فقط وزیر کار و امور اجتماعی بخواند

شنبه ، 10 ارديبهشت 1390 ، 11:39

 

طی چند روز گذشته بانکی دات آی آر تصویری از یک فرم استخدام منتشر کرد که در آن سایز کفش و سایز لباس داوطلبان مورد پرسش قرار گرفته بود . این آگهی  در سایت های خبری به عنوان جالبترین آگهی استخدام ایران مورد توجه قرار گرفت.

این امر سبب شد خبرنگار خوش ذوق شبکه خبر با مخاطب قرار دادن وزیر محترم کار و امور اجتماعی دلیل عدم جلوگیری از انتشار چنین فرم هایی را جویا شود .

عبدالرضا شیخ الاسلامی در پاسخ خبرنگار بالاتر از خبر گفت:من از چنین چیز هایی بی اطلاع هستم. شاید این پرسش ها برای تهییه لباس کار پرسیده شده است.

در این جا چند نکته را که از سوی کاربرانمان مطرح شده برای جنابشان بازگو می کنیم تا شاید مطلع شوند.

1. تلاش های وزرات کار و امور اجتماعی در جهت احقاق حقوق کارگران و کارمندان بر کسی پوشیده نیست با این وجود هیچ گونه اقدام پیشگیرانه ای جهت جلوگیری از سوء استفاده کارجویان به عمل نیامده.

2. با وعده استخدام از فارغ التحصیلان دانشگاهی چندین ماه کار می کشند و نهایتا می گویند فعالیت های ایشان کارآموزی محسوب شده و بدون پرداخت هرگونه حقوقی اخراجشان می کنند.

3. انواع سوء استفاده از دختران درجستجوی کار به عمل می آید و بسیاری از آنها از ترس آبرویشان و تنها به دلیل آنکه نهاد مشخصی برای احقاق حقوق ایشان وجود ندارد سکوت می کنند.

4. در بسیاری از موسسات و شرکت های دولتی آگهی های استخدامی تنها جنبه تبلیغاتی داشته و بیشتر پذیرفته شدگان حتی پیش از آزمون انتخاب شده اند.

5. بسیاری شرکت های خصوصی تنها با بیان اینکه طبق سیاست های درون سازمانی خود عمل می کنند شروط غیر قابل اجرا و سوابق کاری بسیار طولانی طلب می کنندکه تحقق آن برای بسیاری از جوانان جویای کار غیرممکن است.

6.در بسیاری از شرکت ها افرادی که تحصیلات و تجاربشان با شغلشان هیچ گونه تناسبی ندارد مشغول کارند در حالی که فارغ التحصیلان دانشگاهی شانسی برای کسب تجارب کاری ارزنده نمی یابند.

7. قراداد به ابزاری برای تهدید بسیاری از کارکنان بدل شده و پس از اتمام زمان قراداد هایی که این روزها حتی بعضا یک ماهه و سه ماهه منعقد می شود عذر کارکنان را می خواهند بدون اینکه حتی ایشان بتوانند اعتراض کنندو دلیلی برای اخراجشان ذکر شود.

8.افراطی گرایی در بسیاری موسسات دولتی و خصوصی سبب شده بسیاری افراد مجبور باشند در خصوص اظهار و یا متاسفانه انکار اعتقاد مذهبی خود نقش بازی کنند. (دربرخی شرکت ها مذهب معابی باب شده و برخی فقط برای جلب نظر مدیر مربوطه بدون وضو نماز می خوانند! و در برخی شرکت های خصوصی برای اینکه از سوی مدیر عامل مورد بازخواست قرار نگیرند نماز قضا می خوانند.)

البته کارفرمایان و مدیران برجسته که به حقوق کارکنان و کارمندان خود احترام می گذارند کم نیستند اما به نظر می رسد جناب آقای وزیر باید با کاستی ها بیشتر آشنا شوند تا بتوانند راهکاری برای آن بیابند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

► دعوت به همکاری یک شرکت پالایشگاهی
دعوت به همکاری یک شرکت خدمات مهندسی ◄

مطالب مرتبط
بنر