخصوص مدت زمان پرداخت وام به سپرده گزاران گفت: برای پرداخت تسهیلات صاحبان حساب   می بایست احراز هویت شوند در مرحله بعد  متناسب با در خواست تسهیلات و سپرده گذاری که در بانک دارند وام پرداخت می شود. تمام تلاش بر این است که این روند در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد. . مدت سپرده گذاری نزد ما در حال حاضر 4 ماه و 20 روز است.

وی افزود: هدف اصلی بنیانگذاران صندوق احیای سنت حسنه قرض الحسنه بوده و از ابتدای تشکیل صندوق تا کنون بیش از 400 هزار وام قرض الحسنه پرداخت کردیم و با توجه به سابقه 14 ساله این مجموعه مراجعه کنندگان روز به روز در حال افزایش هستند از این رو در غالب یک مجموعه قرض الحسنه قادر به تامین تمامی نیاز های ایشان نیستیم و در پی تاسیس بانک به لحاظ ارایه خدمات بیشتر بانکی به مشتریان هستیم .


سایر خدمات موسسه رسالت


در حال حاضر موسسه بدون اخذ هر گونه کارمزدی چک های  وصولی بانک ها را پرداخت می کند. تقاضاهای زیادی هم مبنی بر راه اندازی حساب جاری هم داریم که موکول به تاسیس بانک شده است.

استخدام در بانک رسالت

بانک رسالت در حال حاضر تا زمان پذیره نویسی نهایی در پی افزایش شعب خود نیست با این وجود سال گذشته جهت تکمیل کادر پرسنل شعب موجود اقدام به استخدام نیروهای جدید کردیم و از این طریق حدود 100 نفر از افراد واجد شرایط را جذب نمودیم.

وی افزود: در صورت عدم تکمیل نیروی انسانی با توجه به اطلاعات اخذ شده از افراد واجد شرایط متعاقبا" با این عزیزان ارتباط برقرار خواهیم نمود .

سرمایه گذاران صندوق قرض الحسنه رسالت

موسسین بانک در شرف تاسیس رسالت را  عمدتا افراد خیری هستند که با هدف خیر وارد این عرصه شدند وبه همین دلیل کلیه منابع بانک صرفا باید صرف امور قرض الحسنه شود .تمامی بنیانگذاران  ما اشخاص حقیقی هستند .

وی افزود: از آنجایی که بانک ها باید به عنوان شرکت سهامی عام ثبت شوند برای  تبدیل به بانک باید پذیره نویسی عمومی داشته باشیم که پس از اخذ مجوز های لازم از  سازمان بورس اوراق بهادار آماده پذیره نویسی خواهیم شد .

منتخب آخبار بانکی دات آی آر:
=================

► استخدام یک شرکت در زمینه ی تولید نان صنعتی
دعوت به همکاری یک شرکت معتبر دارویی ◄

مطالب مرتبط
بنر