شش نكته در باب مدیریت خود برای پیشرفت

دوشنبه ، 19 ارديبهشت 1390 ، 13:05

نكته اول: كار خود را تا حد ممكن به طور موثر سازماندهی كنید.


برای پیشرفت موفقیت آمیز باید بتوانید كارتان را به طور مؤثر و عالی سازماندهی كنید. مقوله هایی كه در این زمینه میگنجد عبارتند از: مدیریت زمان، سازماندهی وظایف و مدیریت خود. اهداف شغلی خود را به طور واقعی معین كنید و ببینید آیا با تدابیری كه اندیشیده اید و گامهایی كه در این زمینه بر میدارید واقعاً به آن دست مییابید. سعی كنید تا حد امكان مراحل پیشرفت را آسان سازید و از انجام كارهای غیرضروری بپرهیزید.وظایف خود را به دیگران محول كنید تا زمان بیشتری برای انجام كارهای مهم و اساسی داشته باشید. اگر در زمینه ای به تنهایی قادر به پیشرفت نیستید، از دیگران كمك بگیرید. همچنین با بررسی نحوه مدیریت افراد موفق بر كارهایشان، از تجربیات آنها استفاده كنید.


نكته دوم: با خودتان كنار بیایید.


در طول پیشرفت مراقب خود باشید. اگر از نظر جسمی و روحی صدمهای به شما وارد شود، بدون شك صعود و ترقی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
ــ روزانه زمان مناسبی را به استراحت اختصاص دهید. شما باید باتریهای خود را شارژ كنید تا در هر زمان با كمبود انرژی مواجه نشوید.
ــ توجه داشته باشید كه از توازن و تحرك متناسبی برخوردار باشید.
ــ متعادل و سالم غذا بخورید.
ــ به دنبال یك سرگرمی سالم برای خود باشید تا با آن بتوانید تمدد اعصاب كنید.
ــ از روابط خصوصی كناره نگیرید و همواره به روابط دوستانه و زناشویی خود توجه خاص داشته باشید.


نكته سوم: دیدگاه خود را در مورد مشكلات و سختیها تغییر دهید.


سختیها میدان مبارزه ای برای شما هستند. چگونه با مشكلات و سختیها روبرو میشوید؟ آیا به سرعت دلسرد و مأیوس میشوید و قطع امید میكنید؟ یا احساس ترس و وحشت تمام وجودتان را در بر میگیرد؟ دیدگاه و عقیده تان را تغییر دهید.سختیها و مشكلات موقعیتهایی هستند كه میتوانید در آن چیزهایی فرا بگیرید و به پیشرفت خود ادامه دهید. اگر بتوانید به مشكلات اینگونه بنگرید، میتوانید مسیر پیشرفت خود را بهتر بپیمایید و با انرژی و قدرت بیشتر به كار خود ادامه دهید.


نكته چهارم: از اشتباه كردن نهراسید.


احتمالاً شما نیز این را تجربه كرده اید كه اشتباه از سوی بیشتر افراد، منفی ارزیابی میشود. در مدرسه شخص به خاطر اشتباهاتش، نمره بد میگیرد یا به خاطر كار اشتباهی كه از او سر زده است، سرزنش میشود. این دیدگاه منفی را از همین امروز رها كنید. با این دیدگاه، خودتان همچون سدی مانع از آزمودن راههای تازه به دلیل ترس از اشتباه میشوید. اشتباهات در فرآیند یادگیری یا ادامه پیشرفت مهم ضروری هستند. اشتباهات به شما این امكان را میدهد كه چیزهای تازه ای یاد بگیرید. اگر متوجه شدید كه كاری را اشتباه انجام داده اید، از خود بپرسید كه با چه میزان دقت به آن پرداخته اید و آن را به چه نحو دیگری می توانید انجام دهید و از آن چه چیزهایی فرا گرفته اید.برای اینكه میزان خطاها و اشتباهات خود را كم كنید، نیاز به تجربه دارید. حال این سؤال پیش میآید كه فرد چگونه تجربه كسب میكند؟ جواب سؤال این است: زمانی كه شما اشتباه كردید، از آن چیزی یاد میگیرید.


نكته پنجم: جدی نگیرید!


اهداف پیشرفت برای بیشتر انسانها یك امر جدی است و آن حول محور پول، موفقیت و آینده میچرخد. همواره سعی كنید كه از خرده بینی یا جدی گرفتن بیش از اندازه امور بپرهیزید. همواره جانب اعتدال را در شوخی به هنگام انجام كارهایتان نگه دارید. گاه به خودتان بخندید. افرادی كه از خود امواج مثبت ساطع می كنند و به دیگران آرامش میبخشند، مؤثرتر و موفقتر از كسانی هستند كه با چهره كاملاً جدی به هر قیمتی كه شده میخواهند موفق باشند. به پیشرفت به عنوان بخشی از زندگی خود بنگرید، نه بیشتر و نه كمتر. هرگاه موفقیت شغلی برای شما بسیار مهم جلوه كرد، به این بیندیشید كه موارد با ارزش دیگری نیز در شما وجود دارند.


نكته ششم: به سرنوشت خود اعتماد كنید.


به عنوان آخرین نكته به شما پیشنهاد میكنیم كه هدف خود را برای یك بار هم كه شده رها كنید. وقتی كه ما با شدت زیاد چیزی را بخواهیم، گاه این گونه به نظر میرسد كه از دست ما میگریزد. از این رو آرامش را در خود پرورش دهید و به سرنوشت خود اعتماد كنید. اگر شما گامهای موفقیت را به نحو احسن برداشته و اكثر نكته ها را برای پیشرفت مورد توجه قرار داده اید مطمئن باشید كه موفق میشوید. بنابر این به خود اعتماد داشته باشید و آن را به حال خود رها كنید.

منتخب آخبار بانکی دات آی آر:
=================

► شما هم می توانید بن لادن را بکشید + عکس
استخدام مدیر انبار(آقا) در یک شرکت معتبر آی تی ◄

مطالب مرتبط
بنر