اندر باب بدهی مخابرات به شرکت زیرساخت و حواشی آن

شنبه ، 24 ارديبهشت 1390 ، 12:20

 

چهارشنبه (21 اردیبشهت ماه) شرکت زیر ساخت به مخابرات هشدار داد در صورتی که بدهی های خود به این سازمان را پرداخت نکند خدماتش را قطع خواهد کرد.

به گزارش بانکی دات آی آردر این بیانیه رسمی که از سوی سایت شرکت زیر ساخت منتشر شده هیچ اشاره ای به میزان بدهی و علل آن  نشده است.این درحالیست که مدیرعامل شرکت مخابرات سریعا به انتشار این خبر واکنش نشان داد و گفت: احتمالا عده‌ای قصد خرید سهام مخابرات را دارند و سعی می‌کنند با این اخبار قیمت سهام را کاهش دهند.

هم اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت اینترنت بین الملل، مکالمات بین استانی و مکالمات بین الملل مخابرات کشور را تامین می کند و این اخطار در حالی صورت گرفته که شرکت مخابرات ایران بالغ بر ۲۵ میلیون مشترک تلفن ثابت، ۴۱ میلیون مشترک تلفن همراه و حدود یک میلیون مشترک دیتا دارد.

اما نکته جالبی که در این بین مطرح شد که پیشتر حتی مسئولان زیر ساخت و مخابرات تصورش را نمی کردند که روزی این اطلاعات رسانه ای شود چه برسد به اینکه خودشان هم به طور رسمی مطرحش کنند میزان مبادلات سالانه بین مخابرات و شرکت زیر ساخت بود.

صابر فیضی مدیر عامل مخابرات گفته:مخابرات سالیانه نزدیک به 400 میلیارد تومان به شرکت زیرساخت پرداخت می‌کند و حتی اگر واقعا 50 میلیارد تومان هم به زیرساخت بدهکار باشیم پرداخت این مبلغ برای شرکتی که سالیانه 6 هزار میلیارد تومان درآمد دارد کار سختی نیست و ما توقع مطرح شدن چنین موضوعاتی آن هم در رسانه را از مدیران زیرساخت نداشتیم.

به نظر می رسد این دعوا برای هرکسی نان نداشته باشد برای رسانه ها و مردم بد هم نشد که از مبلغ 400 میلیاردی مبادلات سالانه این سازمان ها با یکدیگر مطلع شدند.

 

دعوا برسر چیست؟

اگر ادعای مدیر عامل شرکت مخابرات ایران صحیح باشد . عده ای خواستار سهم بیشتری از درآمد ها و سهام شرکت ملی مخابرات ایران هستند و در این راستا تلاش می کنند با جلب نظر افکار عمومی راه را برای تصاحب بخش بیشتری از سهام این شرکت فراهم می کنند.

روابط عمومی شرکت مخابرات نیز بعد از انتشار اخطار زیرساخت با صدور اطلاعیه‌ای مبنی بر خصوصی ستیزی برخی از عوامل در شرکت زیرساخت از سهامداران این شرکت خواست تا به هوش باشند و گول بازی‌های رسانه‌ای را در آستانه بازگشایی نماد نخورند.

در این اطلاعیه آمده است:

براساس صورتجلسه اسفند ماه 89 هیات مدیره شرکت‌های مخابرات ایران و ارتباطات زیرساخت، تمامی بدهی‌های این شرکت به شرکت مذکور پرداخت و صورتجلسه تسویه به امضای طرفین رسیده است.


لذا به نظر می‌رسد انتشار این اطلاعیه از سوی برخی عوامل در شرکت ارتباطات زیرساخت در تداوم خصوصی سازی ستیزی بوده، آن هم در شرایطی که شرکت مخابرات ایران در آخرین مجمع عمومی عادی سالیانه خود به ازای هر سهم 430 ریال سود به سهامداران خود پرداخت کرده است. این عوامل به نحوی در آستانه بازگشایی نماد مخابرات در بورس قصد تخریب ارزش سهام و پایین آوردن قیمت سهام در بازار را دارند.

دعوا ادامه دارد...

گفتنی است، گویا دعوای مخابرات و زیرساخت با انتشار اطلاعیه دوم زیرساخت در ساعات پایانی روز گذشته وارد مرحله‌ای تازه شد.بعد از بیانیه های پی در پی که در فوتبال به ویژه لیگ برتر  مدتی است  رواج یافته چشممان به بیانیه های زیرساخت و مخابرات روشن.


در اطلاعیه دوم شرکت زیرساخت آمده است: در حالی که شرکت مخابرات ایران در صورت بدهی مشترکان، ارتباط آنها را قطع می‌کند نباید انتظار داشته باشد در صورت پرداخت نکردن بدهی‌های خود به دولت و بیت‌المال کشور، ارتباطش حفظ شود.


به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، متاسفانه روابط عمومی شرکت مخابرات ایران سعی کرده است در یک واکنش کاملا عجولانه و احساسی موضوع را به نحو دیگری منعکس کند که البته قابل انتظار هم بود. لیکن جایگاه شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک شرکت حاکمیتی بالاتر از موارد مطروحه در اطلاعیه شرکت مخابرات ایران است.

لازم به ذکر است در صورت خودداری شرکت مخابرات ایران از پرداخت بدهی‌ها و عقد قرارداد، ارتباطات پهنای باند شرکت مخابرات ایران در سطح کشور به تدریج قطع خواهد شد.

تکلیف ملت چیست؟

ادامه روند صدور بیانیه های گوناگون و یا به عبارت ساده تر خط و نشان کشیدن مخابرات و شرکت زیرساخت نگرانی هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده و کاربران اینترنت نگران نحوه خدمت رسانی مخابرات طی روزهای آتی هستند.

انتشار چنین اخباری به سود هیچ یک از سازمانهای درگیر و مردم نخواهد بود و تنها به اعتبار شرکت مخابرات ایران و  ارتباطات زیرساخت اینترنت بین الملل لطمه وارد خواهد نمود.البته به گفته رئیس مخابرات شاید برای برخی از خریداران سهام سودمندبوده باشد!

منتخب اخبار بانکی:

 

► دعوت به همكاري شركت فنی و مهندسی آرپكو (الفبا ریز پرداز)
استخدام رسمی کارکنان پرستاری در بیمارستان خاتم الانبیا ◄

مطالب مرتبط
بنر