وصف شهرهرت را شنيدستي، اين را هم شنو!

پنجشنبه ، 15 ارديبهشت 1390 ، 12:20
شنيده بوديم كه شهرهرت، شهري است بي در و پيكر و بي قانون كه هر كس هر كاري مي خواهد انجام مي دهد اما نمي دانستيم كه ما به ازاي خارجي دارد و بسيار نزديك تر از آنچه فكرش را بكنيم در نزديكي ماست. جالب اينجاست كه شهر ما در ظاهر قانون دارد و وضعش اين گونه است اگر قانون نداشتيم چه مي شد.


ماجرا از اينجا آغاز مي شود كه در پي اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها و تعيين قيمت جديد حامل هاي انرژي و سوخت، نرخ كرايه تاكسي تغيير كرد و نرخ هاي مصوب جديد به صورت برچسب جهت رويت عموم بر روي شيشه تاكسي ها نصب شد اما عملا اين برچسب به آينه دق شهروندان مبدل شده، زيرا نرخ كرايه درج شده در برچسب با نرخ پرداختي تفاوت دارد. اگر باور نداريد با ارائه مثالي عيني مسئله را بررسي مي كنيم.


در بر چسب نصب شده بر روي تاكسي هاي مسير گلستان به فلكه ساعت شهر اهواز، نرخ كرايه 350 تومان درج شده است، در حالي كه اكثر رانندگان اين مسير به بهانه نداشتن پول خورد، اقدام به اخذ مبلغ 400 تومان مي كنند و در كمال تعجب، وقتي مسافري كه دست آنها را خوانده، با پرداخت پول خورد اقدام به پرداخت نرخ مصوب مي كند، چنان چشم غره اي به او مي روند كه مسافر بيچاره از خجالت آب مي شود و اصلا هم فكر نمي كنند كه آنها هستند كه دارند خلاف قانون عمل مي كنند.


اما اين تمام مشكل نيست زيرا پس از مدتي كار از چشم غره گذشت و راننده تاكسي ها به صراحت به مسافران اعلام مي كردند كه كرايه اين مسير 400 تومان است اما مسئله به همين جا ختم نشد و اخيراً راننده هاي تاكسي اين مسير به بهانه گرماي هوا و همان دليل قديمي، يعني نداشتن پول خورد، كرايه را به 500 تومان افزايش داده اند و هنگامي كه مسافري به اين افزايش كرايه بي حساب و كتاب اعتراض مي كند در جواب مي گويند: در اين هوا حيوان با وفاي نگهبان (بخوانيد سگ) مسافركشي مي كند؟ و با اين توجيه غيرمنطقي اين افزايش كرايه را حق خود دانسته و دو قورت و نيمشان هم باقي است و كسي نيست به آنها بگويد شما كه گرماي هوا آزارتان مي دهد چرا راننده تاكسي شديد!


آيا مسئولان ذي ربط به اين مسائل واقفند يا سوار شدن بر مركب هاي كولردار شيشه دودي آنان را از ياد مردم غافل كرده است؟!
از سوي ديگر رئيس تاكسيراني اهواز اعلام مي كند با كمبود تاكسي در سطح شهر مواجه است؛ آيا در آستانه فصل گرما كمبود تاكسي و افزايش خودسرانه كرايه تاكسي توسط برخي رانندگان بي انصاف، اجحاف در حق مردم نيست؟!
فاطمه زورمند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

► استخدام نيرو براي يك كار مطالعاتي فني در حوزه شبكه
دعوت به همکاری بانک شهر ◄

مطالب مرتبط
بنر