10 شرکت نرم افزاری برتر دنیا + عکس

دوشنبه ، 2 خرداد 1390 ، 10:01

روزی که بیل گیتس و پل آلن برنامه نرم افزاری  MS DOS را می ساختند، شاید هیچگاه فکر نمی کردند، ابتکار اولیه آنها روزی تا این حد پیشرفت کند و زندگی بدون فناوری برای مردم دنیا حتی قابل تصور هم نباشد.

به گزارش بانکی دات آی آر، چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، این نرم افزارهای رنگارنگ هستند که بر زندگی امروز ما حاکمیت مطلق دارند و سخت افزارها هم در این راه به آنها کمک می کنند.

با 10 شرکت نرم افزای برتر دنیا که نبض دنیای فناوری را در دست دارند، آشنا شوید.

1.    شرکت مایکروسافت

 

 

 

یکی از پرنفوذ ترین شرکت های نرم افزاری دنیاست که همچنان مقتدر و بی رقیب به اثر گذاری خود در دنیا فناوری ادامه می دهد. نرم افزارهای ویندوز این شرکت مرز نمی شناسند و مردم سراسر جهان آنها را بر روی رایانه شخصی یا لپ تاپ خود نصب می کنند.

بازی های این نرم افزارها از جمله Xbox و Xbox360 پیر و جوان را مجذوب خود می کند. این شرکت همچنین فعالیت هایی در صنعت اخبار تلویزیونی هم دارد و با همکاری شبکه تلویزیونی NBC آمریکا، شبکه خبری MSNBC را اداره می کند.

درآمد کل این شرکت معادل 65 میلیارد دلار است و سود خالص آن نیز به بیش از 16 میلیارد دلار می رسد. این شرکت بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان است، چرا که همچنان بیشتر سود خود را مدیون نرم افزارهایش است.

2.    شرکت آی بی ام (IBM)

 

 

آی بی ام نامی است که حتی قبل از بیل گیتس و مایکروسافت بر سر زبان ها افتاد. فعالیت های این شرکت، هم اکنون هم در بخش نرم افزار است و هم در بخش سخت افزاز.

کل درآمد این شرکت نزدیک به 100 میلیارد دلار است، اما سود خالص آن کمتر از مایکروسافت و رقمی معادل 14/83 میلیارد دلار است.

آی بی ام، خالق زبان کامپیوتری FORTRAN است که پیش از ابداع MSDOS بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. آی بی ام تنها شرکت بزرگ کامپیوتری بود که قدرت انجام محاسبات برای برنامه های ناسا (سازمان فضایی آمریکا) را داشت.

این شرکت به لحاظ تحقیق و پژوهش و به عنوان یک کارآفرین، شرکتی بسیار مترقی است.


3.    شرکت گوگل

 

 

این شرکت با دریافت یک میلیارد درخواست در روز، حاکم بی رقیب و بی چون و چرای موتورهای جستجو است. درآمد این شرکت از بخش آگهی های آن است که اد وردز (ADwords) نام دارد.

این شرکت با سرمایه گذاری لری پیج و سرگری برین پا به دنیای مجازی گذاشت. شعار این شرکت این است " شرارت ممنوع". این شرکت دارنده یک میلیون سرور در سراسر دنیاست که وظیفه کنترل داده های مردم جهان را برعهده دارند.

نام گوگل برگرفته از کلمه گوگول (Googol) به معنی یک عدد یک و صد صفر جلوی آن است. سود خالص این شرکت در سال 2010 معادل 8/5 میلیارد دلار بوده است.

4.    شرکت اوراکل

 

 

 

این شرکت آمریکایی فعال در دو بخش نرم افزار و سخت افزار، کار فراهم سازی سیستم های مدیریت پایگاه داده ها را در سراسر جهان انجام می دهد.

مشهورترین برنامه های نرم افزای این شرکت، اوراکل دیتا بیس (Oracle Database) و اوراکل اپلیکیشن (Oracle Applications) نام دارند. در سال 2010 سود خالص این شرکت رقم 6 میلیارد دلار اعلام شد.

5.    شرکت سپ

 

 

شرکتی آلمانی، فعال در زمینه مشاوه است که سود خالص آن در سال 2010 به 1/81 یورو رسید. کار این شرکت مشاوره نرم افزای دادن به شرکت های کوچک و بزرگ سراسر دنیاست.

شناخته شده ترین محصول این شرکت سپ ای آر پی (SAP ERP) است که هدفش برنامه ریزی منابع سرمایه گذاری است.

این شرکت در سال 1972 با عنوان برنامه ریزی و آنالیز سیستم راه اندازی شد و رقیب اصلی آن هم شرکت اوراکل است.

6.    شرکت اکسنچور پی ال سی

 

 

این شرکت به دلایل مالیاتی در ایرلند تاسیس شده ولی دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده است. سود خالص این شرکت در سال 2010 معادل 1/78 میلیارد دلار است.

این شرکت بزرگترین مرکز مشاوره در جهان است و با تولید بسیاری از نرم افزارهای مناسب برای خدمات گوناگون، یک غول نرم افزاری در جهان به حساب می آید.

یکی از مهمترین کارهای این شرکت دادن مشاوره به کسانی است که می خواهند برای کار خود یک نرم افزار اختصاصی بسازند.

7.    هیولت پاکارد (hp)

 

 

یکی دیگر از شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری آمریکاییست که سود خالص آن در سال 2010 معادل 8/76   میلیارد دلار بوده است که البته بخش عمده ای از آن حاصل از فروش سخت افزار است.

این شرکت در سال 1939 و با سرمایه گذاری دو دانش آموخته دانشگاه استنفورد به نام های بیل هیولت و دیو پاکارد تاسیس شد. کار قسمت نرم افزار شرکت، تولید، فروش و تحقیق درباره نرم افزار است.

8.    شرکت سی ای تکنولوجیز

 

 

در سال 1976، چارلز واگ و روس آرتزت این شرکت رادر نیویورک راه اندازی کردند. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های تولید نرم افزار است که به طور مستقل در دنیای IT همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

سود خالص این شرکت در سال 2010 معادل 771 میلیون دلار بوده است و رتبه بالایی در فهرست سبزترین شرکت های دنیا دارد.

سی ای، یکی از شرکت هایی است که استراتژی کلود را برگزید. این شرکت با خرید شرکت های نرم افزاری و ادغام آنها بزرگ و بزرگتر شده است.

9.    شرکت اینفوسیس تکنولوجیز

 

 

سود این شرکت هندی در سال 2010 معادل 1/31 میلیارد دلار است. این شرکت در سال 1981 به دست ان آر نارایمن مورثی و ناندان نایلکانی تاسیس شد.
فعالیت های این شرکت درزمینه نرم افزار و در سطح جهانی است.

10.    شرکت یاهو

 

شرکت آمریکایی یاهو در سال 1995 و  با سرمایه گذاری جری یانگ و دیوید فیلو تاسیس شد. سود این شرکت در سال 2010 معادل 1/23 میلیارد دلار بوده است. مهمترین فعالیت های اقتصادی این شرکت در بخش های وب پرتال، موتور جستجو و ایمیل است.

مایکروسافت پیش از این در تلاش برای خرید یاهو بود که موفق به این کار نشد. مهترین منبع درآمد این شرکت تبلیغاتی است که در وبسایت خود قرار می دهد. یکی از بزرگترین منابع درآمد این شرکت از راه ارائه خدمات اینترنتی است.

 

► دعوت به همكاري يك شركت معتبر بازرگاني(رییس حسابداری و کارشناس فروش)
دعوت به همکاری بانک سامان از میان افراد برتر دانشگاه های كشور ◄

مطالب مرتبط
بنر