افراد ناشناس در کمین فیس بوک شما!

يكشنبه ، 25 ارديبهشت 1390 ، 15:26

شرکت امنیتی سمنتیک در گزارشی به برخی کاربران فیس بوک درباره خطر لو رفتن اطلاعات شخصی شان هشدار داد و از آنان خواست تا گذرواژه های خود را تغییر دهند. . این شرکت دلیل این مشکل را، خطایی می داند که در سیستم فیس بوک به وجود آمده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، در صورت بروز این اتفاق، یک فرد ناشناس می تواند به اطلاعات شخصی کاربر فیس بوک دسترسی پیدا کرده و آنها را در سطحی گسترده منتشر کند.

کاربرانی که در حال انجام بازی هایی مثل فارم ویل یا حتی شرکت در نظرسنجی های فیس بوک هستند، باید به شدت مراقب باشند، چون احتمال لو رفتن رمزشان بسیار زیاد است و اگر این اتفاق بیفتند، اطلاعاتی چون فهرست دوستان، موراد مورد پسند، اطلاعات شخصی و عکس هایشان در دسترس افراد ناشناس قرار می گیرد در سطحی گسترده به نمایش در می آید.

 

فیس بوک نیز در واکنش به این اتفاق و برای پیشگیری از درز بیشتر اطلاعات شخصی کاربران خود، نحوه دسترسی شرکت های برنامه نویس به داده های شخصی را تغییر داده است.

مسوولان این شبکه اجتماعی همچنین تاکید کردند که افراد ناشناس ممکن است حتی به اطلاعاتی که به غلط به اشتراک گذاشته شده پی نبرند و این باعث منقضی شدن اطلاعات ظرف دو ساعت خواهد شد

طبق قرارداد شرکت های برنامه نویسی طرف قرارداد با فیس بوک استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی ممنوع است.

کاربران فیس بوک که نگران لو رفتن اطلاعات خود هستند، می توانند گذرواژه فیس بوک خود را تغییر دهند تا به این ترتیب اطلاعاتشان، اگر لو رفته باشد، بی اعتبار شود.

► افراد ناشناس در کمین فیس بوک شما!
افزایش جوایز حساب جاری 24 بانک سامان ◄

مطالب مرتبط
بنر