10 ابزار برتر برای داشتن یک سایت برتر +عکس

سه شنبه ، 27 ارديبهشت 1390 ، 14:55

بسیاری از شما حتما هم سایت دارید و هم دوست دارید تا سایتتان پربیننده باشد. برای رسیدن به این هدف بیشترین تلاش را به کار می گیرید، اما باز هم سایت شما در صفحه نخست نتایج گوگل قرار نمی گیرد! برای این منظور باید اطلاعات و دانش دقیقی داشته باشید و از استراتژی هایی استفاده کنید که توصیه کارشناسان هستند. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایندی پویاست که دائما در حال تغییر است.  در اینجا شما را با 10 ابزار برتر بهینه سازی موتور جستجو آشنا می کنیم که نتیجه اش، قرارگرفتن سایت شما در صفحه نخست نتایج گوگل است.

 

1.    ابزار ایجاد نقشه سایت

 

 

راه اندازی یک سایت به تنهایی کافی نیست. باید حضور خود را به موتورهای جستجوگر اعلام کنید و بعد دسترسی آسان به کراولرهای آنها را فراهم نمایید. پس نیاز به نقشه ای برای سایت خود دارید که با استفاده از ابزارایجاد نقشه سایت (Site Map Generator) می توانید این نقشه را طراحی کنید.

2. ابزار کلید واژه

 

 

بهینه سازی صفحه وب از اهمیت خاصی برخوردار است. برای این کار لازم است کلیدواژه های مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید. برای داشتن ترافیک بالای بازدید کننده و افزایش محبوبیت سایت خود، باید ابزار کلید واژه (keyword tool) معتبری را بیابید که بتواند به شما در انتخاب کلید واژه مناسب کمک کند.

3. ابزار چک کننده تراکم کلیدواژه

 

 

 

 

نباید تنها به یافتن کلیدواژه های مناسب بسنده کنید. برای اینکه بهینه سازی موفقی داشته باشید، لازم است تراکم هر یک از کلیدواژه ها را بدانید. باید از کلید واژه ها بسته به تراکم و میزان محبوبیت شان استفاده کنید. برای حفظ تراکم کلیدواژه های مورد نیاز، از ابزار تراکم کلیدواژه معتبر استفاده کنید.

4. چک کننده لینک بازگشت

 

 

 

برای افزایش رتبه سایت خود نیاز به لینک های بازگشت بیشتری برای سایت خود دارید. در صورتی که بخواهید به تعداد دفعات استفاده از لینک بازگشت سایت خود دست یابید و آن را با وبسایت های رقیب مقایسه کنید، لازم است چک کننده لینک بازگشت (Back Link Check) داشته باشید. اما، اگر فقط تعداد دفعات استفاده از لینک بازگشت سایت خودتان برایتان مهم است، می توانید ابزار وب مستر خود را چک کنید.

5. چک کننده رتبه

 

 

 

اگر مایل به دانستن این موضوع هستید که آیا سایت شما به خوبی بهینه سازی شده یا نه، می توانید از ابزار چک کننده رتبه (Page Rank Checker) استفاده کنید. کارشناسان می گویند، سایتی که رتبه اش سه یا بهتر از سه باشد، سایت خوبی است. برای اینکه سایت تازه شما به رتبه خوبی دست پیدا کند، به زمان احتیاج دارید، اما چک کردن مرتب رتبه در فواصل منظم، شما را از پیشرفت های حاصل شده در راه رسیدن به این هدف آگاه می کند.

6. ابزار برآورد ترافیک

 

 

 

نوع یا مقصود یک سایت هر چه که باشد، در نهایت هدف اصلی اش داشتن ترافیک است. برای آگاه شدن از اینکه سایتتان ترافیک خوبی دارد یا نه، از ابزار برآورد ترافیک (Traffic Estimator Tool) بهره بگیرید. می توانید برای یافتن ابزار مناسب برای برآورد ترافیک می توانید از ابزار وب مستر الکسا و گوگل استفاده کنید.

7. ابزار ایجاد متا تگ

 

 

 

هدف استفاده از ابزار ایجاد متا تگ (Meta Tag Generator) آشنا کردن کراولرهای موتور جستجوگر با محتوای سایت شماست. کلیدواژه و توضیحات متا به کراولرهای موتور جستجوگر کمک می کند که اطلاعات کلی درباره محتوای سایت شما بیابند. وجود این ابزار برای سایت شما ضروری است.

8. ابزار چک کننده سایت های مشابه

 

 

 

همیشه به یاد داشته باشید که موتور جستجو چندان از محتوای مشابه در سایت های مختلف استقبال نمی کند. بنابراین، شما باید از ابزار چک کننده سایت های مشابه (Similarity Checking Tool) استفاده کنید تا مطمئن شوید که محتوای سایت شما منحصر به فرد است. محتوای مشابه رتبه سایت شما را حذف می کند و ممکن است جریمه هم داشته باشد.

9. ابزار چک کننده صفحه نمایه

 

 

 

نوشتن بارهای کلید واژه که باعث غنی شدن محتوا می شود و ارسال آن به وبسایت شما هرگز نشانه رتبه خوب سایت نیست. برای افزایش رتبه سایت، باید به نمایه هر صفحه دست پیدا کنید. از ابزار چک کردن صفحه نمایه Indexed Page Checker) (Tool برای پی بردن به تعداد صفحات نمایه بهره بگیرید. اگر تفاوت بین صفحات ارسالی و نمایه زیاد باشد، آن را فورا بسنجید.

 

10. ابزار وب مستر

 

 

 

برای پی بردن دقیق به میزان محبوبیت سایت خود در موتورهای جستجو باید از ابزار وب مستر Webmaster Tool)) استفاده کنید. مجموعه کامل از ابزار وب مستر ویژگی های چندگانه ای دارد که نشان می دهد وب سایت شما چه عملکردی در موتورهای جستجوگردارد. با این ابزار می توانید تغییرات فنی لازم را در سایت خود ایجاد کنید.

 

► خانه تکانی از نوع گوگل
چهار کلید درآمدزایی برای کسب و کار خانوادگی ◄

مطالب مرتبط
بنر